Kamphuisgabe

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wat doet Vodafone als blijkt dat de software niet goed werkt met de hardware S20 Ultra

De software voor de Camera S20 Ultra is niet goed werkend , HDR werkt niet  , 100 x zoom is door de software bijna niet te gebruiken , autofocus /belichting/iso etc. werkt wisselend ,zelf op burstmode o.a zie je verschil in de foto's , hoe gaat Vodafone hiermee om , met een telefoon van 1349,- die niet doet wat het moet  , zie diverse updates voorbij komen maar elke update brengt weer zijn nieuwe problemen mee , kort samen gevat, hardware top software flop .

( ik weet wat techniek is , snap hoe het werkt, veilige mode reset allemaal bekend promode , mankeert het toestel wat ?, nee combo hardware software is een ramp  )

Deze telefoon verandert fotograferen voorgoed. “, ze liegen niet , bij elke foto verbaas je weer wat je ziet op je scherm en wat er op de SD kaart staat , wereld van verschil……

 

Vodafone , gaarne uw antwoord,

 

MvG

 

Gabe

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kamphuisgabe
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Vodafone 

 

Hartelijk dank voor uw antwoord , Samsung heeft een nieuwe update uitgebracht voor de Samsung S20 Ultra.

Dat mensen Positief zijn over het toestel is makkelijk te verklaren , intern bij vodafone wordt dat gesplitst in twee of meerdere groepen , dat hoef ik u niet uit te leggen .

Waar ik niet bij kan dat Vodafone een toestel verkoopt , dat niet af is , ik verwijt vodafone niks, risico van een preorder ?  .

De update van Samsung  heeft de problemen met de camera “opgelost”, tenminste voor mijn Exynos Ultra.

De meeste mensen die de Ultra Testen en positief zijn  , sponsering van Samsung en kijkcijfers op de YT ? , weer wat geleerd.

Nogmaals bedankt voor uw tijd ,en wens u een fijne dag toe,

Met vriendelijke groeten,

Gabe

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Kamphuisgabe 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is natuurlijk heel vervelend, zeker bij een duur toestel. Op de meeste toestellen zit 2 jaar garantie. Schade repareren ze binnen die periode voor niks. Tenzij het water-, val- of stootschade is. Of schade die je zelf veroorzaakt hebt.

Heb je geen garantie meer? Dan betaal je € 36,30 onderzoekskosten. Ze sturen je een prijsopgave van de reparatiekosten. En dan bepaal je zelf of dat het waard is.

Wil je echt alles hierover weten? Lees op je gemak onze reparatievoorwaarden (PDF).

Extra info:
Momenteel is het vanwege de coronamaatregelen niet mogelijk om je toestel naar een Vodafone winkel te brengen. Kijk voor meer informatie op de speciale informatiepagina. Inmiddels zijn er wel weer winkels open, je zou eens kunnen informeren of de winkel in je buurt het toestel aanneemt en deze dan opstuurt naar Samsung.

Kamphuisgabe
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

 

@Energieboy

Hartelijk dank voor uw antwoord , Hoe kan iets onder garantie als het toestel niet af is  ?, de Software is niet uitgerijpt voor de gebruikte hardware door Samsung , Ik wil duidelijkheid van mijn “leverancier” hoe zij hiermee omgaan , S20 Ultra is een prima toestel , tot je de camera gebruikt , verwacht ik wonderen hoe hij foto's neemt ? , nee , maar wat er uit de camera komt is wisselend , iedere keer weer ,Pro mode-autofocus   , elke update door Vodafone zorgt voor ongemakken . ………..een te vroeg uitgebracht toestel ? .

Nogmaals ,Vodafone wat weet u meer dan ik ………….

( opsturen onder garantie , wat wil de servicedienst eraan veranderen ?, door een combo hardware software die niet helemaal op elkaar is afgesteld)

 

Hopelijk u voldoende te hebben ingelicht ,

MvG

Gabe

 

( check internet , vermoed dat ik niet de enige ben (Snapdragon en Exynos modellen  ).

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Kamphuisgabe . Welkom hier!

Oef. Ik kan me goed voorstellen dat je niet blij bent. Als je een toestel met zo'n waarde koopt, verwacht je hier natuurlijk wel wat van. Ik heb zelf geen ervaring met dit toestel, maar het klinkt verre van goed. 

Even voor mijn beeld; je hebt dit toestel via Vodafone aangeschaft? 

Je hebt het over de updates van Vodafone die voor ongemakken zorgen. En daar ben ik je even kwijt. Wat voor updates vanuit ons? Bedoel je de toestel updates, want die komen uiteraard van Samsung en niet van Vodafone. 

 

Toevoeging; ik denk dat je dikgedrukte letters gebruikt om bepaalde zaken duidelijker te maken. Maar eerlijk? Dit leest ontzettend irritant. Je mag er vanuit gaan dat ik je teksten wel gewoon lees en niet scan op dikgedrukte woorden, hoor :-). 

Kamphuisgabe
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Vodafone 

 

Hartelijk dank voor uw reactie,

Na vier updates

  G988BXXU1ATD3 G988BXXU1ATCT G988BXXU1ATCH G988BXXU1ATBM   Toestel geleverd via Vodafone .   Goedendag,   Het toestel is niet af , bepaalde foto's zijn niet mogelijk, zonder nabewerking , barcode inscannen , beeldscherm foto,zo 1,2,3, vergeet dat maar , toestel  werkt niet op korte afstand , er zijn handelingen nodig om het scherp te krijgen , je zoomt in en uit en dan na 3 a 4 pogingen heb ik een bruikbare foto, autofocus wisselend iedere keer weer verschllend , kleurinstelling idem.  

De combinatie hardware en software werkt elkaar tegen , O.A de HDR zorgt ervoor dat de foto's niet bruikbaar zijn zonder bewerking , Video focus , zit te pompen en te jagen , we zijn nu 4 updates verder , het toestel is neergezet door Vodafone en Samsung  als : ”Met de samsung Galaxy S20 maak je de beste foto's ooit”.

Dit klopt niet !.

In begin  maart toen de lockdown van start ging , heb je een keuze , je druk maken om je nieuwe telefoon , of energie steken in een onzekere periode , ik heb na overleg telefonisch met uw medewerker aan de telefoon , dit gemeld , ook de winkel heb ik afgelopen week bezocht , het personeel heeft mij zover het kon vriendelijk te woord gestaan .

 

Was mijn verwachting patroon te hoog , ? , nee absoluut niet , maar als de basis functie camera niet  werken   van de Samsung S 20 Ultra,  eenvoudige foto's nemen zonder er bij na te denken .

 

Mankeert de S20 Ultra wat , is hij stuk ?.

 

Nee , zie op Youtube Sammobie XDA Samsung Community .

 

Software voor de camera is niet af,

 

Om het toestel op te sturen vind ik geen goed idee , daar de klachten niet op te lossen zijn,

 

Ik wil graag weten wat Vodafone zijn standpunt is .

 

Als leverancier van de S20 Ultra neergezet als “ :”Met de samsung Galaxy S20 maak je de beste foto's ooit”

 

Met vriendelijke groeten,

 

Gabe

 

 

 

 
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Lastig hoor. Ik vind de camera van een telefoontoestel ook enorm belangrijk en zou er echt enorm van balen als deze niet naar wens functioneert. 

Je vraagt me wat het standpunt van Vodafone is. Dat ga ik natuurlijk even voor je navragen, maar ik wil hier wel bij zeggen dat het hier gaat om updates/een telefoon van Samsung en dat wij verder niets met de werking/functies van het toestel te maken hebben in feite. 
Maar goed ik snap wel dat je hier over contact opneemt, gezien je het toestel bij ons aangeschaft hebt. 

Mag ik vragen wat je zelf voor je ziet? Wat zou voor jou een oplossing zijn in deze? 

En ik ben benieuwd of je hierover ook al contact gehad hebt met Samsung. 

 

Kamphuisgabe
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

https://eu.community.samsung.com/t5/Galaxy-S20-S20-S20-Ultra/bd-p/nl-galaxy-2020

 

@Lycke Vodafone 

 

Hartelijk dank voor uw snelle reactie,

 

Diverse keren aangekaart op de community van Samsung , zie link .

zoals gebruikelijk als het  forum wordt onderhouden door een “communicatie bureau”, waren mijn verwachtingen laag .

 

Een oplossing is van mijn kant een antwoord te krijgen  wat Vodafone als klant  van Samsung  hiervan vind .

 

MvG

 

Gabe,

 

 

 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik vind het lastig om hier iets van te vinden. Als ik de reacties zo lees zijn de meningen doorgaans heel erg positief. 

Kamphuisgabe
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Vodafone 

 

Hartelijk dank voor uw antwoord , Samsung heeft een nieuwe update uitgebracht voor de Samsung S20 Ultra.

Dat mensen Positief zijn over het toestel is makkelijk te verklaren , intern bij vodafone wordt dat gesplitst in twee of meerdere groepen , dat hoef ik u niet uit te leggen .

Waar ik niet bij kan dat Vodafone een toestel verkoopt , dat niet af is , ik verwijt vodafone niks, risico van een preorder ?  .

De update van Samsung  heeft de problemen met de camera “opgelost”, tenminste voor mijn Exynos Ultra.

De meeste mensen die de Ultra Testen en positief zijn  , sponsering van Samsung en kijkcijfers op de YT ? , weer wat geleerd.

Nogmaals bedankt voor uw tijd ,en wens u een fijne dag toe,

Met vriendelijke groeten,

Gabe

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic