Hoi
Leechfreak Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Als je geen verbinding met
WhatsApp kunt krijgen, kun je geen berichten verzenden of ontvangen. Het kan zijn dat WhatsApp zelf down is. Dit kun je controleren op
deze website. Is er geen probleem met de dienst zelf, dan zijn er een aantal andere dingen die je kunt checken.
Als je een hele slechte (of helemaal geen) internetverbinding hebt, via mobiele data of wifi, zal WhatsApp zijn verbinding met de servers verliezen, waardoor je geen berichten kunt sturen of ontvangen. Als je gebruikmaakt van wifi, controleer dan of deze verbinding ook daadwerkelijk internettoegang biedt. Je kunt je wifiverbinding verbreken en opnieuw verbinding maken om te kijken of dit helpt. Maak desnoods verbinding met een ander netwerk, mocht er eentje beschikbaar zijn. Als je gebruikmaakt van mobiele data, controleer dan of deze functie niet per ongeluk is uitgeschakeld. Controleer ook in de instellingen van
WhatsApp zelf en die van je telefoon of WhatsApp wel toestemming heeft om gebruik te maken van mobiele data. Als je een slecht signaal hebt, kan dit ook betekenen dat je dataverbinding niet goed genoeg is om WhatsApp te kunnen gebruiken. Kijk ook even of je niet toevallig je datalimiet overschreden hebt. Als dat het geval is, zullen apps (waaronder WhatsApp) geen gebruik meer kunnen maken van je mobiele data.
Soms wil WhatsApp niet (goed) werken als je een bepaalde update niet hebt. Zorg dat zowel je besturingssysteem als WhatsApp zelf geüpdatet zijn. Heb je een iPhone, ga dan naar de App Store en druk op het Updates-icoon rechts onderaan het scherm. Controleer ook meteen of er updates zijn voor iOS zelf, aangezien WhatsApp aanraadt om de app op de nieuwste versie van iOS te draaien.
Krijg je WhatsApp echt helemaal niet meer aan de praat? Dan kun je de app het beste van je apparaat verwijderen en opnieuw installeren. Als je je WhatsApp-berichten wilt bewaren, zul je ze eerst moeten back-uppen. Wat je natuurlijk al hebt gedaan maar het nogmaals doen is dan zeker het advies. Goede verbinding zoeken is zeker heel belangrijk!
En ik heb hier nog een advies van iCulture: https://www.iculture.nl/tips/app-crash-iphone-ipad/