Helaas gelooft de Smartphone crew het onderstaande verhaal niet, dus nogmaals een poging via het forum. Ik heb gisteren de Vodafone Cloud app geïnstalleerd en deze direct ingesteld op Wifi only en automatisch uploaden. Ik verwachtte daarmee veilig te zijn voor ongewenst dataverbruik via 3G. Helaas bleek dat niet zo te zijn. Want gisteravond zag ik in 3G Watchdog (dataverbruik meter) dat de Cloud app 129 MB over 3G verstookt had. Hiermee ga ik ruim over mijn bundel heen . Ik denk dat het volgende is gebeurd; ik heb de app in het buitenland geïnstalleerd en als gezegd ingesteld. Toen werd er inderdaad geen data via 3G gebruikt. So far so good. Na terugkomst in Nederland ben ik bij mijn ouders geweest alwaar ik Wifi heb. De app is toen mijn gemaakte foto's en video's gaan uploaden. Dat is dus ook prima. Maar waar het volgens mij fout is gegaan is op het moment dat ik in de tuin ben gaan zitten. Daar heb ik geen Wifi. De app is toen blijkbaar nadat 3G weer was ingeschakeld gewoon doorgegaan met uploaden. Naar mijn mening had dat niet gemogen. De Smartphone crew is heel star en zegt dat ik het programma dan niet goed heb ingesteld. De Smartphone crew zegt dat het komt doordat er een actieve data verbinding was en dat ik bewust het risico heb genomen door de app automatisch backups te laten maken. Echter, ik heb natuurlijk niet voor niets Wifi only aanstaan. Ik heb maar een databundel van 200 MB. Als ik had geweten dat de app niet automatisch stopt met uploaden op het moment dat de Wifi verbinding verbroken wordt, had ik 'm nooit geïnstalleerd. Helaas is de Smartphone crew van mening dat het allemaal mijn eigen schuld is. Het gaat gelukkig nu maar om 3 euro (dankzij de blocks die ik heb aanstaan) + 49 cent voor het telefoontje naar 1201. Ik hoop dat ik hier wel gehoor vind en dat jullie de 129 MB weer in mindering brengen op mijn verbruik zodat ik weer kan internetten. Daarmee voorkomen jullie een ontevreden klant. In het verleden heb ik goede ervaringen met jullie servicedesk gehad en ik hoop dat jullie deze negatieve ervaring nog ten goede kunnen keren. Ik ben benieuwd.