Steven Waar ik op school ging was 1 GB ongeveer 1000MB.
en 1000 maal €0,0093 was toen toch nog zo'n slordige €9,30 (Hoewel er nog geen Euro's waren in die tijd, dus helemaal zeker weet ik dat niet....)
Als de limiet "€2,25 per GB" is, dan vraag ik me echt af, hoe ik als klant die limiet zou kunnen overschrijden. Door vrijwillig meer te gaan betalen per GB?
Wat die €2,25 per GB betekent blijft jou en mij dus onduidelijk.
Misschien is dit een verklaring:
Het zou kunnen zijn, dat het een MINIMUM is, wat Vodafone MOET berekenen volgens de Europese regels.
Dat zou dan ook verklaren waarom het per jaar verschillend is.
Maar in dat geval zou die informatie helemaal niet in de algemene voorwaarden thuishoren, want die hebben betrekking op de relatie tussen Vodafone en de klant.
Daar hoort dan alleen te staan wat de uiteindelijke prijs geworden is. (dus die €0,0093 per MB)
Ik denk echt, dat dit er gewoon niet in thuishoort, en in elk geval niet correct is geformuleerd.
Er worden op elke afdeling fouten gemaakt, dus ook bij de juridische hoogvliegers lijkt me.
Net zoals de toevoeging "Kijk voor meer informatie over de FUP op
vodafone.nl/fup, etc. etc."
Die zin hoort niet thuis in artikel 9 maar dient apart in een eigen alinea geplaatst te worden omdat zij ook van toepassing is op bijvoorbeeld artikel 8a en 8b.
Daar is gewoon duidelijk verkeerd geknipt en geplakt.
Wat ook grappig is: Vanuit de algemene voorwaarden wordt je doorverwezen naar de FUP pagina voor de actuele info.
Maar op deze pagina zelf verwijst men juist weer naar de algemene voorwaarden voor de actuele stand der dingen.
Dan is In My Vodafone de extra 10GB bundel nog steeds €40 terwijl de actuele prijs € 30 Euro is.
Als je dan op "meer informatie" klikt kom je (ook als ingelogde abonnementhouder) terecht op een pagina die over Prepaid gaat.
Vlieg je deze bundel aan vanuit een andere hoek, dan kost hij iineens wel €30. (Zoals ook in de tarievenlijst staat)
Dit heb ik overigens doorgegeven en dat zou gecorrigeerd worden.
Ik moet eerlijk zeggen, dat er bij Vodafone best veel van dit soort foutjes te vinden zijn.
Maar ik begrijp ook, dat in een steeds veranderend landschap van wetten en verkoopacties een website behoorlijk "vervuild" kan raken met niet meer ter zake doende teksten en/of achterhaalde informatie en prijzen.
Af en toe moet je dan een grote schoonmaak houden, lijkt me.
Uw reactie op mijn sollicitatie zie ik met belangstelling tegemoet
🙂