danielvanvreden

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzameltopic: vervroegd verlengen

Hoi,

Twee jaar geleden heb ik een contract afgesloten voor twee jaar. Nu is het zo dat je drie maanden daarvoor al een nieuw abonnement mag, vandaag heb ik dat dus gedaan. Alleen nu kijk ik op My Vodafone en staat er tot mijn verbazing dat mijn einddatum nog steeds in augustus is. Dit zou dan toch vandaag 11 juni moeten zijn of begrijp ik het niet?

Ik hoor graag wat van jullie.

Mvg,

Daniel van Vreden
82 Reacties 82
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Dank je wel @Giorgi dat je je abonnement wil verlengen. Het is geen probleem omdat 1 dag vantevoren te doen.:D
Kijk even hier hoe we je verlenging verwerken, dat beantwoord beslist nog een aantal vragen.

@Poita dank je wel voor je snelle reactie.

Gr Per

Giorgi

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus ik loop niet het risico dat ik moet wachten omdat het toestel bijvoorbeeld niet op voorraad is of iets dergelijks...? En voor alle duidelijkheid, niet mijn huidige abonnement wordt verlengd he? 😛
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Giorgi
Het wordt ietsje ingewikkelder nu:
- Als je toestel niet op voorraad is, dan zijn we afhankelijk van de toestelleverancier. We zetten in dat geval wel al je abonnement om. In principe gaat alles door alleen ontvang je het toestel later. Uiteraard geldt dit alleen bij Online en telefonische bestellingen. In de winkel krijg je immers het toestel gelijk mee.
 
 
Onderstaande zin is me niet helemaal duidelijk:
" En voor alle duidelijkheid, niet mijn huidige abonnement wordt verlengd he? :)"

Als we verlengen dan doen we dat met het abonnement dat jij uitgezocht hebt. Je behoudt uiteraard je nummer.
Ik hoop dat ik hiermee je vraag goed heb geïnterpreteerd.
 
 
Giorgi

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank u wel, het zijn vaak van die kleine dingetjes die altijd verwarrend zijn maar nu is alles duidelijk.
Begaaierd

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hallo,

Mijn abbo verloopt op 24 jan 2015. Nu heb ik gelezen dat je 4 maanden voor het verlopen van je contract kan verlengen. Houdt dit dan in dat ik vAndaag (lees 24 sept) al kan verlengen? Of kan dit morgen pas? Want als ik via myvodafone wil verlengen krijg ik een foutmelding.

Ik dacht in eerste instantie dat deze foutmelding kwam omdat ik op een WiFi netwerk in het buitenland zit maar ik behoud het zelfde probleem als ik probeer te verlengen met een 3G netwerk.

Helaas krijg ik op mijn vraag via Facebook geen antwoord van Vodafone en wil niet bellen omdat ik in het buitenland ben.

Weet iemand een antwoord op bovenstaande vraag?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo@Begaaierd,Je kunt inderdaad vier maanden van te voren jouw abonnement verlengen. Dus in de periode vanaf 25 September 2014 tot en met 24 Januari 2015. Doe je niets. Dan loopt je huidige abonnement stilzwijgend door. En dan kun je maandelijks opzeggen.Bij verlengen kun je een keuze maken uit alle abonnementsvormen die Vodafone op dit moment commercieel aanbiedt. SIM-only-abonnementen en smartphone-included-abonnementen. Ik verwacht dat je vanaf 25 September ook probleemloos kunt verlengen via MyVodafone.Hopelijk werkt het vanaf 25 September 2014 naar behoren. En zoals je zou mogen verwachten van Vodafone.Succes!Netwerker
Bjorn_050

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik heb een vraag over het opzegtermijn van mijn abonnement en hoeveel maanden van te voren ik een nieuwe telefoon kan uitzoeken, want op de My Vodafone app word vermeld 4 maanden van te voren & op de website 3 maanden van te voren.


Mvg,

Bjorn
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Bjorn,

Verlengen / omzetten van je huidige abonnement kan al vanaf vier maanden voor de oorspronkelijke einddatum.
Zie daarvoor MyVodafone App en MyVodafone website.

Weblink naar de Support-pagina met info over verlengen: https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/verlengen-of-opzeggen.shtml

Succes!

Netwerker
paulc

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Bjorn,

Je kan 4 maanden voor einddatum verlengen (en dan dus ook een nieuw toestel en abonnement krijgen).


Groeten Paul.
rayrou

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste,

De vraag is volgens mij al eerder langsgekomen, maar ik probeer het alsnog een x.
Ik ben een zakelijk gebruiker, met 2 nummers. 1 telefoon is zo goed als (eigenlijk geheel, gebruik nu een oude telefoon) overleden.

Ik mag verlengen per 10-12-2014

Zijn er service mogelijkheden, om mij als klant te behoude, mijn abb een week of 7 eerder te mogen verlengen?

Ik hoor het graag,

Raymond
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@rayrou

Nee, dat is jammer genoeg niet mogelijk. We bieden onze klanten namelijk al de mogelijkheid om eerder te verlengen en die 4 maanden voor einddatum van het contract is ook eigenlijk de max. Hoe vervelend dat ook is. 😞
rayrou

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Marieke,

Ik had inmiddels al een prive bericht ontvangen van Per. Hij gaf mij wat andere info, probleem is inmiddels geheel opgelost en het abb. is vanmiddag telefonisch verlengd.

Vriendelijke groet,

Raymond
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @rayrou,

Bedankt voor je terugkoppeling, fijn dat het zo is opgelost! Let wel op dat het sturen van een privébericht niet gebruikelijk is ;).
margarita84

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu een 2-jarig abonnement met iphone 5s. Deze loopt pas volgend jaar af. Is er toch een mogelijkheid om deze al te verlengen met de nieuwe iphone 6?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@margarita84

Ik heb je vraag verplaatst naar een topic waarin deze vraag ook al is gesteld. Op die manier staat alles netjes bij elkaar.
1camper4u

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo

Dat dacht ik dus ook.
Mijn Red super abo loopt op 15 febr. af.
Door een medewerker van Vodafone werd bij het veranderen naar Red superC gezegd in nov kunt u uw abo verlengen met een ander abo dat scheeld in de kosten als u geen toestel meer nodig hebt.
Dus ik meld me bij Vodafone via metmijnlaptoponline voor dit verlengings abo met nummerbehoud.
Verlenging Vodafone MBB Extra Dongel 1 jaar - Particulier 8 gb/ 5000 32,50 euro.
Het zal ongeveer drie dagen duren wist de medewerkster te vertellen.
Contract van Vodafone komt binne met als ingangsdatum 15 febr 2015.
Ik bel metje....Nee hoor mijnheer eerder ingaan is ons niets van bekend.
Dat wordt dus een T-mobiltje.

Groet
Joop Triëst
.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Beste @1camper4u
Ik heb je bericht samen met een collega gelezen om te kijken of ik misschien zaken verkeerd interpreteer. We blijven echter met een aantal vragen zitten:
Door een medewerker van Vodafone werd bij het veranderen naar Red superC gezegd in nov kunt u uw abo verlengen met een ander abo dat scheeld in de kosten als u geen toestel meer nodig hebt.
Is het je bedoeling om je abonnement na de contractsperiode te verlengen met een Sim Only?

Dus ik meld me bij Vodafone via metmijnlaptoponline voor dit verlengings abo met nummerbehoud.
Wat bedoel je hiermee? Is dit een site? Of ben je op de Vodafone site gaan kijken? Bij een verlenging van je abonnement mag nummerbehoud niet aan de orde komen. Nummerbehoud is enkel van toepassing bij aansluiting van een nieuw nummer. Is het zeker dat je een bestaand nummer hebt verlengd?

Verlenging Vodafone MBB Extra Dongel 1 jaar - Particulier 8 gb/ 5000 32,50 euro.
Moet ik hieruit opmaken dat je het Red Super abonnement hebt verlengd met een "Dongel Abonnement"? Was het niet interessanter voor je geweest om met een Red Super te verlengen en dan van de optie "Multisim" gebruik te maken?

Wanneer je overstapt van een abonnement mét toestel naar een abonnement zónder toestel, dan vindt de omzetting van je abonnement plaats op de einddatum van je contract. immers in je abonnementsprijs zit een bijbetaling op je toestel inbegrepen van 12 cq 24 maanden. Om deze reden is het niet mogelijk om de door jou gewenste constructie per direct in te laten gaan.

Groeten, Per



1camper4u

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo

Onderstaande is de kern van de zaak !
Dit is voor velen niet duidelijk.
Kort gezegt: Van abo met toestel, naar sim only 3-maanden voor afloop, is niet mogelijk.
Van een voordeeltje omdat je blijft, is in dit geval dus geen spraken.
Het zal wel ergens achteraf staan, maar zoals u ziet, duidelijk is dit niet.
Zelfs medewerkers zijn hiervan niet op de hoogte of kijken niet of je een abo. met toestel hebt.
Het onderstaande duidelijk op de site van alle aanbieders zouden Vodadafone en mij veel werk besparen.
Nu hebben ze het verprutst en stap ik over naar T-Mobile met een 10GB sim only op 15 febr.

Wanneer je overstapt van een abonnement mét toestel naar een abonnement zónder toestel, dan vindt de omzetting van je abonnement plaats op de einddatum van je contract. immers in je abonnementsprijs zit een bijbetaling op je toestel inbegrepen van 12 cq 24 maanden. Om deze reden is het niet mogelijk om de door jou gewenste constructie per direct in te laten gaan.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Beste @1camper4u
Jammer dat je ons om deze reden gaat verlaten. Natuurlijk vinden we dat niet leuk. Temeer omdat het helemaal geen issue had hoeven te zijn. Jouw vraag beantwoorden we gewoon op onze website. :@

Je geeft aan dat er geen sprake is van een voordeel voor bestaande klanten. Dat is toch niet helemaal conform de werkelijkheid. Wij geven bestaande klanten een extra korting wanneer zij hun abonnement verlengen. Nieuwe klanten krijgen deze korting niet. ik vind het jammer dat dit niet meer ter sprake komt. Ik begreep uit je vorige bericht dat je wel begrijpt waarom we niet anders kunnen bij een verlenging met een sim only.

Nogmaals vervelend dat het zo gelopen is. Ik wens je veel plezier bij je nieuwe provider en bedankt voor de tijd die je klant was bij ons.

Groeten, Per
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@Per

Even een puntje wat mij niet helemaal duidelijk is. Ik heb dit reeds in een ander topic aangehaald, echter toen als voorbeeld, en destijds niet met de bedoeling om er een antwoord op te krijgen. Je geeft aan dat je abonnement meteen van kracht wordt als je verlengd hebt met inbegrip van een nieuw toestel. Dit omdat in je abonnementsgeld een afbetaling van de telefoon inbegrepen is. Begrijpelijk. Dan nu even een rekenvoorbeeldje. Mijn contract loopt bijvoorbeeld af op 1 januari 2015. Ik besluit op 1 september 2014 mijn contract voor 2 jaar te verlengen met inbegrip van een nieuw toestel. Mijn nieuwe abonnement gaat dan ook in op 1 september, en ik begin dan dus ook met het aflossen van mijn nieuwe telefoon. De nieuwe einddatum contract wordt hierdoor 1 januari 2017. Als ik niet voor die datum mijn contract verleng, dan los ik dus 28 maanden af op mijn telefoon (van 1-9-2014 tot 1-1-2017). Besluit ik echter niet op 1 september 2014 te verlengen, maar wacht ik tot 1 januari 2015, dan wordt de nieuwe einddatum van mijn contract eveneens 1 januari 2017. Ik los dan echter maar 24 maanden af op dezelfde telefoon met hetzelfde maandbedrag (1-1-2015 tot 1-1-2017). In mijn ogen los ik dus als ik voortijdig verleng 4 maanden meer af voor het toestel, dan dat ik wacht met verlengen tot einddatum contract. Kan natuurlijk zijn dat ik iets over het hoofd zie, en dat ik het bij het verkeerde eind heb. Graag jou reactie. Puur uit nieuwsgierigheid van mijn kant. ????
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic