danielvanvreden

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzameltopic: vervroegd verlengen

Hoi,

Twee jaar geleden heb ik een contract afgesloten voor twee jaar. Nu is het zo dat je drie maanden daarvoor al een nieuw abonnement mag, vandaag heb ik dat dus gedaan. Alleen nu kijk ik op My Vodafone en staat er tot mijn verbazing dat mijn einddatum nog steeds in augustus is. Dit zou dan toch vandaag 11 juni moeten zijn of begrijp ik het niet?

Ik hoor graag wat van jullie.

Mvg,

Daniel van Vreden
82 Reacties 82
rubnn-l

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het niet een beetje krom dat ik met een sim-only abonnement mijn hele contractperiode uit moet zitten en op het moment dat ik kies voor een nieuwe toestel dit abonnement gelijk ingaat?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @rubnn-l ,

Dit zie je dus verkeerd. Je abbonoment loopt wel door, tot de eind periode.
Je krijgt de telefoon alvast maar betaald dan nog door voor een telefoon binnen een abbonoment.
Je abbonoment wordt alleen met 24 + 4 maanden verlengt

Bij een Simonly betaal je niet door voor een telefoon. Dus betaal je nog 4maand, en hebt dan lagere maandlasten
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als je verlengt met een toestel gaat het abonnement meestal direct in.
Bij Sim Only gaat hij pas in op de einddatum van het originele contract. Waarom daarvoor gekozen is weet ik helaas niet.

Zie ook het antwoord van @NetwerkFreak
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Arina ,

Had het al veranderd. en net de goede uitleg in een ander topic getikt.
Zal hier zometeen een verwijzing naar geven

EDIt: De verwijzing: Hier
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Oops waren we tegelijk 😄 ik pas mijne ook even aan
Rambojambo

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je een abonnement met telefoon hebt, dan betaal je toch in je maandelijkse bedrag een gedeelte voor die telefoon (of denk je echt dat je hem GRATIS krijgt?). Lijkt me niet meer dan normaal dat je dat ook de laatste 4 maanden blijft doen. Zo staat het nergens maar met een beetje logisch denken kom je toch een heel eind lijkt me. Dat je 4 maanden van te voren al kunt verlengen is natuurlijk alleen maar een comerciele zet van die jongens, zo gewiekst zijn ze wel.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo DanielvanVreden,

Verlengen van je abonnements-overeenkomst betekent dat er aan de einddatum van je oorspronkelijke contact (Augustus 2014) 2 jaar wordt toegevoegd. Dus: er aan vastgeplakt. Bij verlenging met 2 jaar wordt de nieuwe einddatum dus: Augustus 2016.

Wel kun je vanaf vandaag gebruik maken van de nieuwe bundels, tegoeden, BloX, tarieven en voorwaarden die horen bij het abonnement dat je hebt afgesloten.

Zo zijn de regels en de voorwaarden van Vodafone.

Duidelijk zo ???

Succes !


Netwerker
danielvanvreden
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey netwerker,

Ok ik snap hem helemaal, bedankt voor je snelle reactie!

Gr Daniel
kolkie

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,

Ik heb van de week een brief gekregen van Vodafone.
Hierin staat dat ik mijn abonnement kan verlengen.
Nu wil ik graag blijven bij vodafone. En dus graag verlengen.

De aanbieding in de brief bevalt me ook wel met 2 euro extra korting voor bestaande klant.
En graag wil ik de samsung galaxy S5. Wat ook in de brief staat.
Mijn vraag is eingelijk:
Als ik dit nu afsluit gaat dit dan ook per direct in of moet ik dan eerst mijn oude contract uitzitten (Dat loopt nog tot oktober)
Als dat zo is dan wacht ik nog tot oktober met afsluiten.
(Vind die brief dan ook vroeg verzonden naar mij)

Maar goed.
Graag hoor ik wat er mogelijk is.
Bedankt.


(ter info:)
Heb momenteel abonnement: Bel+SMS+Web Vaak 42,50 euro (Met een Samsung galaxy S3)

Wil dan evt dit nemen: Smart 700 2 jaar 200 belminuten onbeperkt sms en 700mb 35,00 euro (Met een samsung galaxy S5)
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @kolkie

Je mag vanaf vandaag tot en met xx Oktober 2014 op ieder gewenst moment jouw Vodafone abonnement verlengen naar iedere abonnementsvorm dat Vodafone commercieel aanbiedt.
Het voordeel van nu verlengen is dat je je nieuwe smartphone binnenkort in huis hebt. En dat de voorwaarden, bepalingen, tarieven, bundels en tegoeden van jouw nieuw gekozen abonnements-vorm direkt ingaan.
Maar de einddatum van jouw contract wordt bij verlenging met 2 jaar verlengd. Jouw nieuwe, verlengde contract duurt dan dus tot en met xx Oktober 2016. (Dat is dus 24 maanden opgeteld bij jouw huidige abonnements-einddatum van xx Oktober 2014). Er wordt dus 2 jaar aan jouw huidige einddatum toegevoegd.

Met andere woorden: je bent dus nog zeker 28 maanden abonnements-kosten verschuldigd aan Vodafone voor de periode Juni 2014 tot en met Oktober 2016. En dus ook hogere abonnements-kosten. Anders gezegd: je lost je Samsung Galaxy S 5 - smartphone dus in 28 maanden af. In plaats van 24 maanden.

Aan jou de keuze om nu te verlengen (indien je graag nu een nieuwe smartphone wilt verkrijgen).
Of dat je met verlengen wacht tot en met de huidige einddatum van je huidige abonnements-overeenkomst. Dan betaal je slechts 24 maanden aan jouw nieuwe smartphone aan Vodafone. En dien je je huidige abonnements-overeenkomst uit tot en met xx Oktober 2014.
Aan jou de keuze.
Een smartphone kopen via de losse verkoop (zonder abonnements-contract) is een derde optie. Dan kun je een goedkoper SIM-ONLY-abonnement bij Vodafone nemen.

Aan jou de keuze.

Bedankt voor het toekennen van een kudo aan dit antwoord ;-))

Succes !

Netwerker
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Even een sidenote: Het is natuurlijk wel zo dat je als je nieuwe contract eindigt, je ook weer 4 maanden voor einddatum mag verlengen:).
kolkie

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als ik het goed begrijp word mijn abonnement dan per direkt veranderd.
Het is niet zo dat ik dan 2 abonnementen betaal ?
De oude en de nieuwe ?


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@kolkie

Nee, dat loopt in elkaar over. Je oude abonnement stopt zodra je nieuwe abonnement actief wordt. Je blijft gewoon hetzelfde nummer houden als je verlengt. 😄
leroyQ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik had een vraag want ik heb eingelijk via telefoon verlengt maar ik zag erna als ik in winkel zal verlengen kreeg ik gratis dingen er bij kan ik dat nog stop zette en naar winkel gaan
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi Leroy,allereerst natuurlijk bedankt voor je verlenging.
Bel hiervoor even met de klantenservice svp. Zij kijken of het nog mogelijk is om de verlenging terug te draaien.
In het slechtste geval is je toestel al onderweg. Je zou het dan aan de deur moeten weigeren. Als je bestelling bij ons terug komt wordt alles terug gedraaid.

Ik moet je er wel op wijzen dat het zou kunnen zijn dat men je aan de telefoon een andere aanbieding heeft gedaan, dan de collega'sin de winkel kunnen doen. Mocht dit zo zijn, dan ligt de keuze bij jou.
Groetjes, Per
Christa3

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Mijn abonnement is verlopen en is nu tijdelijk bevroren omdat ik in het buitenland ben. Ik wil mijn abonnement verlengen naar een Sim Only abonnement. Via de site lukt dit niet. Kunnen jullie me hiermee helpen?

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi Christa,
Via het forum is het niet mogelijk om je abonnement te verlengen.
Als je abonnement op dit moment bevroren is, kun je inderdaad niet verlengen. Onze systemen blokkeren dat. Je zult in dit geval echt even moeten wachten tot het nummer weer actief is. Groetjes, Per
Giorgi

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Mijn huidige abonnement loopt af op 21 september voor de galaxy S3 en ik ben van plan deze te verlengen met nummerbehoud maar wel gewoon een nieuw toestel en abonnement, hoogstwaarschijnlijk de galaxy S4. Tot wanneer kan ik verlengen en als dit gedaan is, wanneer gaat het nieuwe abonnement dan in? Meteen vanaf 21 september? En krijg ik dan bij het nieuwe toestel ook een nieuwe simkaart?

Met vriendelijke groet,

Giorgi
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Giorgi

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanaf 4 maanden voor afloop dus als ik 1 dag vantevoren verleng, is dat verder geen probleem?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic