dmarinus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy S3 (GT-I9300) met Android 4.1.2 geeft aan "apparaatstatus gewijzigd"

Mijn Samsung Galaxy S3 (GT-I9300) met Android 4.1.2 geeft aan dat hij geen Software-updates kan ontvangen omdat "Uw apparaat is aangepast. Software-updates zijn niet beschikbaar".
Als ik kijk in Toestel Info / Status / Apparaatstatus staat hier ook gewijzigd.
 
Ik heb geen SD kaart in mijn telefoon en heb de telefoon al diverse malen aan/uitgezet. Ook heb ik de telefoon NIET "geroot" of op een vreemde manier aangepast, en alleen wat Apps geinstalleerd.
 
Wie weet hoe ik kan achterhalen waarom de telefoon denkt dat "apparaatstatus gewijzigd" is? Ik ben bang dat er iets vreemds aan de hand is met mijn telefoon, is het nog veilig om te internet bankieren er mee?
4 Reacties 4
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi dmarinus,

Vreemd! Wanneer krijg je deze melding precies? Mocht je problemen blijven ondervinden dan is het misschien handig om het toestel eens te resetten naar fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back-up van gegevens die je niet kwijt wilt! Apps zul je helaas opnieuw moeten installeren na een reset.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Marinus 🙂 Is het probleem opgelost of heb je een update voor me ? Laat het me even weten.
dmarinus
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De apparaat status lijkt spontaan van "gewijzigd" naar "normaal" te zijn gegaan, ik heb er in iedergeval niets aan gedaan.
 
De vraag is nog steeds hoe je kunt zien wat de exacte reden is van je toetsel om aan te geven dat hij gewijzigd is. Iemand enig idee wat android hiervoor controleert?
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
dmarinus, hoewel wij dit probleem zo nog niet gezien hebben, zijn er wel meerdere bronnen op internet die dit ook aangeven. Mogelijk hangt het samen met de SD-kaart. Mocht je hier ooit nog last van hebben, dan is het advies om je toestel eens op te starten zonder SD-kaart. Na het opstarten kun je deze weer terugplaatsen, zo zou de melding dan verdwijnen. Als dit voor jou het probleem oplost, wil je dit antwoord dan 'als oplossing accepteren'? Zo is dit topic herkenbaar met een oplossing voor andere gebruikers die mogelijk hetzelfde ervaren. Alvast bedankt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic