r00200the

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone 2G & 3G in Eindhoven - 5621 JC

Beste Vodafone,
 
Ik ben wonend in Eindhoven op postcode 5621JC, en sta bij jullie onder contract tot 2-5-2014.
Onlangs heb ik een nieuwe HTC One X gekocht, omdat mijn netwerkdekking zo slecht was, het bleek echter aan alles behalve het toestel te liggen, want de netwerkdekking op mijn thuislocatie is in de PRAKTIJK gewoon ronduit slecht.
 
In 1e instantie werd mij via Twitter gezegd dat de 3G-verbinding op mijn locatie prima zou moeten zijn. Heel vreemd was dat een maand later, een andere medewerker mij verteld dat de 3G-Dekking niet optimaal is, maar dat 2G goed zou moeten zijn. Ik betaal dan misschien wel voor "Mobiel Internet", maar als ik straks een 4G verbinding betaal, heb ik toch ook geen zin om 2 generaties terug te vallen, begrijpelijk lijkt mij?
 
Ze hebben mij toen aanbevolen een SIM-Wissel te doen, om zo een nieuwe SIM te krijgen en te kijken of de verbinding verbeterd. Niks is echter minder waar. de 3G dekking is op zolder onder de pannen goed, maar zodra ik in mijn woonkamer ga zitten, valt hij terug naar 2G. Oké, ook nog prima, maar als ik van voor naar achter in de kamer loop, springt de telefoon over naar 3G, waardoor het toestel even verbinding verliest, erg vervelend tijdens gesprekken aan de telefoon.
 
Een collega van jullie heeft mij toen aanbevolen om het toestel op GSM-Only te zetten, maar dit zet gewoon géén zode aan de dijk, het is ontiegelijk langzaam en er lijkt bij jullie wel geen einde aan te komen.. Als hier geen verbetering in komt, zal ik het contract niet meer verlengen volgend jaar.
 
Verder ligt dit niet aan het feit dat het toestel of de SIM niet goed is, ik heb mijn vriendin's telefoon geprobeerd, mijn zusjes telefoon, allemaal met nieuwe SIM, en niks werkte. Alle andere providers hebben goed bereik, dus als het bij jullie niet kan worden opgelost, stap ik gewoon over.
 
Kunnen jullie met mij samen aan een oplossing werken, en dan niet een oplossing waarmee het voor jullie makkelijk opgelost is?
 
 
Alvast bedankt!!
 
Roel Geelen
Eindhoven
1 Reactie 1
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Roel,

Ik zou graag met je op zoek gaan naar een oplossing, maar het forum is daar niet het geschikte medium voor. Zo te horen heb je alle oplossingen al geprobeerd.

Ik weet niet of je een abonnement hebt dat 4g Ready is. Maar deze zomer wordt 4g geintroduceerd en dat heeft hetzelfde bereik als 2g, dus als 2g wel goed werkt op jouw locatie, dan zal dat met 4g waarschijnlijk ook zo zijn. 3g dringt namelijk een stuk minder ver door omdat het op een andere frequentie zit.

Wellicht kun je je feedback ook kenbaar maken via www.vodafone.nl/feedback

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic