VioletS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voorwaarden Alles in 1 op reis

Ik ga op reis en wil onderzoeken wat ik het beste kan doen voor een internetbundel. Nu vindt ik de vodafone site al niet erg overzichtelijk, maar uiteidelijk vindt ik het. De Alles in 1 op reis blox. Omdat hier voor mij te weinig informatie bij staat lees ik de voorwaarden door: hiernaar staat een link naast de blox voor prepaid. Omdat er in deze voorwaarden staat dat het bedrag niet zal worden afgeschreven op dagen dat er geen telefoonverkeer in het buitenland is, en dit klinkt als de gratis blox voor internet in nederland (1 euro per dag wanneer je internet gebruikt) denk ik: Mooi, zet ik deze vast aan, dan kan ik de sms-code ook niet vergeten en dan zit ik voor de rest van mijn vakantie goed.

Wat schets mijn verbazing: ik krijg een smsje dat de bundel vandaag om middernacht vervalt en er is direct 2 euro afgeschreven. Na hier geen verklaring voor te vinden op de website zelf duik ik in de forums. Wat blijkt: dit zijn de voorwaarden van de bundel voor prepaid. Deze zijn anders dan de voorwaarden voor abonnementen, zelfs al wordt er bij de prepaid blox geen relevante informatie verstrekt over dit feit: de voorwaarden die zich voordoen als relevant en welke niet nadrukkelijk onderscheid maken tussen prepaid en abbonement varianten van de blox zijn kennelijk niet van toepassing.

Vodafone, ik ben zeer ontevreden.
Volgens mij is dit zelfs bewust onjuiste informatieverstrekking. Het zou voor een respectabel bedrijf toch niet nodig moeten zijn om op deze manier met haar klanten om te gaan?
2 Reacties 2
Anonymous
Niet van toepassing
Beste

Zoals je hebt kunnen lezen in de voorwaarden weet je dat het om een dagbundel gaat. Tevens is het dan ook logisch dat deze dan vervalt om 23:59 uur en om 00:00 uur een nieuwe dag begint.
De voorwaarden staan duidelijk vermeld op de website bij de alles in 1 op reis (xl)
Ik heb ze voor de zekerheid als printscreen toegevoegd voor je zodat je het kunt nalezen.
Tevens kun je de voorwaarden terug vinden via https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/alles-in-1-op-reis.shtml
Het is tevens ook logisch dat voor abonnementen iets andere voorwaarden gelden. Tevens wordt de blox automatisch geactiveerd bij abonnementen. In dit geval komt Vodafone gewoon haar afspraken na.



Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi@VioletS

Het bericht dat steven- heeft doorgegeven is van toepassing bij abonnementen. Als ik het goed begrijp gaat het bij jou vooral erom dat je niet wist dat er bij prepaid andere voorwaarden gelden. Op de volgende pagina staat alle informatie over de Prepaid Alles-in-1 Op Reis Dagbundel: Klik hier

Onder het kopje "voor als je alles wilt weten" staat het volgende:
    Na activeren schrijven we € 2 van je tegoed af. Zorg dus dat je voldoende tegoed hebt als je de bundel aansluit. Je krijgt een sms als de op bundel is aangesloten
Er is in dit geval dus geen sprake van onjuiste informatieverstrekking.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic