Anonymous
Niet van toepassing

SMS over dataverbruik en My Vodafone data tegoed komen niet overeen

Ik heb zojuist de volgende sms ontvangen:

"Je hebt tot einde kalendermaand minder dan 250MB over van je datategoed. Meer info op http://m.vodafone.nl/belsmsweb0412"

Echter, volgens My Vodafone heb ik nog ongeveer 11GB data te goed. Hoe is het mogelijk dat ik dan deze SMS krijg? Ik gebruik mijn data ook maar weinig dus ik vind het heel vreemd. Is Vodafone misschien in de war?
5 Reacties 5
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi David,

Deze sms heeft betrekking op de 1 GB bundel en niet op de 10 GB bundel. We zijn hiervan op de hoogte en proberen dit z.s.m. op te lossen. Bedankt voor de melding in ieder geval.
Jacqyu

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg ook steeds dit soort meldingen. Heb er al over gebeld met Vodafone maar helaas nog niets opgelost. Is een probleem blijkbaar. Het vervelende is wel dat het vorige maand begon en dat ze me beloofden dat het niet meer voor zou komen. Echter kreeg ik nu, de maand is net begonnen, weer een sms. Ik hoop alleen niet dat net als vorige maand de data heel traag gaat worden. Anders wil ik graag een vergoeding. Ik betaal niet voor niets natuurlijk.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Jacqyu Kijk even in dit topic. Wellicht dat dit op jou ook van toepassing is.
Jacqyu

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Annabelle

Nee, ik krijg alleen maar een sms en eind juli waren dat er een aantal met melding dat dataverbruik wordt overschreden. En vervolgens dat internet heel traag wordt of helemaal niet meer werkt. Aangezien ik een abbo heb voor 10 gb. is dat nogal vreemd. Het is iets van de laatste 2 maanden dus. Zeker als je een dergelijk bericht al krijgt op dag 2 van de maand.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Jcqyu, kijk aub even mee in je My Vodafone account. Als het goed is zie je daar bij tegoed en verbruik 2 bundels: een bundel van 1GB (de standaardbundel bij je abonnement) en een bundel van 10GB (de speciale actiebundel).

Je krijgt voor beide bundels een sms. Redelijk aan het begin van de maand zou je dus inderdaad een sms kunnen krijgen, maar die moet dan wel zeggen dat je 1GB bundel bijna leeg is. Op dat moment heb je nog 10GB over. Is die bundel ook leeg, dan gaat je internetsnelheid omlaag, wat ook zo hoort bij deze bundel.

We waren er ondertussen achter dat de tekst van de 1GB-sms niet klopte, maar dat zou deze maand aangepast moeten zijn. Zou je eens willen kijken of je 1GB bundel leeg is en de exacte tekst van de sms die je in augustus gekregen hebt willen doorgeven?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic