@loetje88 "Onduidelijk is mij alleen nog steeds waarom de uitzondering van de ingangsdatum bij een simonly dan nergens vermeld staat op de site, en in alle reclame ed wat hierbij gebruikt word of vermeld staat."Er wordt bij geen enkel abonnement een uitzondering vermeld juist omdat mensen dan aanspraak gaan maken op die uitzondering. Zo'n uitzondering is gebaseerd op diverse factoren w.o. hoelang jij al klant bent bij Vodafone (loyaliteit), valt er voor beide partijen een voordeel uit te halen etc.
"Lijkt mij toch vrij standaard dat mensen verlengen om eerder gebruik te maken van het bijkomend voordeel van verlengen, dus een nieuw toestel, lagere kosten, beter abonnement enz enz."Het woord verlengen vind ik eigenlijk in principe misleidend op de wijze waarbij het nu gebruikt wordt. Van Dale is hier nota bene vrij helder in en laat het er eigenlijk op neer komen dat je het geen je hebt langer laat voortduren zonder verdere aanpassingen in specificaties. Dat is iets waar telecom aanbieders iets heel anders van maken
😞Als je besluit te verlengen, houdt dit overigens niet per definitie in dat het voordeel van het nieuwe abonnement ook per direct ingaat. Dit is aan de Vodafone medewerker of het interessant is voor Vodafone en voor jou als klant.
"Weinig mensen die er dus aan denken dat dit anders is bij een sim only, en vodafone is hier ook niet erg concreet in als je kijkt naar wat er op de site staat."In tegendeel, Sim Only is een abonnement en dus een contract. Ook prepaid is een contract maar hierbij zijn de voorwaarden anders zoals geen maandelijkse abonnementskosten geen opzegtermijn etc.
Een contract die je afsluit in combinatie met een telefoon is gewoon een sim-only met telefoon waarbij nog een x-bedrag extra wordt gerekend en enkele kortingen anders liggen om het toestel terug te verdienen maar er zitten zeer zeker geen grote verschillen in en in alle gevallen geldt, 3 maanden voor aflopen van het contract kun je besluiten te verlengen dit kan als Sim-Only maar ook met een nieuw toestel, nieuw abonnementsvorm etc.
Een verlenging gaat dus ten alle tijden pas in nadat het contract ervoor is verstreken, dit geldt voor alle abonnementsvormen (en dus alle overeenkomsten).
"Wat ik ook uit je uitleg opmaak, is dat je eerst akkoord moet gaan met verlenging, dus alles aanvragen, en vervolgens pas een orderbevestiging met de ingangsdatum van je nieuwe abonnement,dus een sim only."Dat klopt, je praat namelijk over een nieuwe overeenkomst waarvoor je opnieuw moet tekenen (en toestemming voor moet verlenen) anders is er geen sprake van een nieuwe overeenkomst nieuw contract of verlenging, of hoe je het ook noemen wilt.
"Is dat niet de omgekeerde wereld? Achteraf pas horen en weten wat je eigenlijk besteld?"Omgekeerde wereld? Jij belt voor verlenging, of wordt gebeld. Er wordt overlegd wat jou wensen zijn, wat Vodafone je kan bieden. Jij geeft akkoord en doorloopt het proces. Vervolgens krijg je bevestiging schriftelijk of per e-mail. Hierin handelt Vodafone niet anders dan anderen... het is bij wet zelfs verplicht deze wijze te hanteren!
Ik ben geen medewerker van Vodafone. Aan mijn reacties kunnen hierom geen rechten worden ontleend. Mijn reacties zijn ter informatie en om waar mogelijk andere klanten te helpen.Het doel van het Vodafone Forum is om elkaar waar mogelijk te helpen, en hopelijk heeft mijn reactie geholpen en/of heb je hier iets aan. Was mijn reactie behulpzaam/informatief, zou ik het waarderen als je dit middels een klik op het duimpje onder aan dit bericht kenbaar maakt. Is het probleem opgelost, of je vraag naar tevredenheid beantwoord?Dan kun je dit kenbaar maken met een klik op 'Probleem opgelost' onder aan mijn bericht.