Arno1204

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vodafone herkent eigen prepaidnummer niet meer.

Hallo,

Ik heb op dit moment prepaid van Lebara en wil overstappen naar prepaid Vodafone met nummerbehoud. Ik heb hier nog een werkend prepaidnummer van Vodafone liggen waarvan ik dacht dat ik hiermee wel met m'n huidige nummer naar toe kon verhuizen. Helaas, wanneer ik online nummerbehoud wil aanvragen herkend Vodafone het nummer niet. Vodafone stuurt wel de code naar de het Vodafonenummer. Moet ik perse een nieuw prepaid simkaartje van Vodafone kopen ?

Arno
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Arno,

Op dit moment zijn er werkzaamheden aan het systeem tot wn met maandag. Waarschijnlijk werkt het daardoor niet.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Anonymous
Niet van toepassing
Als aan een simkaart al een nummer gekoppeld is is het niet mogelijk om een ander nummer hierop te zetten betreft nummer behoud etc.
Je dient hier echt een apart simkaartje voor te halen en bij nummerbehoud dien je het mobiele nummer in te vullen van Lebara aangezien dat het nummer is om mee te nemen.


Arno1204
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Er zit toch aan elke simkaart een nummer gekoppeld ? Of zie ik dit verkeerd. Op google had al gezocht, vandaar mijn vraagstelling hier.
Anonymous
Niet van toepassing
Nee, er zit niet aan elk simkaartje een nummer gekoppeld. Pas zodra de simkaart geactiveerd wordt dan zit er pas een nummer aan vast.
Arno1204
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Juist, en dan is het pas mogelijk om mijn eigen nummer daarop om te zetten. Bij de aanvraag nummerbehoud wordt er om het tijdelijke nummer van Vodafone gevraagt waar naar mijn eigen nummer getransporteerd dient te worden.

Zover ik het begrijp lukt het niet meer omdat het nummer van Vodafone 'te' oud zou zijn ?

Arno
Anonymous
Niet van toepassing
Aah op die manier.
Als je deze melding in beeld krijgt dan is of het nummer bevroren of uit de lucht gehaald omdat er te lang geen opwaardering is geweest of gebruik van het nummer is gemaakt. Ik raad je aan om dit te controleren met de klantenservice voor de zekerheid. Is hij bevroren dan dient er opgewaardeerd te worden. Indien uit de lucht gehaald dan is deze helaas niet meer bruikbaar
Arno1204
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Er is al een tijd niet meer opgewaardeerd. Tegoed is geldig tot 1 augustus 2015. Ik kan met het nummer nog steeds bellen en gebeld worden. Misschien is het probleem op te lossen door opnieuw op te waarderen, maar om het safe te spelen haal ik morgen een nieuw prepaidkaartje 😉

Arno
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@Arno1204,

Als ik je verhaal zo lees zou het aanvragen van nummerbehoud inderdaad gewoon moeten lukken met jouw Vodafone simkaart. Vreemd dat je de melding krijgt dat het niet mogelijk is. Je kunt anders op onze website ook een Free Sim bestellen, die is dan namelijk gratis 😉
Arno1204
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Kyra,

Ik dacht ook dat het gewoon zou moeten kunnen. Bedankt voor je tip voor de gratis simkaart (kudo), ik heb er al 1 besteld 😉 Met de nieuwe simkaart proberen we het gewoon opnieuw.

Arno
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@Arno1204,

Graag gedaan! Met de nieuwe simkaart moet het gaan lukken 🙂
Arno1204
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Vandaag via de post de nieuwe gratis simkaart van Vodafone binnengekregen. 😉

Als ik bij 'Vul hier het nieuwe (tijdelijke) prepaid-nummer in van je nieuwe prepaid-pakket.' mijn nieuwe, tijdelijke Vodafone nummer invul, krijg ik weer de melding dat het nummer niet juist is. (https://www.vodafone.nl/support/bestelling/nummerbehoud/prepaid-naar-prepaid.shtml)

Ik heb dus nu maar nummerbehoud op de oldschool manier aangevraagd door het formulier uit te printen, in te vullen en naar Maastricht te sturen.

Ik weet niet of de fout bij mij of Vodafone ligt. Als de fout bij Vodafone zou liggen moeten er toch meer meldingen over zijn lijkt mij ? Ik gebruik Google Chrome btw.

Arno

Anonymous
Niet van toepassing
Hey Arno,

Op dit moment zijn er werkzaamheden aan het systeem tot wn met maandag. Waarschijnlijk werkt het daardoor niet.
Arno1204
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Steven- Bedankt voor je antwoord. Dan zou dit wel eens het probleem kunnen zijn. Zoals ik al eerder vermelde, opgelost door het formulier uit te printen en op te sturen naar Maastricht. Op deze manier werkt het ook hoop ik.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic