MikeSlayerr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone abonnement betalen via iDeal foutje (?)

Hey.

Ik had mijn rekening een paar dagen telaat betaalt. En dan moet je natuurlijk via iDeal je rekening na betalen. Die dag heb ik dus via iDeal betaalt en is er 31.01 van m'n rekening afschreven. Maar vandaag is er weer 31.01 afschreven en dat voor dezelfde rekening. Terwijl ik die via internetbankieren al betaald had. En ik ben er zeker van dat die 31 euro van de iDeal betaling al was afgeschreven. Hoe kan dit dubbel gebeuren?
5 Reacties 5
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Mike, het komt heel zelden voor maar dit zou kunnen gebeuren als je iDeal-betaling nog niet geregistreerd was terwijl ons automatische systeem een nieuwe poging deed om af te schrijven.

Het kan één tot enkele dagen duren voor een handmatige betaling door ons systeem helemaal verwerkt is. Stel dat dat bv 3 dagen duurt. Gedurende die drie dagen staat er administratief gezien nog een bedrag open. Als je een automatische incasso hebt lopen doet ons systeem automatisch een nieuwe poging om dat bedrag te incasseren. Dus, stel dat je op dag 1 het geld overmaakt en dat dat op dag 3 binnen en helemaal verwerkt is. Dan kan het dat op dag 2 ons systeem een nieuwe incasso-poging doet. Dan heb je dus 2x betaald.

Opzich is er niks aan de hand. Ons systeem houdt op de balans bij wat wij elkaar schuldig zijn. Als jij te veel betaald hebt, heb je nu in ons systeem een soort tegoed staan. Als je niets doet, dan wordt je rekening van de volgende maand verrekend met dat tegoed. Als je niet buiten je bundel gaat heb je dan dus deze maand 2x betaald maar betaal je volgende maand niets.

Als je het geld graag terug wilt, bel dan even met onze afdeling betalingen. Als zij het tegoed inderdaad zien staan kun je de automatische incasso van deze maand laten storneren door je bank. Maar, als je het geld niet per se nodig hebt zou ik me de moeite besparen en het gewoon zo laten 🙂
MikeSlayerr
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het geld niet zo zeer nodig maar ik moet wel m'n trein betalen voor volgende week dus zou het het liefst wel terug willen ja haha. Heb je een telefoon nummer voor me?
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hé MikeSlayerr,

Je kunt ze bereiken vanaf morgenochtend 09:00 uur op telefoonnummer (043) 351 45 25.
Laat nog wat weten of het gelukt is, ok?

MikeSlayerr
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net gebelt en het is opgelost, heb het geld ook terug geboekt. Bedankt voor de goeie support!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
MikeSlayerr schreef:
Ik heb net gebelt en het is opgelost, heb het geld ook terug geboekt. Bedankt voor de goeie support!
Top! Goed om te horen! 😄 Thnx voor je berichtje.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic