Beste,
Een aantal dagen geleden eindelijk mijn Xperia Z mogen ontvangen waar ik redelijk content mee ben.
Nu heb ik echter de volgende problemen:
Op mijn per mail verzonden orderbevestiging staat dat ik namelijk een Xperia Z Black Vanilla zou ontvangen, dit zou dus inhouden dat ik een Xperia Z zou krijgen waar niks bij aan is gepast (Vanilla). Tot mijn verbazing zag ik echter op de factuur dat ik een Xperia Z BLK VF geleverd had gekregen. Wat dus een Vodafone versie zou betreffen, helaas bleken mijn gedachtes waarheid te zijn: ''jullie'' (Vodafone) hebben besloten er rotzooi op te zetten; een aantal lullige apps als Vodafone Protect en MyWeb waarvan het nut mij totaal ontgaat. Nu zou ik hier absoluut geen problemen mee hebben ware het niet dat lang niet alle apps te verwijderen zijn! Ik heb in die zin dus een verkeerd product ontvangen! Dat is ook bevestigd door een medewerker die ik vandaag telefonisch gesproken heb. Ik heb dus gevraagd of jullie mij wel de goede versie op kunnen sturen, maar dat kan niet, want die hebben jullie niet meer?! Ik heb een ander product besteld en nu wordt mij verteld dat die niet op voorraad is en hoogstwaarschijnlijk niet meer komt! Jullie kunnen wel Xperia Z's bestellen en verkopen die aangepast zijn, maar de normale versie niet?! Heel erg frappant..... Nu begrijp ik ook waarom ik zo lang op het toestel moest wachten; jullie moesten de appjes erop zetten.....
Mijn tweede probleem vind ik eigenlijk erger van aard; namelijk dat ik geen mogelijkheid heb om LTE te selecteren bij verbindingstype, nu heb ik dat via Twitter gevraagd aan jullie Webcare waarbij ik doodleuk met een kluitje in het riet word gestuurd; ga maar lekker ervaringen uitwisselen op ons forum. Vervolgens ben ik telefonisch te woord gestaan door een medewerker van julie, waarbij verteld is dat ik Sony maar moest bellen, waar ik het in de eerste plaats mee oneens zijn; ik heb het toestel bij jullie gekocht en niet bij Sony, dit betekent (wettelijk) dat ik daarom voor garantie en alle andere dingen terecht kom bij jullie. Dat jullie vervolgens contact opnemen met Sony staat daar volstrekt buiten. Uiteindelijk heb ik Sony toch maar gebeld waarin mijn verhaal bevestigd werd; het ligt aan de firmware en de aanpassingen die jullie daaraan hebben gedaan. Dus wel ermee adverteren, maar er niet gebruik van kunnen maken?!
Als laatste merkte ik dat ik een stuk of twaalf ''hot pixels'' heb, nu is mijn vraag hoe dat op te lossen is, ik heb mijn toestel namelijk nog geen zeven dagen. Dus mijn vraag is eigenlijk wanneer ik het correcte, onaangepaste toestel krijg waarbij ik dus wel LTE kan selecteren?
In eerste instantie kon ik mijn abo niet verlengen (rond 14 feb.), omdat er blijkbaar iets mis ging waar ik de klantenservice voor heb gebeld, die wisten mij te vertellen dat ik maar een tijdje moest wachten en het later opnieuw proberen. Daarnaast heb ik gevraagd of ik wel de headset erbij kreeg, omdat ik er niks aan kon doen dat ik niet kan pre-orderen. Aan mij werd bevestigd dat ik recht had op de headset en die ook thuis zou krijgen; u raadt het al:ik heb niks ontvangen. Ook dit heb ik aangekaart waarbij verteld werd dat ik dan maar een klachtenbrief moest schrijven?!
Daarnaast was ik zeer tevreden over jullie service tot deze situatie en vooral de dienstverlening rondom. Ik vind dit zeer slecht en ook erg teleurstellend dat ik geen correct product krijg. Dit zou voor mij een reden zijn om Vodafone aan iedereen af te raden. Als ik op dit moment een cijfer voor de service zou mogen geven is dat een 0, omdat ik daar helaas niet onder kan.
Een klacht heb ik nog niet ingediend, omdat ik hoop hier alsnog goede service te vinden waarmee mijn problemen en ergernissen opgelost worden.
Met vriendelijke groet,
Durazno.