janvol

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Video bellen werkt niet!

Hallo,
Ik heb een camera die via een sip account kan bellen.
Ik heb ook een sip account met mijn telefoon.
Als beide keurig zijn aangemeld, kan ik wel via wifi video sip gebruiken, maar niet via het vodafone netwerk.
Waar kan dat aan liggen?

Bedankt, Jan.

10 Reacties 10
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @janvol,

Waarschijnlijk heb je aan staan dat dit alleen via Wi-Fi mag.
In de instellingen van je account van sip kun je dit controleren. Ik raad je aan om dit eigenlijk zo te laten staan omdat videobellen veel data kost. In je telefoon onder je instellingen - mobiele netwerk/data kun je ook aangeven dat deze app gebruik mag maken van je data.

Groetjes stevied86
*moderator edit: tag gefixt*
janvol
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dag Stevie

Dank voor je antwoord.
Alleen Wifi staat uit.
Ik gebruik Sipmobile op een galaxy S2.
Wanneer ik 3G gebruik heb ik wel spraak, geen beeld. Het scherm wordt zwart alsof er beeld komt, maar dat komt niet. De gemeten download snelheid id 3Mb/sec. Er is ongeveer 100Kb nodig voor video.
Heb je nog een tip?

Anonymous
Niet van toepassing
Hey @janvol,

Is er nog iemand met zo een telefoon in jouw omgeving om de simkaarten om te ruilen of het kijkt of het dan wel werkt.
*moderator edit: tag gefixt*
janvol
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben er nog even mee aan het worstelen en kom er op terug. alvast bedankt.
janvol
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
een paar resultaten:
Ik werk thuis met een cisco router, zonder firewall, en een internetverbinding via routit. Camera en telefoon aangemeld op sip.linphone.org. Dat werkt goed.
Als ik overschakel op Vodafone, wordt ik keurig aangemeld bij sip.linphone.org. Soms gaat de telefoon over, vervolgens heb ik soms geluid, in ieder geval nooit beeld.
Ik heb een simkaart van Hollands Nieuwe geprobeerd: Ik wordt niet aangemeld.
Ook bij kennissen via Wifi en Ziggo internet: geen succesvolle aanmelding.
Ik wil ook nog een KPN kaart proberen, maar het valt niet mee nog "grote" simkaart-telefoons te vinden.
Heeft nog iemand ideeën? Zijn er misschien geavanceerde instellingen in de sip client die een rol spelen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@janvol

Sip is geen Nederlandse dienst zover ik zie (ik had er zelf nog nooit van gehoord). Met al de testjes die je tot nu toe hebt uitgevoerd lijkt het er sterk op dat de dienst helemaal geen oproepen accepteert via het Nederlandse mobiele netwerk. Heb je in de FAQ al eens gekeken of de dienst hier wel werkt?
janvol
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Maartje,

SIP is een protocol dat oa gebruikt wordt om VOIP verbindingen tot stand te brengen. Volgens mij is het geen dienst, maar een manier van communicatie tussen 2 apparaten, aangesloten via internet.
Vodafone hoeft het SIP protocol en de VOIP communicatie alleen maar toe te laten.
Als ik het over SIP en VOIP via Vodafone heb, is dat uiteraard via een data-abonnenemt.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@janvol

Je bedoelt dus niet: https://www.sipmobile.org/ ?
janvol
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jawel, dat is de sip-client die ik op mijn S2 gebruik, aangemeld bij sip.linphone.org.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik heb het even voor je nagevraagd, wij blokkeren de verbinding in ieder geval niet dus het moet gewoon mogelijk zijn. Ik raad je aan om het eens op verschillende locaties en met verschillende apparaten te testen. Succes!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic