janpolet

Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbindingsprobleem Htc Hd2

Dag allemaal,

Mooi dat dit forum er is.
Laat ik meteen maar beginnen met een "raar" probleem.

Ik ondervind helaas problemen met de HTC HD2.
Het toestel kan erg regelmatig geen data-verbinding maken.
De verbinding is dan of aan (niet werkend) en wil niet uit, of uit en wil niet aan. Na meerdere malen handmatig de verbinding aan- en uitzetten lukt het de HD2 weer om zelf de verbinding te initiëren, totdat het weer niet meer lukt.
Dit gebeurt meerdere malen per dag.
Het toestel uit- en aanzetten verhelpt het probleem ook tijdelijk. Net als resetten.

Ik heb twee NL-versies van de HD2 gehad met deze problemen en heb nu een UK-versie die het ook heeft.

Het toestel werd geleverd met de meest recente ROM-versie en alle hot fixes zijn geïnstalleerd.

Ik heb 2 (duo) simkaarten, die aan de hand van de problemen zijn vervangen. Zonder resultaat.

Ondertussen is uitgesloten dat het aan de combinatie Mail for Exchange en Gmail, via ActiveSync zou kunnen liggen, want ook tussen de intervalmomenten door of zelfs als de verbindeing niet wordt verbroken, "hangt" de verbinding na verloop van tijd. Ook wanneer ActiveSync helemaal niet wordt gebruikt gaat het mis.
Het probleem doet zich voor op meerdere lokaties, dus een probleem met één bepaalde mast is ook uitgesloten.

Mensen van BelCompany, waar dit toestel vandaan komt, hebben al vanalles geprobeerd, maar helaas zonder resultaat bij dit toestel.
Bij het testen van een NL-versie die ik heb teruggegeven werden echter geen problemen gevonden. Wel toen ik hem had, maar niet met een Vodafone simkaart van één van de medewerkers van BelCompany.

Het toestel is al een keer zonder resultaat helemaal leeggegooid en er zijn allerlei instellingen geprobeerd. Niets heeft tot nu toe geholpen.
Het plan is nu om met de hulp van een BelCompany-medewerker nogmaals helemaal opnieuw te beginnen.
Helaas is het probleem niet reproduceerbaar en kan het soms een hele werkdag duren voordat de verbinding niet meer werkt.

Ik heb gehoord dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen, maar heb daar geen verdere derails over.
Ook op Internet heb ik niets kunnen terugvinden over deze specifieke problemen.

Ik hoop dat er via deze weg meer duidelijkheid kan komen over de eventuele oorzaak en oplossing.

Mocht iemand iets weten, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jan Polet
100 Reacties 100
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heren,ik wil graag een bijdrage leveren aan deze frustrerende 'hidden features'.Ik heb eeb Vodafone DUO sim (vorige week nieuwe gehaald vanwege dit probleem) en een non branded HTC.Het valt mij op dat ik problemen heb zodra ik op het '3G Vodafone nl' netwerk zit. Als je een beetje door het land reist, dan kom je automatisch in gebeiden waar dit niet beschikbaar is. Dan wordt het automatisch 'vodafone NL'. Ik heb dus het vermoeden dat het te maken heeft met de 3G verbinding. Via INstellingen / Draadloze verbinding / Telefoon / Band Wijzigen heb ik het Netwerktype op 'GSM' gezet ipv 'Auto'. De dataverbinding ging spontaan aan de slag!! Nadeel is dat je geen snelheden boven GPRS hebt. Ik houd het de komende dagen in de gaten.
KdW

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heren,ik wil graag een bijdrage leveren aan deze frustrerende 'hidden features'.Ik heb eeb Vodafone DUO sim (vorige week nieuwe gehaald vanwege dit probleem) en een non branded HTC.Het valt mij op dat ik problemen heb zodra ik op het '3G Vodafone nl' netwerk zit. Als je een beetje door het land reist, dan kom je automatisch in gebeiden waar dit niet beschikbaar is. Dan wordt het automatisch 'vodafone NL'. Ik heb dus het vermoeden dat het te maken heeft met de 3G verbinding. Via INstellingen / Draadloze verbinding / Telefoon / Band Wijzigen heb ik het Netwerktype op 'GSM' gezet ipv 'Auto'. De dataverbinding ging spontaan aan de slag!! Nadeel is dat je geen snelheden boven GPRS hebt. Ik houd het de komende dagen in de gaten.

Hoi, ik heb de zelfde problemen met de vodafone live verbinding, heb jou instellingen geprobeerd, dus bij Netwerktype alleen gsm en bij werkt het goed, nog geen lock ups gehad, alleen is wel internet een stuk langzamer. K.
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, ik heb de zelfde problemen met de vodafone live verbinding, heb jou instellingen geprobeerd, dus bij Netwerktype alleen gsm en bij werkt het goed, nog geen lock ups gehad, alleen is wel internet een stuk langzamer. K.

Heb gisteren met Vodafone gebeld en dit voorgelegd. Antwoord: 'Kan niet aan netwerk liggen. Alles is prima in orde.'   Daarna HTC gebeld. 'Tja, dat kan Vodafone wel zeggen, maar weten we dat zeker. Het is bij ons geen bekend probleem. Kunt u eens met een andere sim proberen?'.  Mijn andere DUO-SIM doet hetzelfde. Een andere sim heb ik niet. En de sim van een collega is onhandig, omdat je dit 1 of dagen moet aanzien. Ik ruil binnenkort van toestel met een collega. Misschien dat ik dan meer te weten kom.
KdW

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb gisteren met Vodafone gebeld en dit voorgelegd. Antwoord: 'Kan niet aan netwerk liggen. Alles is prima in orde.'   Daarna HTC gebeld. 'Tja, dat kan Vodafone wel zeggen, maar weten we dat zeker. Het is bij ons geen bekend probleem. Kunt u eens met een andere sim proberen?'.  Mijn andere DUO-SIM doet hetzelfde. Een andere sim heb ik niet. En de sim van een collega is onhandig, omdat je dit 1 of dagen moet aanzien. Ik ruil binnenkort van toestel met een collega. Misschien dat ik dan meer te weten kom.

Hoi, Het is echt een probleem met de HTC HD2, wereldwijd probleem, in Europa in ieder het geval. Ik heb voor deze HD2, de gewone HD gehad, geen problemen, Diamond2, geen problemen, Nokia e72 geen problemen. Als je effe googled is het echt een probleem met de HD2. K.
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, Het is echt een probleem met de HTC HD2, wereldwijd probleem, in Europa in ieder het geval. Ik heb voor deze HD2, de gewone HD gehad, geen problemen, Diamond2, geen problemen, Nokia e72 geen problemen. Als je effe googled is het echt een probleem met de HD2. K.

De servicedesk in Nederland weet nergens van. In ieder geval niet het mannetje dat ik gesproken heb.Conclusie: veel forums bezoeken en lotgenoten zoeken ....... en wachten op een fix van HTC??
KdW

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De servicedesk in Nederland weet nergens van. In ieder geval niet het mannetje dat ik gesproken heb.Conclusie: veel forums bezoeken en lotgenoten zoeken ....... en wachten op een fix van HTC??

Hoi, Ik ben het volgende programma aan het proberen, misschien is dit een tijdelijke oplossing.K. WMLongLife - Save your gonads (and battery) ! - xda-developers
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, Ik ben het volgende programma aan het proberen, misschien is dit een tijdelijke oplossing.K. WMLongLife - Save your gonads (and battery) ! - xda-developers

Ik zie de HD2 er niet bij staan .... laat je even weten of dat iets oplost. Thnx!!
KdW

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zie de HD2 er niet bij staan .... laat je even weten of dat iets oplost. Thnx!!

Werkt wel op de HD2, ik hen hem er al op staan, je moet het programatje (Band Swither) wel kopieren naar de folder opstarten in de Windows dir. Het enige nadeel wat ik tot nu gezien heb is als je het scherm aanzet hij opnieuw verbinding maakt met 3G, als het scherm uitgaat gaat 3G af en schakelt 2G (gsm) in. Ziet er tot nu toe veel belovend uit, nog geen 3G lock up gehad. K.
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Werkt wel op de HD2, ik hen hem er al op staan, je moet het programatje (Band Swither) wel kopieren naar de folder opstarten in de Windows dir. Het enige nadeel wat ik tot nu gezien heb is als je het scherm aanzet hij opnieuw verbinding maakt met 3G, als het scherm uitgaat gaat 3G af en schakelt 2G (gsm) in. Ziet er tot nu toe veel belovend uit, nog geen 3G lock up gehad. K.

.Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, maar de windows dir kan ik niet terug vinden op de HD2? Of begrijp ik het niet goed?Ik moet toch gewoon de CAB installeren. Dat lukt me wel.
KdW

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

.Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, maar de windows dir kan ik niet terug vinden op de HD2? Of begrijp ik het niet goed?

De Windows dir. staat op je hoofdgeheugen.Het mapje opstarten staat daarin,het programma Band Swither staat in de map Start menu in de dir . van Windows. suc6. K.
florisoe

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor een aantal weken terug heb ik opnieuw contact gehad met Vodafone. De rom update is ook beschikbaar gemaakt voor Vodafone toestellen. Dit zou de oplossing moeten zijn... Ik heb de rom ge-update maar zonder resultaat. Het probleem is bekend bij de Vodafone data afdeling. Het vervelende is echter dat je een schriftelijke klacht indient bij Vodafone ssv. Dit heb ik inmiddels ook al een aantal keren gedaan. Zij wijzen naar HTC. Ik krijg na een schriftelijke klacht bij HTC keurig een mail met daarin een terug verwijzing naar Vodafone. HTC heeft een overeenkomst met Vodafone waarin staat dat Vodafone klanten terug verwezen moeten worden, aldus de brief van HTC. Na ruim vier maanden vind ik het wel welletjes. Ik heb echt alles geprobeerd. Het klopt dat het probleem zich voordoet in 3G. Als je lang met het toestel op één locatie bent hangt de verbinding. Mensen die de hele dag door reizen zullen het dan ook niet merken aangezien hier regelmatig van verbindings sterkte wordt gewisseld. Ik begin er steeds sterker over te denken om dit probleem aan te melden bij de geschillencommissie telecommunicatie. Het lijkt er niet op dat Vodafone haar verantwoordelijkheden neemt en met een oplossing komt voor gedupeerden.
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste 'florisoe'. Ik kan niet bevestigen dat Vodafone het probleem erkent. Maar ze wijzen wel naar HTC. HTC vraagt me of het ook met andere providers gebeurd. Weet je daar iets van?? Zodra dat niet het geval is zal HTC zeggen dat het aan Vodafone ligt. Je kunt mijn naam onder een formele brief aan de geschillencommissie zetten. Ik overweeg dan toch maar een symlockvrije iPod in Belgie te kopen.
KdW

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, het is ook bij niet Vodafone toestellen, ik heb al gelezen van T-mobile en ook KPN. K.
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, het is ook bij niet Vodafone toestellen, ik heb al gelezen van T-mobile en ook KPN. K.

Dat betekent wat mij betreft dat het aan het toestel ligt. Standaard oplossing is 'ter reparatie opsturen'. Heeft dat zin? Zou het aan de hardware kunnen liggen? Misschien is dit wel nodig om vast te stellen dat het hier niet aan ligt. Dan ben ik geneigd om het toestel weer in te leveren en iets anders te kiezen.
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Trouwens. Dit is toch een Vodafone forum. Zijn er geen Vodafone medewerkers die meekijken, en (beter nog) mee reageren???!!!
KdW

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Trouwens. Dit is toch een Vodafone forum. Zijn er geen Vodafone medewerkers die meekijken, en (beter nog) mee reageren???!!!

Hoi, Ik denk en weet bijna zeker dat het een hardware probleem is van de HD2,het zou wel toevallig zijn dat er zoveel mensen met een toestel zitten dat niet 100% in orde is. Maar bij Vodafone zeggen ze dat het bij HTC ligt en bij HTC zegt men dat het aan Vodafone ligt, een welles nietes spelletje, terwijl het toch een wereld wijd probleem is, als je effe googled kom je maar genoeg sites met dit probleem tegen. Dus mensen van Vodafone kloppen jullie maar eens flink op de deur bij HTC !!!!!!!!!!!!
Rob den Haan

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, Ik denk en weet bijna zeker dat het een hardware probleem is van de HD2,het zou wel toevallig zijn dat er zoveel mensen met een toestel zitten dat niet 100% in orde is. Maar bij Vodafone zeggen ze dat het bij HTC ligt en bij HTC zegt men dat het aan Vodafone ligt, een welles nietes spelletje, terwijl het toch een wereld wijd probleem is, als je effe googled kom je maar genoeg sites met dit probleem tegen. Dus mensen van Vodafone kloppen jullie maar eens flink op de deur bij HTC !!!!!!!!!!!!

Sinds een aantal weken draait op mijn toestel HD2 Tweak 1.2.0. Resetten is (bijna) niet meer nodig geweest. Ga, na installatie naar 4. DATA (GPRS/EDGE/HSPA) en dan 1.1 disconnect after en zet de instelling op 1 minute.
Het werkt hiet uitstekingd!!!!
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds een aantal weken draait op mijn toestel HD2 Tweak 1.2.0. Resetten is (bijna) niet meer nodig geweest. Ga, na installatie naar 4. DATA (GPRS/EDGE/HSPA) en dan 1.1 disconnect after en zet de instelling op 1 minute.
Het werkt hiet uitstekingd!!!!

Ik heb het zo ingesteld. Zag dat ook wifi en bluetooth worden uitgezet. Wanneer worden deze weer actief? Als het nodig is?? Ik snap de werking niet helemaal.
Rob den Haan

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het zo ingesteld. Zag dat ook wifi en bluetooth worden uitgezet. Wanneer worden deze weer actief? Als het nodig is?? Ik snap de werking niet helemaal.

Als het goed is wordt alleen je internetverbinding uitgezet. De open verbinding wordt na een minuut verbroken (wanneer deze niet actief is). ALle andere verbindingen blijven op mijn toestel gewoon actief.
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is en blijft een vervelend probleem.
Wel ben ik blij met het aantal reacties op deze door mij gestarte thread.
Gedeelde smart is halve smart, zeg maar.

Het klopt overigens inderdaad dat als ik onderweg ben, ik er geen last van heb, maar als ik thuis ben de verbinding regelmatig hangt.
Ik vraag me af wat dat precies inhoudt.
De 'auto disconnect' reg tweak die ik heb geprobeerd lijkt helaas niet te werken.

Het zou mooi zijn als er ook officiële reacties van de kant van Vodafone en HTC zouden komen.

Groet,

Jan

Voor een aantal weken terug heb ik opnieuw contact gehad met Vodafone. De rom update is ook beschikbaar gemaakt voor Vodafone toestellen. Dit zou de oplossing moeten zijn... Ik heb de rom ge-update maar zonder resultaat. Het probleem is bekend bij de Vodafone data afdeling. Het vervelende is echter dat je een schriftelijke klacht indient bij Vodafone ssv. Dit heb ik inmiddels ook al een aantal keren gedaan. Zij wijzen naar HTC. Ik krijg na een schriftelijke klacht bij HTC keurig een mail met daarin een terug verwijzing naar Vodafone. HTC heeft een overeenkomst met Vodafone waarin staat dat Vodafone klanten terug verwezen moeten worden, aldus de brief van HTC. Na ruim vier maanden vind ik het wel welletjes. Ik heb echt alles geprobeerd. Het klopt dat het probleem zich voordoet in 3G. Als je lang met het toestel op één locatie bent hangt de verbinding. Mensen die de hele dag door reizen zullen het dan ook niet merken aangezien hier regelmatig van verbindings sterkte wordt gewisseld. Ik begin er steeds sterker over te denken om dit probleem aan te melden bij de geschillencommissie telecommunicatie. Het lijkt er niet op dat Vodafone haar verantwoordelijkheden neemt en met een oplossing komt voor gedupeerden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic