Heren,ik wil graag een bijdrage leveren aan deze frustrerende 'hidden features'.Ik heb eeb Vodafone DUO sim (vorige week nieuwe gehaald vanwege dit probleem) en een non branded HTC.Het valt mij op dat ik problemen heb zodra ik op het '3G Vodafone nl' netwerk zit. Als je een beetje door het land reist, dan kom je automatisch in gebeiden waar dit niet beschikbaar is. Dan wordt het automatisch 'vodafone NL'. Ik heb dus het vermoeden dat het te maken heeft met de 3G verbinding. Via INstellingen / Draadloze verbinding / Telefoon / Band Wijzigen heb ik het Netwerktype op 'GSM' gezet ipv 'Auto'. De dataverbinding ging spontaan aan de slag!! Nadeel is dat je geen snelheden boven GPRS hebt. Ik houd het de komende dagen in de gaten.
Hoi, ik heb de zelfde problemen met de vodafone live verbinding, heb jou instellingen geprobeerd, dus bij Netwerktype alleen gsm en bij werkt het goed, nog geen lock ups gehad, alleen is wel internet een stuk langzamer. K.
Heb gisteren met Vodafone gebeld en dit voorgelegd. Antwoord: 'Kan niet aan netwerk liggen. Alles is prima in orde.' Daarna HTC gebeld. 'Tja, dat kan Vodafone wel zeggen, maar weten we dat zeker. Het is bij ons geen bekend probleem. Kunt u eens met een andere sim proberen?'. Mijn andere DUO-SIM doet hetzelfde. Een andere sim heb ik niet. En de sim van een collega is onhandig, omdat je dit 1 of dagen moet aanzien. Ik ruil binnenkort van toestel met een collega. Misschien dat ik dan meer te weten kom.
Hoi, Het is echt een probleem met de HTC HD2, wereldwijd probleem, in Europa in ieder het geval. Ik heb voor deze HD2, de gewone HD gehad, geen problemen, Diamond2, geen problemen, Nokia e72 geen problemen. Als je effe googled is het echt een probleem met de HD2. K.
De servicedesk in Nederland weet nergens van. In ieder geval niet het mannetje dat ik gesproken heb.Conclusie: veel forums bezoeken en lotgenoten zoeken ....... en wachten op een fix van HTC??
Hoi, Ik ben het volgende programma aan het proberen, misschien is dit een tijdelijke oplossing.K. WMLongLife - Save your gonads (and battery) ! - xda-developers
Ik zie de HD2 er niet bij staan .... laat je even weten of dat iets oplost. Thnx!!
Werkt wel op de HD2, ik hen hem er al op staan, je moet het programatje (Band Swither) wel kopieren naar de folder opstarten in de Windows dir. Het enige nadeel wat ik tot nu gezien heb is als je het scherm aanzet hij opnieuw verbinding maakt met 3G, als het scherm uitgaat gaat 3G af en schakelt 2G (gsm) in. Ziet er tot nu toe veel belovend uit, nog geen 3G lock up gehad. K.
.Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, maar de windows dir kan ik niet terug vinden op de HD2? Of begrijp ik het niet goed?
Hoi, het is ook bij niet Vodafone toestellen, ik heb al gelezen van T-mobile en ook KPN. K.
Trouwens. Dit is toch een Vodafone forum. Zijn er geen Vodafone medewerkers die meekijken, en (beter nog) mee reageren???!!!
Hoi, Ik denk en weet bijna zeker dat het een hardware probleem is van de HD2,het zou wel toevallig zijn dat er zoveel mensen met een toestel zitten dat niet 100% in orde is. Maar bij Vodafone zeggen ze dat het bij HTC ligt en bij HTC zegt men dat het aan Vodafone ligt, een welles nietes spelletje, terwijl het toch een wereld wijd probleem is, als je effe googled kom je maar genoeg sites met dit probleem tegen. Dus mensen van Vodafone kloppen jullie maar eens flink op de deur bij HTC !!!!!!!!!!!!
Sinds een aantal weken draait op mijn toestel HD2 Tweak 1.2.0. Resetten is (bijna) niet meer nodig geweest. Ga, na installatie naar 4. DATA (GPRS/EDGE/HSPA) en dan 1.1 disconnect after en zet de instelling op 1 minute.
Het werkt hiet uitstekingd!!!!
Ik heb het zo ingesteld. Zag dat ook wifi en bluetooth worden uitgezet. Wanneer worden deze weer actief? Als het nodig is?? Ik snap de werking niet helemaal.
Voor een aantal weken terug heb ik opnieuw contact gehad met Vodafone. De rom update is ook beschikbaar gemaakt voor Vodafone toestellen. Dit zou de oplossing moeten zijn... Ik heb de rom ge-update maar zonder resultaat. Het probleem is bekend bij de Vodafone data afdeling. Het vervelende is echter dat je een schriftelijke klacht indient bij Vodafone ssv. Dit heb ik inmiddels ook al een aantal keren gedaan. Zij wijzen naar HTC. Ik krijg na een schriftelijke klacht bij HTC keurig een mail met daarin een terug verwijzing naar Vodafone. HTC heeft een overeenkomst met Vodafone waarin staat dat Vodafone klanten terug verwezen moeten worden, aldus de brief van HTC. Na ruim vier maanden vind ik het wel welletjes. Ik heb echt alles geprobeerd. Het klopt dat het probleem zich voordoet in 3G. Als je lang met het toestel op één locatie bent hangt de verbinding. Mensen die de hele dag door reizen zullen het dan ook niet merken aangezien hier regelmatig van verbindings sterkte wordt gewisseld. Ik begin er steeds sterker over te denken om dit probleem aan te melden bij de geschillencommissie telecommunicatie. Het lijkt er niet op dat Vodafone haar verantwoordelijkheden neemt en met een oplossing komt voor gedupeerden.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.