Hallo Edwin, dat is één manier om mijn bericht uit te leggen, maar niet wat ik bedoelde en mijns inziens ook niet wat ik schreef. Wat ik bedoelde is: we hebben aan de hand van interne analyses de grootte van het probleem kunnen achterhalen. Als je de symptomen kent kun je daar op zoeken, en daar is die 2% op gebaseerd. Het betreft overigens 2% van de abonnementen van de RED-generatie, niet specifiek alleen RED abonnementen.
Vervolgens moet je een afweging maken: ga je 98% van de mensen nodeloos ongerust maken voor iets dat 2% van de mensen treft? Gezien het feit dat je daardoor mogelijk, juist ook vanuit het perspectief van de klant gezien (je komt er niet door, je maakt je nodeloos ongerust, etc), meer kwaad dan goed doet en dat mensen die getroffen zijn voor het overgrote deel al proactief een oplossing krijgen (een SMS en de kosten vergoed) gebeurt dit niet.
Wellicht zou je zelf een andere afweging gemaakt hebben. Het enige dat ik wilde doen is aangeven wat de onze was.