thusgaard

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet buitenland Red Pro Elite

Ik heb een Red Pro Elite abonnement met multisim erbij. De tweede sim dient als data-sim voor laptops, tablets, ezv, als ik onderweg ben.

Na een paar weken in het buitenland zit ik met volgende probleem:

  • week 1, Denemarken: datasim zit in de laptop en werkt prima in Nederland, maar niet in Denemarken. Laptop zegt dat er geen APN voor is.
  • week 2, Duitsland/Luxembourg: door de problemen met de laptop zit de sim nu in een Vodafone Mobile WiFi model R216-Z.
    Dat werkt fantastisch in Nederland - zodra ik over de grens ga is het signaal weg.
Gechat met Vodafone op twitter en op de chat en zij weten eigenlijk niet echt wat zij, ervan moeten vinden - ook niet toen ik ze deze oude oplossing op het probleem gaf:
http://forum.vodafone.nl/t5/Mobiel-in-en-naar-het-buitenland/Geen-Internet-buitenland-Red-Business-S... van FrankLangenhof met antwoorden van oa. Kyra_, Marc-, _Nadia_

Nu ben ik weer terug - en ik moet binnenkort weer op pad. Ja, naar het buitenland, waar ik hoop gebruik te kunnen maken van altijd en overal verbonden te zijn. Enig idee hoe ik Vodafone zo ver krijg dat ze even hun eigen systemen checken en stoppen troubleshooting te doen op mijn apparaten?

Ik hoor graag jullie tips - alvast bedankt!

Jakob
8 Reacties 8
thusgaard
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Per gaf op http://forum.vodafone.nl/t5/Mobiel-in-en-naar-het-buitenland/Mijn-multi-sim-in-iPad-werkt-niet-in-Oo... een tip hierover. Hij kent blijkbaar een stuk van het geschiedenis achter de sims. Mijn multisim is inderdaad niet heel nieuw...
Anonymous
Niet van toepassing
Normaliter heb je of office.vodafone.nl staan bij de apn of live.vodafone.com
Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.
Je zou eventueel een nieuwe simkaart kunnen bestellen als multisim.
Tevens kun je checken met de klantenservice welke apn je hoort te gebruiken. Vaak helpt 't ook om een ander netwerk te selecteren of eens de instellingen van het netwerk te resetten.
Mocht het dan nog niet werken. Zodra je in het buitenland bent kan de klantenservice meekijken hoe de simkaart zich aanmeldt en eventueel resetten. Werkt het dan nog niet dan kunnen zij dit laten onderzoeken.
thusgaard
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de respons, Steven-.

Ik denk dat je de respons van Per op een soortgelijke onderwerp beter is. Zoals al eerder aangegeven is de volledige troubleshooting al gedaan.

Het ligt dus wellicht niet aan APNs, netwerken, mijn eigen instellingen en zo voort.

Kennelijk ligt het er alleen aan dat men vanuit Vodafone voor welke reden dan ook heeft besloten de vroege multisims te blokkeren in het buitenland. Daar ben ik nu over aan het bellen. Update volgt.
thusgaard
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij de VF klantenservice kunnen ze vertellen, dat er een "onderzoek gestart is, die binnen 5-10 dagen bekeken wordt".

Daarnaast wordt de multisim er af gehaald en er op gezet omdat "dat schijnt te werken".

Waarom het zou werken en of er verbinding is de volgende keer in het buitenland kan tot nu toe niemand vertellen.

Wordt vervolgd.
thusgaard
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels zijn we een week (5 van de 10 beoogde werkdagen) verder en er is nog geen nieuws van Vodafone mbt de open case.

De klantenservice zou een poging hebben gedaan om de simkaart er af te halen er weer op zetten. Of dat heeft gewerkt wordt pas duidelijk de eerstvolgende keer in het buitenland. In ieder geval werkt het nog steeds in Nederland.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik weet inderdaad dat het issue speelt maar heb hier inderdaad ook nog geen oplossing over gehoord ????
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic