davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone kent haar klanten goed

Heb je sedert oktober 2012 een Vodafone abonnement met Nokia Lumia 800 en internet etc. Krijg je vandaag een message van Vodafone met de volgende tekst:"We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet en MMS. Zometeen ontvang je hiervoor de juiste instellingen. Om gebruik te maken van internet en MMS dien je deze instellingen te accepteren. Volg zorgvuldig de instructies op je toestel."
Tja en je kan niet anders dan de aanpassingen accepteren. Hopelijk is er nu niets verziekt want alles werkte voortreffelijk. Maar volgens Vodafone kan ik pas vanaf nu internetten en mms'en.
Dus pas meer dan een half jaar na aankoop en aanvang abonnement????
Maar goed dat dit niet waar is want dan was de mobiele rechter al langs geweest.

Toch zou ik graag willen weten welke technische hobbiest hier bezig geweest is.
De telefoon deed het overigens niet na deze aanpassingen. Moest eerst uit/aan gezet worden.

Bah!

Vandaag 22 mei een vriend enthousiast gemaakt om over te schakelen op Vodafone glasvezel met alles in één pakket. Alles voor hem uitgezocht. Nu gaat hij bellen met VF, ik hoop dat VF het nu ook meteen goed oppakt. En deze nieuwe klant tevreden stelt. Want anders beveel ik ze niet meer aan.
Helaas boodt het klantencontact geen duidelijke taal. De nieuwe klant had slechts één vraag en dat was wanneer kan ik aangesloten worden. Hij had dat graag binnen 3,5 week gezien. Nou men kon helemaal geen datum geven ook geen benadering. En het zou wel kunnen dat hij dan enige weken zonder Internet/TV en telefoon zou zitten.
Duidelijk dus. Triest. Dus niet meer aanraden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey deHond,

Wat betreft het sturen van de instellingen vermoed ik dat dit een effect geweest is van de grote data storing die gisteren plaatsgevonden heeft. Excuses voor het ongemak. Fijn dat het nu wel weer werkt nadat je het toestel uit en aan gezet hebt.

Zonde dat de collega's van Vodafone Thuis geen datum konden vastleggen. Hopelijk wordt alles alsnog binnen de 3.5 week aangesloten.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey deHond,

Wat betreft het sturen van de instellingen vermoed ik dat dit een effect geweest is van de grote data storing die gisteren plaatsgevonden heeft. Excuses voor het ongemak. Fijn dat het nu wel weer werkt nadat je het toestel uit en aan gezet hebt.

Zonde dat de collega's van Vodafone Thuis geen datum konden vastleggen. Hopelijk wordt alles alsnog binnen de 3.5 week aangesloten.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie Arina,

Het was een poging van mij om iemend enthousiast te meken voor Vodafone. Helaas heeft mijn vriend na het teleurstellende antwoord contact opgenomen met een andere provider en daar direct zaken mee gedaan.

Inderdaad jammer.
Ik zal voortaan terughoudend zijn met mijn aanbevelingen.

Groet,
Carel
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Arina,
We zijn 3 weken verder en weer die onzinnige boodschap vanochtend.
"We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet en MMS. Zometeen ontvang je hiervoor de juiste instellingen. Om gebruik te maken van internet en MMS dien je deze instellingen te accepteren. Volg zorgvuildig de instructies op je toetsel."
Kun je (laten) uitzoeken of ik de instellingen inderdaad moet uitvoeren en vooral waarom. Indien dit onzin is kun je dan uitzoeken welke Vodafone hobbiest zich met dit soort onzin bezighoudt en deze direct ontslaan. Het vervuilt mijn berichtenbox. Graag zo spoedig mogelijk actie want dit is te gek voor woorden. Wanneer wordt Vodafone nu een professionele organisatie?
gr. Carel
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Carel,

Deze berichtjes zijn oorspronkelijk bedoeld voor de oude Nokia's. De nieuwe Nokia Lumia's doen hier eigenlijk niets mee dus ik zou het gewoon verwijderen en negeren. Het netwerk ziet waarschijnlijk dat je een Nokia hebt en stuurt je om die reden die configuratieberichten. Normaal gesproken gebeurde dat vroeger op het moment dat je je SIM kaart in een ander toestel deed zodat deze goed werd ingesteld. Maar anno 2013 is dat gelukkig niet meer nodig.

Het blijft allemaal techniek en hier en daar gaat er wel eens iets niet helemaal 100% goed. Laat je niet gek maken, daar is het leven toch veel te kort voor? Je weet nu dat je het kunt negeren.

davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Robert, dank voor je info. Ik blijf het uiterst amateuristisch vinden. Heb het draadje verwijderd,
gr. Carel
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Helaas vanochtend was het weer raak. Weer dezelfde mededeling. Kan iemand van Vodafone nu eens uitzoeken wat dit voor klinkklare onzin is en dan ook zorgen dat hier onmiddellijk mee gestopt wordt.
Ik heb toch een professioneel abonnement of niet soms. En ik ben niet geïnteresseerd in het hobbyisme van IT-Freaks van Vodafone. Graag actie en terugkoppeling wat dit voor onzin is.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi deHond,

Neem even contact op via 1201 of Twitter, Facebook en Hyves. We kunnen dit dan laten onderzoeken door de technische dienst, maar je gegevens delen via het Forum is niet mogelijk.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hm het forum is er toch om met andere klanten de knelpunten te delen en te ervaren of zij die ook hebben. Of is het er alleen voor jullie eigen satisfactie?

DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi deHond,

Knelpunten mogen zeker gedeeld worden. Als ik echter zo door je posts heen lees is het meer mierenneuken dan wat anders.

Er is een probleem met de sms met instellingen voor internet en e-mail. Dat is bekend. Hier kunnen we over babbelen.

Een kleine greep uit je posts;

- Hopelijk is er niets verziekt
- Mobiele rechter al langsgeweest
- Technische hobbiest
- Onzinnige boodschap
- Ontslaan van deze hobbiest. Vervuilt mijn berichtenbox.
- Professionele organisatie

Je posts druipen van het cynisme en sarcasme. Het maakt mij verder niet uit hoor. Ik herhaal Robertwebbe even:

Het blijft allemaal techniek en hier en daar gaat er wel eens iets niet helemaal 100% goed. Laat je niet gek maken, daar is het leven toch veel te kort voor? Je weet nu dat je het kunt negeren.

Just my 2 cents

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic