Dank
Steven en
Energieboy Neem van mij gerust aan, dat e.e.a. uitbebreid ter sprake is geweest in het verkoopgesprek. Juist omdat het voor mij een belangrijk punt was.
Maar goed, zoiets kan gebeuren. Tot nu toe ben ik altijd netjes behandeld, en Vodafone kan dan ook wel een potje bij mij breken.
Twee potjes zelfs in dit geval. (Multi-SIM en buitenland verbruik)
Als ze mij terug zouden bellen, konden ze nóg wel een potje breken. Maar blijkbaar is Vodafone op dat punt toch ook gewoon een bedrijf van deze tijd.
(Eerst kijken wat er gebeurt als we niet reageren.......)
Overigens:
De link die Steven mij gaf voert naar een pagina over de FUP.
De Data-limiet van 20GB geldt echter voor iedereen en is niet (meer) afhankelijk van excessief gebruik.
Het is daarmee een "normale" voorwaarde geworden en heeft met een Fair Use Policy feitelijk niets meer te maken.
Het is mijns inziens dan ook niet juist, om voor iedereen geldende voorwaarden die van toepassing zijn op normaal verbruik, te publiceren op een pagina die betrekking heeft op excessief verbruik.
In de algemene voorwaarden staat ook iets over een EU-datalimiet, maar daar is het geen standaard geldende voorwaarde, maar een optioneel te nemen maatregel:
- Vodafone behoudt zich het recht voor een maandelijkse EU-datalimiet te stellen voor open bundels. Voor 2018 is dit
€3/GB. Voor 2019 is het €2,25/GB. Vodafone communiceert als er een EU-datalimiet van toepassing is op een open
bundel. Als de maandelijkse EU-datalimiet is overschreden kan Vodafone toeslagen in rekening brengen voor het
gebruik van data: €0,0093 per MB data.
De limiet wordt hierin niet uitgedrukt in GB, maar in €/GB. Schiet mij maar lek.....
Misschien bedoelt de schrijver de prijs die je gaat betalen na het overschrijden van de limiet?
Oh nee, toch niet. Want die staat ook nog vermeld als €0,0093 per MB.
Kan één van de schriftgeleerden mij uitleggen wat deze tekst betekent?
Het is voor mij echt niet alleen een kwestie van "door de bomen het bos niet meer zien".
Er zijn in dit geval een aantal bomen, die bewust in de vorm van een struik gesnoeid zijn
🙂