danielvanvreden

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzameltopic: vervroegd verlengen

Hoi,

Twee jaar geleden heb ik een contract afgesloten voor twee jaar. Nu is het zo dat je drie maanden daarvoor al een nieuw abonnement mag, vandaag heb ik dat dus gedaan. Alleen nu kijk ik op My Vodafone en staat er tot mijn verbazing dat mijn einddatum nog steeds in augustus is. Dit zou dan toch vandaag 11 juni moeten zijn of begrijp ik het niet?

Ik hoor graag wat van jullie.

Mvg,

Daniel van Vreden
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo DanielvanVreden,

Verlengen van je abonnements-overeenkomst betekent dat er aan de einddatum van je oorspronkelijke contact (Augustus 2014) 2 jaar wordt toegevoegd. Dus: er aan vastgeplakt. Bij verlenging met 2 jaar wordt de nieuwe einddatum dus: Augustus 2016.

Wel kun je vanaf vandaag gebruik maken van de nieuwe bundels, tegoeden, BloX, tarieven en voorwaarden die horen bij het abonnement dat je hebt afgesloten.

Zo zijn de regels en de voorwaarden van Vodafone.

Duidelijk zo ???

Succes !


Netwerker

Bekijk in context

82 Reacties 82
pauli

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb nu een abonement tot 14 juli 2014 maar in de winkel zeiden ze dat ik in maart al een nieuwe telefoon mag kiezen maar ik wil in feb al een nieuwe uitkiezen ( omdat ik dan jarig ben ) maar moet ik dan dus betalen tot maart of juli?





Edit Note: Moderator Per -> Titel aangepast van "eerder opzeggen" naar "eerder verlengen."
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Vanaf vier maanden voor de einddatum van je huidige abonnements-overeenkomst mag je bij Vodafone je overeenkomst verlengen. De nieuwe voorwaarden, bepalingen, tarieven, bundels gaan direct na verlenging in.
Je abonnements-overeenkomst met Vodafone wordt dan wel met (12 of) 24 maanden verlengd tot 14 Juli 2016.
Zoals vermeld kun je vanaf 14 Maart 2014 je abonnements-overeenkomst verlengen c.q. omzetten naar een smartphone-abonnement.

Meer informatie over het verlengen van je abonnements-overeenkomst vindt je in dit topic:

Daar vindt je ook alle voorwaarden. De belangrijkste heb ik hierboven beschreven.
Helaas: nog ruim zes weken wachten ;-((
Bij voorbaat bedankt voor de kudo's die je aan dit antwoord kunt toekennen.

Succes !


Netwerker

Edit note moderator Per -> Link in "topic" geplakt.
mamavJT

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik ben sinds december 2010 abbonee bij vodafone. In augustus 2012 mocht ik voor het eerst mijn abbonement verlengen en ik heb dit toen ook gedaan. Toen ik enkele dagen later inlogde op my vodafone was mijn nieuwe uitgekozen bundel al ingegaan, met minder bel minuten en minder internet MB's. Dit was te zien aan mijn rekeningen maar ook in MyVodafone. Mag ik vragen waarom wel dit abbonement in augustus 2012 zo is ingegaan maar waarom ik toch mijn einddatum weer op december staat? Ik heb dan geen 24 maanden, maar 28 maanden met een bundel gedaan.
Edit Moderator Per: Bericht samengevoegd
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @pauli
Leuk om te lezen dat je de weg naar ons forum gevonden hebt en natuurlijk nog veel leuker om te lezen dat je je abonnement weer wil verlengen.@Netwerker heeft al een compleet antwoord gegeven. Ik adviseer om op de link te kijken die hij gestuurd heeft. Je kunt dan vooraf al eens denken of New Phone Every Year iets voor je is. Misschien wil je je nieuwe toestel wel verzekeren? Als je je nieuwe telefoon hebt, kun je op ons forum ook een recensie schrijven als je dat leuk vindt.

@Netwerker Wellicht overbodig om te melden wellicht wist je dit al! Ik had je link verwerkt in het woord "topic" 😉
@pauli Als@Netwerker al je vragen beantwoord heeft, kun je dan zijn bericht " als oplossing accepteren"?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
mamavJT schreef:
Hallo,

Ik ben sinds december 2010 abbonee bij vodafone. In augustus 2012 mocht ik voor het eerst mijn abbonement verlengen en ik heb dit toen ook gedaan. Toen ik enkele dagen later inlogde op my vodafone was mijn nieuwe uitgekozen bundel al ingegaan, met minder bel minuten en minder internet MB's. Dit was te zien aan mijn rekeningen maar ook in MyVodafone. Mag ik vragen waarom wel dit abbonement in augustus 2012 zo is ingegaan maar waarom ik toch mijn einddatum weer op december staat? Ik heb dan geen 24 maanden, maar 28 maanden met een bundel gedaan.

Groeten

Hallo @mamavJT
Fijn om je te kunnen begroeten op ons forum.
Ik heb je vraag verplaatst omdat een andere gebruiker je andere vraag al heeft beantwoord.
Mocht er nog iets onduidelijk zijn dan hoor ik het graag van je.

Groetjes Per



loetje88

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedeavond vodafone,

Aangezien ik nergens aanders een bericht kan plaatsen omdat het al opgelost is( zoals het filmje laat zien.. werkt dus niet) en ik ook nergens kan vinden hoe ik een nieuw topic kan openen..stel ik mijn vraag even hier.

Gister al even contact gehad betreffende het verlengen van een abonnement met een sim only en gehanteerde " regel"die vodafone hiervoor gebruikt betreffende het omzetten van de datum( pas aan einde van het contract). Vodafone ziet geen reden om de datum aan te passen, omdat verlengen een gunst is en geen recht. Vandaag even contact gehad met een advocaat op dit terrein om advies in te winnen in deze situatie. Deze persoon heeft mij gevraagd vodafone te vragen om de geschreven voorwaarden in de desbetreffende contractsregelingen, aangezien een ongeschreven regel in de wet amper rechtsgeldig is. Zo kunnen de regels natuurlijk altijd wel aangepast worden, en moet je als klant maar afwachten wat je krijgt. Tevens word er op de site volop geadverteerd over verlengen met simonly en de directe ingang van een nieuwe verlenging, maar een sim only niet als uitzondering bij staat( als je kijkt bij verlengen word het nogmaals voorgedragen als een goede optie als je geen toestel wilt) en staat er duidelijk dat alles direct in gaat. Keihard geval van misleiding dus, en net zoals in de winkel : als er iets ligt voor een bepaald bedrag, dienst het ook voor dat bedrag verkocht te worden, ook al is het fout geprijsd of iets dergelijks. Een simonly is net zoals een normaal abonnement met toestel een wettelijk geldende en ondertekende verklaring en verplichting voor de desbetreffende duur, dit heeft dus geen verschil. Bij beide verplicht je je tot een jaar betalen van abonnementsgeld, en weet vodafone dat ze een jaar het recht hebben te incasseren. Ik ontvang dan ook graag de weg om deze daadwerkelijk geschreven, en daarvoor rechtsgeldende, voorwaardes in de contractverklaringen van jullie zodat ik, en andere klanten, dit gewoon na kunnen lezen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Loetje, onze algemene voorwaarde zijn via onze website te downloaden.

In zijn algemeenheid is het zo dat een contract loopt tot aan zijn einddatum. Dat geeft tussen jou en ons verplichtingen. Wil je afwijken van een contract, dan moeten beide partijen daarmee akkoord gaan. De wet geeft altijd die mogelijkheid en regelt dit verder niet (mits je geen contracten probeert af te sluiten die ongeldig zijn, die zijn gewoon van rechtsweze nietig).

Dit houdt in dat wij samen kunnen bepalen of en hoe er verlengd kan worden. Omdat wij wel intern één lijn moeten trekken in wat we acceptabel vinden wordt hieromtrent beleid opgesteld. Dat kan echter wijzigen en is niet in alle gevallen gelijk. Immers, komen we er samen niet uit, dan geldt gewoon je normale contract en de verplichtingen die we over en weer hebben.
loetje88

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi BasT,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb zo snel even de algemene voorwaarden doorgelezen, maar ook hier zie ik zo snel geen uitzondering staan op de simonly betreffende de start datum.
Kun je mij het desbetreffende artikel vermelden waar dit in staat?
Aan alle kanten blijf ik horen dat een simonly geen contract is, maar misschien dat je mij kan vertellen wat dit dan wel is, aangezien je je gewoon wel weer voor een jaar verplicht tot rechten en natuurlijk plichten.
Enig verschil is dat het voor de klant goedkoper is, en een toestel niet voor de 3dubbele prijs verkocht word, zoals bij een abonnement met een toestel wel het geval is.
Ik snap natuurlijk dat er ergens een lijn getrokken moet worden, en er een beleid moet zijn,maar nergens, dus niet op de site en voor zover ik nu weet, ook niet in de voorwaarden en van de div. moderators kan verwezen worden naar een daadwerkelijke voorwaarde waarbij de klant word ingelicht over deze uitzondering, en blijft maar een algemene "regelmaat"gehandhaaft.
Een contract is het contract waarbij je je vastlegt voor een bepaalde duur, waar allebei de betrokkende rechten en plichten hebben.
Dit is bij een abonnement zo, maar ook bij een simonly.
Anders kan ik natuurlijk altijd een simonly nemen voor een jaar en deze na 2 maanden al opzeggen, want immers zoals vodafone het bekijkt is het geen contract.
Graag ontvang ik dus het betreffende artikel waar deze uitzondering in staat, aangezien je op de site en via my vodafone gewoon misleid word met de informatie, hier blijft gewoon staan dat een verlenging, dus ook een simonly, direct ingaat en je dus ook direct gebruik kan maken van de voordelen die er aan vast zitten.
En tuurlijk, je kan gewoon een order plaatsen en afwachten, want het is nogal het idee van "vaak", "in het algemeen", "normaal gesproken", maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je iets bestelt om er vervolgens achter te komen dat het niet is wat je wilt( zoals ik bij andere forumgebruikers als heb gelezen, de orderbevestiging zegt het 1 maar vervolgens heb je alsnog niets) of om maar steeds weer te moeten annuleren.

Nogmaals bedankt,ook voor alle moeite, en ik ontvang het graag!!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @loetje88,

De startdatum van Sim Only betreft geen uitzondering. Bij alle verlengingen wordt aangegeven wanneer deze ingaat, dit is per direct (alleen de normale verwerkeingstijd) of per einddatum contract. Bij Sim Only is dit meestal per einddatum contract. Wanneer je verlengt krijg je te horen of het per direct of per einddatum contract zal gaan. Dit is afhankelijk van het huidig abonnement en het abonnement waar je voor kiest. Je kunt dan als klant zelf kiezen of je hiermee akkoord gaat of niet, je wordt hier niet toe verplicht. Er staat daarom ook geen artikel hierover in onze voorwaarden. Je ontvangt zodra je akkoord gaat met de verlenging wel een orderbevestiging, daarin staat ook de verwachte ingangsdatum van je abonnement.

Wat betreft met je vraag of een Sim Only abonnement een contract is of niet is dat je ook bij Sim Only een contract hebt. Er zit wat dat betreft geen verschil tussen een abonnement met toestel of een abonnement met alleen simkaart (Sim Only).

Je hoeft dus niet af te wachten om te zien of het per direct of per einddatum contract gaat, zodra je contact opneemt met een verkoopmedewerker en aangeeft welk abonnement je wil kan direct worden aangegeven of het per direct of per einddatum contract zal gaan. Omdat er zeer veel verschillende abonnementen zijn, een groot aantal verschillende combinaties (wel/niet Sim Only etc.) en er regelmatig nieuwe abonnementen bijkomen is het niet mogelijk om dit te melden op onze website.
loetje88

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi marc,

Dank voor de duidelijke uitleg.
Onduidelijk is mij alleen nog steeds waarom de uitzondering van de ingangsdatum bij een simonly dan nergens vermeld staat op de site, en in alle reclame ed wat hierbij gebruikt word of vermeld staat.
Lijkt mij toch vrij standaard dat mensen verlengen om eerder gebruik te maken van het bijkomend voordeel van verlengen, dus een nieuw toestel, lagere kosten, beter abonnement enz enz.
Weinig mensen die er dus aan denken dat dit anders is bij een sim only, en vodafone is hier ook niet erg concreet in als je kijkt naar wat er op de site staat.
Zoals je zelf ook aangeeft, een abonnement met toestel is een contract, maar een simonly ook.
Mensen denken dus dat het gewoon gaat om een contractsverlenging, want een simonly kan natuurlijk ook gewoon bij je oude contract opkomen( dus gewoon dezelfde einddatum als het oude abonnement).

Vreemd.

Wat ik ook uit je uitleg opmaak, is dat je eerst akkoord moet gaan met verlenging, dus alles aanvragen, en vervolgens pas een orderbevestiging met de ingangsdatum van je nieuwe abonnement,dus een sim only.
Is dat niet de omgekeerde wereld? Achteraf pas horen en weten wat je eigenlijk besteld?
Ik neem aan dat je hierbij dan ook gewoon recht hebt op de wet kopen op afstand, en de wettelijke bedenkingstermijn van 1 of 2 weken, en het hele geval gewoon kosteloos kan annuleren?

Groetjes,

miloe
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@loetje88

"Onduidelijk is mij alleen nog steeds waarom de uitzondering van de ingangsdatum bij een simonly dan nergens vermeld staat op de site, en in alle reclame ed wat hierbij gebruikt word of vermeld staat."
Er wordt bij geen enkel abonnement een uitzondering vermeld juist omdat mensen dan aanspraak gaan maken op die uitzondering. Zo'n uitzondering is gebaseerd op diverse factoren w.o. hoelang jij al klant bent bij Vodafone (loyaliteit), valt er voor beide partijen een voordeel uit te halen etc.

"Lijkt mij toch vrij standaard dat mensen verlengen om eerder gebruik te maken van het bijkomend voordeel van verlengen, dus een nieuw toestel, lagere kosten, beter abonnement enz enz."
Het woord verlengen vind ik eigenlijk in principe misleidend op de wijze waarbij het nu gebruikt wordt. Van Dale is hier nota bene vrij helder in en laat het er eigenlijk op neer komen dat je het geen je hebt langer laat voortduren zonder verdere aanpassingen in specificaties. Dat is iets waar telecom aanbieders iets heel anders van maken 😞

Als je besluit te verlengen, houdt dit overigens niet per definitie in dat het voordeel van het nieuwe abonnement ook per direct ingaat. Dit is aan de Vodafone medewerker of het interessant is voor Vodafone en voor jou als klant.

"Weinig mensen die er dus aan denken dat dit anders is bij een sim only, en vodafone is hier ook niet erg concreet in als je kijkt naar wat er op de site staat."
In tegendeel, Sim Only is een abonnement en dus een contract. Ook prepaid is een contract maar hierbij zijn de voorwaarden anders zoals geen maandelijkse abonnementskosten geen opzegtermijn etc.

Een contract die je afsluit in combinatie met een telefoon is gewoon een sim-only met telefoon waarbij nog een x-bedrag extra wordt gerekend en enkele kortingen anders liggen om het toestel terug te verdienen maar er zitten zeer zeker geen grote verschillen in en in alle gevallen geldt, 3 maanden voor aflopen van het contract kun je besluiten te verlengen dit kan als Sim-Only maar ook met een nieuw toestel, nieuw abonnementsvorm etc.

Een verlenging gaat dus ten alle tijden pas in nadat het contract ervoor is verstreken, dit geldt voor alle abonnementsvormen (en dus alle overeenkomsten).

"Wat ik ook uit je uitleg opmaak, is dat je eerst akkoord moet gaan met verlenging, dus alles aanvragen, en vervolgens pas een orderbevestiging met de ingangsdatum van je nieuwe abonnement,dus een sim only."
Dat klopt, je praat namelijk over een nieuwe overeenkomst waarvoor je opnieuw moet tekenen (en toestemming voor moet verlenen) anders is er geen sprake van een nieuwe overeenkomst nieuw contract of verlenging, of hoe je het ook noemen wilt.

"Is dat niet de omgekeerde wereld? Achteraf pas horen en weten wat je eigenlijk besteld?"
Omgekeerde wereld? Jij belt voor verlenging, of wordt gebeld. Er wordt overlegd wat jou wensen zijn, wat Vodafone je kan bieden. Jij geeft akkoord en doorloopt het proces. Vervolgens krijg je bevestiging schriftelijk of per e-mail. Hierin handelt Vodafone niet anders dan anderen... het is bij wet zelfs verplicht deze wijze te hanteren!

Ik ben geen medewerker van Vodafone. Aan mijn reacties kunnen hierom geen rechten worden ontleend. Mijn reacties zijn ter informatie en om waar mogelijk andere klanten te helpen.Het doel van het Vodafone Forum is om elkaar waar mogelijk te helpen, en hopelijk heeft mijn reactie geholpen en/of heb je hier iets aan. Was mijn reactie behulpzaam/informatief, zou ik het waarderen als je dit middels een klik op het duimpje onder aan dit bericht kenbaar maakt. Is het probleem opgelost, of je vraag naar tevredenheid beantwoord?Dan kun je dit kenbaar maken met een klik op 'Probleem opgelost' onder aan mijn bericht.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
He @GerritS1976

Bedankt voor je uitgebreide post! Hij ziet er zeer verzorgd en goed uit:).
Op bepaalde punten wil ik wel even inhaken, om te zorgen dat de informatie compleet en correct is.

'' "Weinig mensen die er dus aan denken dat dit anders is bij een sim only, en vodafone is hier ook niet erg concreet in als je kijkt naar wat er op de site staat."
In tegendeel, Sim Only is een abonnement en dus een contract. Ook prepaid is een contract maar hierbij zijn de voorwaarden anders zoals geen maandelijkse abonnementskosten geen opzegtermijn etc.

Een contract die je afsluit in combinatie met een telefoon is gewoon een sim-only met telefoon waarbij nog een x-bedrag extra wordt gerekend en enkele kortingen anders liggen om het toestel terug te verdienen maar er zitten zeer zeker geen grote verschillen in en in alle gevallen geldt, 3 maanden voor aflopen van het contract kun je besluiten te verlengen dit kan als Sim-Only maar ook met een nieuw toestel, nieuw abonnementsvorm etc.

Een verlenging gaat dus ten alle tijden pas in nadat het contract ervoor is verstreken, dit geldt voor alle abonnementsvormen (en dus alle overeenkomsten).''

Hierbij is het belangrijk om aan te geven dat dit dus geldt voor Sim-Only contracten. Als je je abonnement verlengd met een nieuw toestel kun je het abonnement wel per direct gebruiken. Wat wel ten alle tijden zo is, is dat de nieuwe contractduur achter de bestaande datum aankomt, hoe ver van te voren je ook verlengd. Deze datum blijft dus hetzelfde, alleen het jaartal wordt aangepast.

'' "Wat ik ook uit je uitleg opmaak, is dat je eerst akkoord moet gaan met verlenging, dus alles aanvragen, en vervolgens pas een orderbevestiging met de ingangsdatum van je nieuwe abonnement,dus een sim only."
Dat klopt, je praat namelijk over een nieuwe overeenkomst waarvoor je opnieuw moet tekenen (en toestemming voor moet verlenen) anders is er geen sprake van een nieuwe overeenkomst nieuw contract of verlenging, of hoe je het ook noemen wilt.''

Bij een verlenging hoef je niet opnieuw te tekenen. Je gaat akkoord als je het toestel aanneemt van de koerier, of meeneemt uit de winkel. Natuurlijk is er een zichttermijn waarbinnen je terug kunt komen op je aankoop. Zodra deze verstreken is zit je aan je aankoop vast tot einde contract.


Hopelijk heb ik hierbij nog een aantal zaken opgehelderd:)





GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@Annabelle_
Bij een verlenging hoef je niet opnieuw te tekenen. Je gaat akkoord als je het toestel aanneemt van de koerier, of meeneemt uit de winkel. Natuurlijk is er een zichttermijn waarbinnen je terug kunt komen op je aankoop. Zodra deze verstreken is zit je aan je aankoop vast tot einde contract.


Oké helemaal duidelijk. Mijn laatste ervaring hiermee is al weer een tijd geleden. Toen moest zelfs voor tussentijdse wijziging in de fysieke winkel nog getekend worden - jaar of 2 terug meen ik.

PaulienFr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone Crew,
Mijn telefoon laat mij in de steek... Nu loopt mijn abonnement af in november, kan ik deze nu al verlengen met een nieuwe telefoon?

Edit: Moderator Arina: Ik heb de titel aangepast, dit is algemene informatie die voor andere klanten ook handig is. Met andere titel makkelijker te vinden waarschijnlijk.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Paulien,

Je abonnement verlengen kan vanaf vier maanden voor de einddatum van je huidige abonnements-overeenkomst. In jouw geval vanaf de maand JULI 2014. Want vier maanden later eindigt jouw huidige abonnement.
Feitelijk ben je nu nog bezig met het "aflossen" van je huidige smartphone. Via 24 maandelijkse abonnements-termijnen.

Wel kun je een goedkope smartphone kopen bij bijvoorbeeld Marktplaats om de periode tot en met JULI 2014 te overbruggen. Er staan meer dan 25.000 smartphones te koop op Marktplaats, in alle prijs-klassen.
Zoek maar uit.

Alvast bedankt voor het toekennen van kudo' s aan dit antwoord. (Ik ben geen medewerker van Vodafone).

Succes !

Netwerker
MartijnBaars592

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weet iemand toevallig wanneer je kunt verlengen bij een 1-jarig abonnement?
Is dit net als bij een 2-jarig abonnement 4 maanden voor de einddatum?

Alvast bedankt,

Mvg,

M.Baars
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @MartijnBaars592

Met een 1-jarig abonnement kun je ook 4 maanden van tevoren verlengen.

Ik heb je topic met een andere samengevoegd zodat alle informatie bij elkaar staat 🙂
rubnn-l

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goeiemiddag,

Ik wil graag mijn abonnement verlengen naar een Sim only abonnement.

Nu hoorde ik dat op het moment dat ik dit wil ik opeens mij gehele contract moet uitzitten? Ik kan dit echt nergens terug vinden op de website en vind dit toch wel enigszins hypocriet, er staat namelijk duidelijk "verlengen kan 4 maanden voordat uw abonnement eindigt".

Zou iemand mij dit verhaal kunnen bevestigen en ook kunnen laten zien waar dit terug te vinden.

Alvast bedankt!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @rubnn-l

Je kan je abbonoment 4 maanden voor de eind datum verlengen.
Uiteraard loopt je huidige abbonoment dan nog wel die 4 maanden door, maar gaat vervolgens over in je sim only.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic