Graag breng ik het volgende onder de aandacht. Ik heb onlangs mijn contract bij Vodafone verlengd. Ik kreeg van Vodafone snel een nieuw contract, maar werd maar steeds niet overgezet naar het nieuwe abonnement.
Via de chat kreeg ik van een zeer behulpzame medewerker te horen, dat ik voorlopig nog niet zou worden overgezet naar het nieuwe abonnement. Dit zou komen doordat het nieuwe contract pas ingaat op het moment dat het oude contract is afgelopen.
Op mijn nieuwe contract staat echter het volgende te lezen: ingangsdatum: 21-05-2021 Tevens staat er zwart op wit in het contract "op deze datum passen wij ook je abonnement aan en kun je gebruik maken en kun je gebruik maken van de nieuwe bundels en tarieven" In de praktijk is dit dus niet gebeurd.
In het oude contract staat bij de ingangsdatum: " je nieuwe abonnement gaat in na afloop van je oude abonnement" Een groot verschil!!!
Vodafone heeft dus duidelijk een wijziging in hun contracten doorgevoerd. Ik houd Vodafone aan het nieuwe contract, waarin duidelijk staat vermeld dat het nieuwe abonnement ingaat op de ingangsdatum 21-05-2021 en gebruik kan worden gemaakt van de nieuwe bundels en tarieven. Ik verzoek Vodafone mijn abonnement met onmiddellijke ingang te wijzigen, anders is er sprake van een ondeugdelijk contract en contractbreuk. Ik hoop echt dat dit kan worden opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, dan zal ik mijn klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Vodafone dient zich net als de consument aan het contract te houden en het verdient op zijn minst aanbeveling, om de contacten op dit punt aan te passen. Graag een reactie! Let op wanneer je jouw contract verlengd!