Ik heb al ca 4 jaar een datastick van Vodafone en haal daarmee mijn mail en documenten via een VPN verbinding bij de server van mijn bedrijf op. Opeens lukte dat niet meer. Ik heb toen gebeld met de klantenservice en toen:
- ik diende mijn stick uit de computer te halen en zij zouden het systeem resetten.
gedaan, resultaat "0"
Weer gebelde en toen:
- ik moest naar een winkel gaan en daar een crosscheck laten uitvoeren en nieuwe kaart nemen
crosscheck kon niet uitgevoerd worden zou 24 uur zei de medewerker, maar een nieuwe kaart was geen probleem en als ik die er in deed dan moest het werken.
alles gedaan resultaat "0"
Weer gebeld en toen:
- alle instellingen gecontroleerd en alles stond goed. U moet naar de winkel en daar lossen ze het op.
- ik weer naar de winkel en ja het abonnement is verlopen dus kunnen we u geen nieuwe stick geven alleen als u het abonnement verlengd. Dus nieuw abonnement genomen en nieuwe kaart.
Resultaat internet doet het weer maar ik kan geen VPN verbinding meer maken en de documenten en mail ophalen.
Weer gebeld:
- het moet werken het ligt niet aan ons maar aan uw instellingen
Mijn netwerkbeheerder heeft gisteren alles geprobeerd om te achterhalen of het daadwerkelijk bij ons ligt. De netwerkbeheerder is er van overtuigd dat het niet bij ons zit. Eigenlijk wel logisch want: De verbinding via VPN werkt wel bij mij thuis, bij bijvoorbeeld Mcdonalds, of op Schiphol, of als ik in een hotel in Muchen zit,
Het werkt zelfs bij de Vodafone winkels daar laat ik via het WIFI netwerk van Vodafone zien dat het werkt, vervolgens via de stick dan werkt het niet, Het werkt zelfs via een mobiele hotspot via een medewerker van Vodafone zijn of haar mobiele telefoon. Alleen niets via mijn stick.
Ik ben er nu als drie weken mee bezig om een werkende verbinding te krijgen maar Vodafone zegt dat het mijn schuld is en ik het verkeerd doe. Wie weet raad.