Mieke30

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone cloud

Ik heb de vodafone cloud op mijn iPhone 4s geïnstalleerd, account heb ik ook al. Maar nu staat er steeds "toegang geweigerd, toegang tot lokale media is momenteel uitgeschakeld. Ga naar iOS instellingen om te activeren" maar wáár bij instellingen activeer ik dit?
30 Reacties 30
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey iedereen,

Ik raad jullie aan even contact op te nemen met de klantenservice, wellicht dat zij inderdaad iets kunnen betekenen.

Ook wil ik vragen even de volgende pdf door te nemen. Bij stap 5 van installatie kan gekozen worden voor: alleen via wifi of voor wifi én mobiel netwerk. Zet hem vervolgens op alleen wifi, dan gebeurt dit in de toekomst niet meer.

https://business.vodafone.nl/Vodafone/wg30/pdf/handleiding/persoonlijk/Handleiding_Vodafone_Cloud.pd...
JQ

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inmiddels de APP al gedeinstalleerd. Het probleem is niet dat de APP via 4G sync-ed. Het probleem is dat de app (volgens de smartphone crew) blijft proberen te syncen als er iets fout is zoals een overbelast netwerk of server of een corrupt bestand in de Vodafone cloud in plaats van te stoppen en een fout melding te geven. Hierdoor kan het dus dat een upload / sync van bijvoorbeeld in mijn geval 1 GB 6,5 GB data verstuurd. Door het blijven versturen of proberen van de sync als het fout gaat heb je als gebruiker van deze dienst geen enkele vorm van controle over wat er gebeurd.
Aangezien dit allemaal in 1 sessie blijft krijg je ook geen waarschuwing over je gebruik. Die wordt pas verstuurd na het afsluiten van de sessie. (heb ik begrepen)
De smartphone crew heeft mij aangegeven dat een technische afdeling naar dit probleem gaat kijken. Ik heb alleen geen idee hoe hier feedback op wordt gegeven.


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi JQ,

Bedankt voor de aanvulling. Wanneer er nog een onderzoek loopt door onze technici mag je verwachten dat je een terugkoppeling krijgt zodra er meer bekend is.
CDO83

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is hier al wat meer over bekend? Ik heb volgens Vodafone 200 MB verbruikt in 4 dagen terwijl ik alleen maar thuis ben geweest en mijn WiFi aan heb gehad.

Mijn dataverbruik zegt dat het door Vodafone Cloud komt maar ik heb bij de instellingen aangevinkt dat ik deze app alleen via het WiFi wil laten werken.

Dus door een fout in de app ben ik al mijn dataverbruik voor de rest van de maand kwijt. Daar ben ik mooi klaar mee.

Ik heb meteen die hele app verwijdert.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @CDO83

Via het forum hebben wij geen toegang tot jouw gegevens dus voor de status kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Dat mag eventueel ook via Twitter of Facebook. Als je een referentienummer hebt dan kun je dat nummer doorgeven. Daarmee kunnen mijn collega's namelijk de status nakijken.
JQ

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels enkele weken later moet ik de mensen die hier ook mee worstellen teleur stellen.
Geen enkele reactie.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Een dergelijk technisch onderzoek neem vaak enige tijd in beslag dus het kan inderdaad zijn dat er nog geen reactie is gekomen. Overigens wil ik even benadrukken dat dit onderzoek (volgens JQ) betrekking heeft op het uploaden/syncen van bestanden en niet op wel of geen hebben van een Wi-Fi verbinding.

We kunnen daarom ook niet concluderen dat de Vodafone Cloud app de reden is van hoog dataverbruik. Indien jullie specifieke vragen hebben hierover kunnen jullie contact opnemen met onze klantenservice.
Mike730

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds een aantal dagen heb in last van een foutmelding in de vodafone cloud: als ik een video probeer af te spelen krijg ik de volgende popup: "VIDEO STREAMING FOUT. Sorry, deze video kan niet worden afgespeeld, probeer later opnieuw." Heeft iemand hier nog meer last van? En hoe kan ik dit probleem verhelpen?
jboer6666

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoe krijg ik mijn foto's terug op mijn computer of telefoon, ze staan in de cloud en van de 115 foto's en filmpjes krijg ik er maar een 30 terug
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Beste @jboer6666

Kun je precies uitleggen hoe je dit probeert te doen? Wellicht gaat er hier iets mis. Zo kunnen we controleren of de fout wel of niet door de synchronisatie veroorzaakt wordt. Vertel er ook even bij welk toestel je gebruikt.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Mieke, zou je eens willen proberen om de eerste keer in te loggen in de app terwijl je verbonden bent met 3G? Mogelijk is dat de oplossing al 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic