V235120

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Verlenging contract

Graag breng ik het volgende onder de aandacht. Ik heb onlangs mijn contract bij Vodafone verlengd. Ik kreeg van Vodafone snel een nieuw contract, maar werd maar steeds niet overgezet naar het nieuwe abonnement.

Via de chat kreeg ik van een zeer behulpzame medewerker te horen, dat ik voorlopig nog niet zou worden overgezet naar het nieuwe abonnement. Dit zou komen doordat het nieuwe contract pas ingaat op het moment dat het oude contract is afgelopen.

Op mijn nieuwe contract staat echter het volgende te lezen: ingangsdatum: 21-05-2021 Tevens staat er zwart op wit in het contract "op deze datum passen wij ook je abonnement aan en kun je gebruik maken en kun je gebruik maken van de nieuwe bundels en tarieven" In de praktijk is dit dus niet gebeurd.

In het oude contract staat bij de ingangsdatum: " je nieuwe abonnement gaat in na afloop van je oude abonnement" Een groot verschil!!!

Vodafone heeft dus duidelijk een wijziging in hun contracten doorgevoerd. Ik houd Vodafone aan het nieuwe contract, waarin duidelijk staat vermeld dat het nieuwe abonnement ingaat op de ingangsdatum 21-05-2021 en gebruik kan worden gemaakt van de nieuwe bundels en tarieven. Ik verzoek Vodafone mijn abonnement met onmiddellijke ingang te wijzigen, anders is er sprake van een ondeugdelijk contract en contractbreuk. Ik hoop echt dat dit kan worden opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, dan zal ik mijn klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Vodafone dient zich net als de consument aan het contract te houden en het verdient op zijn minst aanbeveling, om de contacten op dit punt aan te passen. Graag een reactie! Let op wanneer je jouw contract verlengd!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
V235120
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt Steven dat je wil kijken of een wijziging mogelijk is. Inmiddels is dit niet meer nodig, omdat ik het zelf heb kunnen regelen met behulp van de klantenservice. De bestelling/ verlenging is geannuleerd. Dit was mogelijk omdat de annuleringstermijn nog niet was verstreken. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid die Vodafone biedt, om maandelijks het abonnement te wijzigen. Inmiddels is dit gewijzigd in het abonnement van mijn keuze.

Vodafone heeft in een reactie op mijn klacht wel toegegeven, dat de orderdatum onterecht als ingangsdatum in het contract wordt genoemd. Ik hoop dat Vodafone dit in de toekomst zal wijzigen in hun contracten, want ik vind dat ook nu nog een grote blunder van Vodafone!  Ik hoop dat ik een kleine bijdrage heb kunnen leveren bij de verbetering van deze contracten en het nu duidelijk is voor mensen die ook deze zelfde vraag hadden over de verlengingsdatum.

Ik heb inmiddels mijn doel bereikt en beschouw dit verder als afgedaan. In ieder geval erg bedankt voor jouw inzet Steven!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @V235120,
Welkom op de Community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je hiervan schrikt en dat de data niet overeen komt (ingang- en aanvraagdatum). Wij zijn op de hoogte dat de datum van aanvraag benoemd wordt in plaats van de datum waarop het contract hoort in te gaan. Een contract gaat in op de einddatum van je huidige abonnement. Dit heeft te maken met het aangaan van een contract voor een bepaalde tijd en eventueel (indien van toepassing) een toestellening wat afbetaald moet worden. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor. Helaas is het niet mogelijk om een contract eerder in te laten dan de einddatum van je huidige contract. Ik zal intern aangeven dat dit mis gaat! Dankjewel dan ook voor het aankaarten van dit issue. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @V235120 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend allemaal en snap dat je hier opheldering over wilt en dat alles gewoon goed moet gebeuren. Nu ben ik geen medewerker bij Vodafone, ik kan je dan ook niet helpen. Maar ik zal vragen of @Louis je kan helpen. Hij is online dus hij zal je bericht vandaag nog lezen en waarschijnlijk ook al hiermee kunnen helpen.

Succes in ieder geval!


* oh kijk, hij heeft al gereageerd. Super!

V235120
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je snelle reactie Steven!

Er is een duidelijk verschil tussen aanvraag en ingangsdatum. Bij de ingangsdatum wordt echter duidelijk de datum van ingang van het abonnement genoemd. Wat nog veel belangrijker is, dat bij deze ingangsdatum wordt vermeld dat het nieuwe abonnement ingaat op deze datum en er notabene gebruik kan worden gemaakt van de bundels en tarieven!!! Wat denk je daarvan?

Juridisch gezien is het echt de bedoeling dat Vodafone het contract zal nakomen en ik houd Vodafone aan hun eigen contract. Het contract is ook nog eens erg klantonvriendelijk en juridisch gezien ondeugdelijk. Ik ben al vele jaren klant van Vodafone, maar ervaar zonder vervelend te zijn, dit als een juridische blunder.

Ik verzoek mijn contract met onmiddellijke ingang te wijzigen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik begrijp je punt. Echter zit het erin dat de aanvraagdatum als ingangdatum wordt aangegeven. Daardoor staat er dat het gelijk direct ingaat met de bijbehorende bundels. Helaas kan ikzelf hierin niks veranderen of voor je in betekenen omdat ik niet de mogelijkheid heb om een contract eerder in te laten gaan @V235120. Ik heb het intern aangekaart dat dit issue speelt. Het enige wat je kunt doen is via hier een klacht indienen. 

V235120
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Erg bedankt voor het reageren en meedenken. Uiteraard begrijp ik dat je mij niet verder kunt helpen. Maar mijn strijd zal zeker, ook in juridische zin doorgaan. Ik vind dit echt niet kunnen.

Nogmaals bedankt!

V235120
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Steven,

Ik begrijp dat je mijn nieuwe abonnement niet eigenhandig eerder kunt laten ingaan. Ik kan echter mijn abonnement wel maandelijks wijzigen. Als dit juist is, dan doe ik aan jou het volgende verzoek. Wijzig mijn huidige Vodafone unlimited weer in Vodafone Start M. Later kan dit zelfde abonnement dan gewoon volgens de huidige contractregels worden verlengd. Kun jij dat voor mij uitvoeren? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik kan voor je controleren of het mogelijk is om je abonnement tussentijds te wijzigen. Kun je mij een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens:
-Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer.
Je mag dit doen door op mijn naam te klikken en dan op verzend bericht klikken. Hierdoor staan de gegevens niet openbaar. 
Zodra ik de gegevens ontvangen heb, kijk ik graag voor je na wat mogelijk is @V234120

V235120
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt Steven dat je wil kijken of een wijziging mogelijk is. Inmiddels is dit niet meer nodig, omdat ik het zelf heb kunnen regelen met behulp van de klantenservice. De bestelling/ verlenging is geannuleerd. Dit was mogelijk omdat de annuleringstermijn nog niet was verstreken. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid die Vodafone biedt, om maandelijks het abonnement te wijzigen. Inmiddels is dit gewijzigd in het abonnement van mijn keuze.

Vodafone heeft in een reactie op mijn klacht wel toegegeven, dat de orderdatum onterecht als ingangsdatum in het contract wordt genoemd. Ik hoop dat Vodafone dit in de toekomst zal wijzigen in hun contracten, want ik vind dat ook nu nog een grote blunder van Vodafone!  Ik hoop dat ik een kleine bijdrage heb kunnen leveren bij de verbetering van deze contracten en het nu duidelijk is voor mensen die ook deze zelfde vraag hadden over de verlengingsdatum.

Ik heb inmiddels mijn doel bereikt en beschouw dit verder als afgedaan. In ieder geval erg bedankt voor jouw inzet Steven!

V235120
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor het meedenken en je snelle reactie! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan @V235120. Fijn om te lezen, dat je het terug hebt kunnen draaien en het abonnement hierdoor hebt kunnen wijzigen. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic