Beste,
Het lijkt mij niet mogelijk om via de website een formele klacht in te dienen. Dus doe ik het via hier.
Op 15 september heb ik geprobeerd mijn contract te verlengen, inclusief de aanschaf van een nieuw toestel. Via de Vodafone-app probeerde ik in te loggen, maar tot mijn verbazing bevond ik mij plotseling in een wachtrij met maar liefst 5000 personen? Na wat onderzoek bleek dit te wijten aan de mogelijkheid om op dat moment de iPhone 15 te bestellen. Aangezien ik niet bereid was om in deze lange wachtrij te wachten, besloot ik later opnieuw in de app te kijken en kon ik zonder enige problemen mijn contract verlengen met de nieuwe iPhone 15 Pro 128 GB.
Nadat ik mijn bestelling had geplaatst, ontving ik slechts een mail met twee zinnen waarin stond dat mijn bestelling was bevestigd en dat ik later die dag verdere mails zou ontvangen met informatie over mijn bestelling. Tot mijn verbazing ontving ik echter verder geen mail meer op die dag van Vodafone. Pas een dag later, in de late middag, ontving ik een mail met mijn besteloverzicht, waarin vermeld stond dat ik de iPhone 15 Pro en een extra eSim zou ontvangen, met de mededeling in kleine letters dat ik mijn bestelling binnen 1 à 2 dagen zou ontvangen.
Een dag later, op zondag, ontving ik een mail waarin stond dat mijn toestel nog niet klaar was om te worden verzonden. Hoewel ik begrip had voor dit bericht, bevatte de mail een link naar een pagina waar ik mijn bestelstatus kon controleren. Helaas bij elke poging om deze pagina te openen krijg ik een foutmelding, waardoor ik geen toegang heb tot verdere informatie. Omdat het een zondag was, besloot ik om het hierbij te laten en te wachten tot maandag.
Op maandagmiddag ontving ik een sms waarin werd aangegeven dat mijn bestelling niet kon worden bezorgd, maar dat er snel een oplossing zou worden geboden. Na het uitzoeken op internet bleek dat de iPhone 15 een pre-order betrof en dat deze pas op vrijdag 22 september 2023 zou worden geleverd, vandaag dus. Vandaag ontving ik echter opnieuw een sms waarin werd vermeld dat mijn bestelling zo snel mogelijk zou worden geleverd en dat ik uiterlijk op 27 september een bericht hierover zou ontvangen. Ondertussen bleef de bestelpagina onbruikbaar en vertoonde dezelfde foutmelding.
Vanochtend heb ik contact opgenomen met de klantenservice om de situatie uit te leggen. De medewerker aan de telefoon stelde voor dat ik persoonlijk naar een winkel zou gaan om mijn bestelling verder af te handelen, aangezien het online proces hoogstwaarschijnlijk niet goed functioneerde. Ik heb de medewerker verteld dat ik de iPhone 15 Pro had besteld en de medewerker vertelde mij dat deze op voorraad zou zijn in de winkel. Ik ben naar de winkel gegaan, waar het behoorlijk druk was en daar ook aangemeld werd in een wachtrij.
Na ongeveer een uur wachten kreeg ik de kans om mijn situatie uit te leggen aan de medewerker achter de balie. Zij vertelde echter direct dat zij geen iPhone 15 Pro op voorraad had. Ik vertelde haar dat ik een uur geleden had gebeld en dat dit toestel op dat moment beschikbaar was. Zij beweerde echter dat het telefoonnummer dat ik had gebeld slechts een algemeen klantenservicenummer was en niet betrouwbaar was. Wel gaf ze aan dat de iPhone 15 Pro Max op voorraad was en direct kon meekrijgen, maar dat was niet het toestel dat ik wilde. Binnen 2 minuten stond ik weer buiten, zonder telefoon en zonder eSim, omdat ik al een bestelling online had geplaatst.
Vanwege de onduidelijkheid en het ongemak van de situatie heb ik direct opnieuw hetzelfde telefoonnummer gebeld om te vragen hoe dit kon gebeuren. Tot mijn verbazing vertelde de medewerker aan de lijn nu iets heel anders, namelijk dat het door overvallen niet meer mogelijk was om de iPhone 15 op locatie te bestellen en te leveren. Dit stond haaks op wat ik slechts twee minuten eerder van een andere medewerker had gehoord, namelijk dat de iPhone 15 Pro Max wel beschikbaar was.
Al met al ben ik diep teleurgesteld en gefrustreerd door mijn ervaringen tot nu toe. Er lijkt sprake te zijn van grote onduidelijkheid en inconsistentie in de communicatie van Vodafone. Gedurende een tijdsbestek van slechts één uur heb ik van Vodafone maar liefst drie verschillende verklaringen gehoord, wat mijn verwarring en onzekerheid over mijn contractverlenging, de ontvangst van mijn eSim en mijn nieuwe telefoon alleen maar heeft vergroot. Dit is naar mijn mening onacceptabel.
Ik wil benadrukken dat ik dergelijke problemen nog nooit eerder heb meegemaakt in mijn leven, en ik kan Vodafone op basis van deze ervaring niet aanbevelen.
Dank!
Zie foto in de bijlage.