djurivink

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom ontvang ik binnen in huis geen 4g

Hoe kan het zijn dat ik binnen in huis geen 4G ontvang en in mijn tuin wel...

Wat kan de oplossing zijn? Ik betaal namelijk voor 5 GB data
9 Reacties 9
Anonymous
Niet van toepassing
Hey djurivink,

Vodafone garandeert de dekking buiten , niet in huis. Dit staat tevens ook in het contract wat je ondertekend hebt.
Dit heeft te maken met hoe bepaalde gebouwen/ huizen gebouwd zijn.
Mocht de dekking dermate slecht zijn dat je amper 2g ontvangt in huis dan kun je contact opnemen met Vodafone. Er is namelijk een oplossing om 3g in huis te hebben genaamd signaalplus. Dit is een mini antenne die in een straal van 30 meter een 3g signaal uitzend. Signaalplus dient gekoppeld te worden op je Wi-Fi netwerk.
Vodafone is continu bezig om het netwerk te verbeteren. Wanneer dit bij jouw in de buurt zal zijn durf ik echter niet te zeggen.

Ik hoop dat ik je vraag voldoende geïnformeerd heb.

Groetjes stevied86
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
djurivink

Wat geeft de dekkingskaart aan?
djurivink
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Buitenshuis Vodafone 4g! Binnen heb ik gprs.. Wist niet dat het nog bestond
mvg
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
djurivink

op welke locatie is dit btw? 🙂
djurivink
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Castorstraat 1 6846xb Arnhem... 3G ontvangst is daar ook niet
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
djurivink De dekking in Schuytgraaf is inderdaad (nog) niet optimaal. Het moet van de overkant van de Nederrijn komen. Er staan hemelsbreed wel masten dichterbij maar daar staat veel meer bebouwing tussen. Degene aan de andere kant van het water staat relatief hoog en er staat weinig tussen. Gevolg is dan wel dat je buiten nog redelijke ontvangst hebt maar binnen is het al snel weg. Gezien Schuytgraaf een nieuwbouwwijk is met de laatst isolatienormen dringt het signaal ook moeilijk door.

Ik woon zelf ook in deze buurt en heb hetzelfde probleem. Kort geleden heb ik er nog over gebeld en toen werd me verteld dat er plannen zijn om een nieuwe mast bij te bouwen in het zuiden van de wijk, vlakbij het spoor. Alleen kon er nog geen enkele voorspelling worden gedaan wanneer deze dan actief is. Er kunnen in het proces nog allerlei verstoringen plaatsvinden zoals de vergunningsaanvraag, bouw, etc.

Als bellen een probleem is, vraag dan een (gratis) SignaalPlus bij de klantenservice. Internet haal je meestal via je eigen WiFi dus mobiel internet is minder spannend thuis.
djurivink
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Als de oplossing in het topic staat klik dan deze dan aan voor andere djurivink :).
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic