> Aan je argumenten te zien is de boodschap van
@stevied86 niet helemaal overgekomen.
De boodschap is wel degelijk overgekomen.
> Ik zie namelijk dat je het in je bericht nog steeds hebt over klantje pesten.
Dàt heb je goed begrepen.
> Het klopt natuurlijk dat wij alle gegevens in ons systeem zien staan. Wij vragen echter
> om die gegevens om zeker dat degene die contact met ons opneemt die gegevens ook kan noemen.
En daar schieten jullie dus duidelijk in door
😞 > Ik ben het niet met je eens dat de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer voldoende verificatie is.
Klopt maar daar had ik het ook niet over de laatste cijfers van het bankrekeningnummer.
@stevied86 had het over de laatste cijfers van het simkaartnummer. Maar nu je het daar toch over hebt, het telefonisch systeem vraagt wel degelijk naar de laatste vier cijfers van je bankrekening. Waarom dàt dàn dáár wel kan vind ik dus erg vreemd.
Natuurlijk moet een klant zijn hele bankrekening noemen en als dan de naam met eventueel geboortedatum moet het voldoende zijn om de identiteit van een klant te controleren. Alle andere gegevens zijn overbodig omdat die helemaal niets te maken hebben met de identiteit van iemand. Maar tsja we zijn allemaal wel zo gek dat we in die waanzin van controle meegaan.
> Als voorbeeld: man+vrouw wonen samen, mevrouw heeft toegang tot alle gegevens van meneer,
> maar meneer heeft toch liever niet dat wij gegevens van zijn abonnement doorgeven aan mevrouw.
> In dat geval zullen wij mevrouw ook geen gegevens verstrekken, zelfs niet als zij alle gegevens
> kan noemen. Meneer kan dan zelf ervoor kiezen om iemand te machtigen door middel van een
> wachtwoord.
Slecht voorbeeld. Iemand wordt maar heel incidenteel geconfronteerd met zoiets banaals als het activeren van een simkaart. Als het nu om een uiterst ingewikkeld probleem gaat is het een ander verhaal. Er worden onnodige horden opgeworpen en een klant wordt dusdanig op de proef gesteld met zenuwen en frustraties dat echt niet normaal meer is.
> klanten te beschermen, zo negatief wordt opgevat.
..... klanten te beschermen, zo negatief wordt opgevat.
Tegenwoordig is dit beschermen totaal doorgeschoten en verschuilen zich menigeen bedrijf of instelling achter "klanten beschermen". Maar in werkelijkheid beschermen ze hun klanten niet, maar zitten ze onnodig dwars.
We stoppen deze "discussie" maar, want we worden het toch niet eens. Ik blijf er bij dat Vodafone het klanten onnodig moeilijk maakt onder het mom hun klanten te beschermen.
Verder succes ermee! Maar mij krijg je dus nooit als klant (en ik raad het óók familie en kennissen niet aan) nu ik weet hoe doorgeschoten dit bij Vodafone gaat.
-= GensNet =-