Lamppie

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update Windows Phone

Wanneer geeft Vodafone de update naar 7.8 nu eens vrij, duurt wel erg lang.
61 Reacties 61
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
@ Bas , Is het niet wat professioneler als jullie je eigen contacten met MS en/of Nokia gebruiken om duidelijkheid te krijgen?
Neem aan dat Vodafone een goede ingang heeft bij beide bedrijven.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Klopt, daarom hebben we dat ook gedaan 😉

Ik quota Arina even:
Microsoft ervoor heeft gekozen om de roll-out van alle windows phone 7.8 updates stil te leggen. Dit betreft dus de roll-out in alle landen, en niet alleen voor Vodafone maar alle operators en alle softwares (branded en vanilla).

Zover bij ons bekend is de update niet opnieuw gestart

Het kan wel dat er voor bepaalde batches toestellen nog updates klaar stonden die nog niet gedownload waren. Vandaar mijn tip om het gewoon eens te proberen.

Maar, vanuit Microsoft ligt dus wereldwijd de uitrol nog steeds stil
Marjolein44

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook de Nokia Lumnia 800O. Ik zit ook met smart te wachten op de update.
Ik zou graag weten wanneer deze vrij komt. Of hoe ik er aan kan komen. 
Lamppie
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het onbegrijpelijk dat er totaal geen persbericht is over dit stopzetten. Ik wacht nu al bijna 5 maanden op die update, en ik niet alleen. En van verschillene kanten hoor je ook weer andere berichten, dit werkt echt niet in het voordeel van Nokia en windows.
Zou nu onderhand willen weten hoe de vork in de steel zit.
mariovandongen

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De Windows Phone 7.8 update roll-out heeft inderdaad stilgestaan vanwege o.a. het live-tile probleem. Gisteren zijn ze echter weer begonnen met de roll-out omdat ze het probleem gefixed hebben (WP7.nl >> Windows Phone 7.8 build 8860 rolt nu uit). Bij mijn vrouw is de update al binnen.
 
Ben inderdaad ook benieuwd hoe lang we nu weer moeten wachten totdat Vodafone weer verder gaat, want ik heb ook nog geen update binnen.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
mariovandongen schreef:
De Windows Phone 7.8 update roll-out heeft inderdaad stilgestaan vanwege o.a. het live-tile probleem. Gisteren zijn ze echter weer begonnen met de roll-out omdat ze het probleem gefixed hebben (WP7.nl >> Windows Phone 7.8 build 8860 rolt nu uit). Bij mijn vrouw is de update al binnen.

Ben inderdaad ook benieuwd hoe lang we nu weer moeten wachten totdat Vodafone weer verder gaat, want ik heb ook nog geen update binnen.
Bedankt voor deze heads-up, Mario. Dat geeft mensen weer hoop 😄
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Voor Windows Phone toestellen is de update weer beschikbaar, 2 updates!!
De eerste deel is Windows Phone 7.8 (versie # 7.10.8860.142)
De tweede deel is Windows Phone 7.8 (versie # 7.10.8862.144)
 
Natuurlijk is de uitrol gaat via Zune, Ik heb ze geïnstalleerd sop een non-branded HTC en ook op een Vodafone Lumia 710, ik neem ook aan dat de fasering van de uitrol blijft van kracht en dus af en toe controlleren voor updates.
 
Sucsess!
 
Met Vriendelijk Groeten,
Sabbah
Smartphone Crew
mariovandongen

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vind het jammer genoeg weinig hoopvol, we zijn al weer 4 dagen verder en nog steeds krijg ik geen seintje dat er een update beschikbaar is... Mijn vrouw heeft alles al up to date (geen branded toestel).
 
Elke keer als er een update uitkomt moet ik weken wachten, alleen maar omdat ik een branded toestel heb van Vodafone. Vind dat toch wel een beetje teleurstellend.
 
Groetjes van voor de rest wel een tevreden klant.
 
Mario.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Beste Mario,
 
Jammer dat u zo voelt, Vodafone heeft de updates binnen een paar dagen na Microsoft al vrijgegeven.
Als u de toestel koppelt aan een WIN/MAC PC met Zune verbindt zou de update melding kunnen verschijnen, gebeurt dat niet vanwege de fasering van de uitrol, controleer af en toe...
 
De eerste deel is Windows Phone 7.8 (versie # 7.10.8860.142)
De tweede deel is Windows Phone 7.8 (versie # 7.10.8862.144)
 
De updates waren vorige week beschikbaar voor non-branded toestellen en een paar dagen later ook op Vodafone toestellen.
 
Met Vriendelijk Groet,
Sabbah
Smartphone Crew
Lamppie
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben het helemaal met Mario eens, hier hetzelfde altijd maar weer wachten. Alsof de vodafone klanten ergens achteraan hangen.

Ben best wel tevreden met Vodafone maar de samenwerking met Nokia zou toch wel iets soepeler mogen verlopen.

mariovandongen

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
1,5 week na het opnieuw vrijgeven van de update windows phone 7.8 nog steeds geen melding dat er een update is voor mijn Nokia Lumia 800. 
 
Waarom moet het zolang duren ???
 
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
De vraag is of het aan de samenwerking Nokia-Vodafone ligt. De Vodafone gebruikers die ik ken mét een Nokia toestel hebben inmiddels een update binnen enkele dagen gekregen.
De Vodafone gebruikers die ik ken en hun Nokia bij Vodafone hebben gekocht (een Vodafone branded toestel) staan kennelijk nog in de wacht. De eerste keer dat ik een toestel bij een provider kocht....en ook de laatste keer!
We wachten af tegen de tijd dat 7.9 uitkomt komt misschien bij ons 7.8 uit 😉
mariovandongen

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Klantenservice,
 
Wij zijn nu 2 weken verder sinds Microsoft opnieuw begonnen is met het uitrollen van Windows Phone 7.8.
 
Mijn vrouw, vrienden en kennissen met een Windows Phone, non-branded of van een andere provider, hebben de updates allang binnen.
 
Hoelang moeten wij Vodafone klanten met een 'branded Vodafone toestel' nog wachten.
 
Dit moet veel sneller kunnen, ook  al is het gefaseerd.
 
Groetjes Mario.
djrhymes

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Slaat echt nergens op dat vodafone de update nog steeds niet heeft.
Andere providers hebben de update al vrij gegeven en waar is de update weer niet.........Vodafone.
En maar wachten en wachten en er komt maar niks.
Vriend van mij kreeg maar berichten dat er een update was , andere provider.
De update zal wel weer niet vrij gegeven gaan worden door vodafone.
Ik ga er verder niet meer op wachten, enigste waar ik op ga wachten is dat me abo is afgelopen en ga overstappen.
Zeer slecht vodafone dat jullie de update niet vrijgeven
mariovandongen

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Links en rechts op het internet, twitter, facebook en jullie forum zie ik steeds meer ongenoegen ontstaan waarom mensen met een Vodafone-branded toestel nog steeds geen Windows Phone 7.8 update ontvangen.
 
Mensen met een non-branded toestel of andere provider hebben de update allang binnen.
 
JULLIE zijn verantwoordelijk voor het uitrollen van de Windows Phone 7.8 van de Vodafone-branded toetsellen en niet Microsoft of Nokia.
 
Geef ons nu eens een concreet antwoord i.p.v. wij weten het niet, het gaat gefaseerd, hang  je toestel af en toe aan zune. Dat soort antwoorden kan ik ook geven.
 
Ik werk zelf ook op een supportdesk en als ik dat soort antwoorden aan mijn klanten zou geven zouden we als bedrijf veel klanten  verliezen.
 
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Beste Community Manager,
Is het mogelijk om de Vodafone klanten in het bezit van een Nokia eens uit te leggen op welke wijze de update nu gaat? Is het op volgorde datum van aanschaf, serienummer? En zo ja is het dan mogelijk om ergens op te zoeken wanneer je aan de beurt bent. Lastig zijn die bestaande klanten hè?
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi deHond,

We werken uiteraard mee aan een update maar die loopt via de servers van de fabrikant. Over het algemeen krijgt bij een update kort na de vrijgave (1-2 weken) een klein deel van de klanten de update als eerste (ca 25%).
Dat gebeurt enerzijds om de belasting op de updateservers in de hand te houden, en mocht er toch nog iets zijn dat niet 100% klopt, dan is dat wat makkelijker aan te passen. Daarna krijgt geleidelijk de rest van de toestellen de update. Wie daar in als eerste of als laatste is is niet te zeggen.

In dit specifieke geval gaat de update iets anders. Specifieke builds krijgen op verschillende tijdstippen de update. Daarbij geldt ook weer de verdeling van de belasting enzo. Het is voor ons dus onmogelijk om te zeggen wie wanneer de update krijgt.
Ik weet dat iedereen er met smart op zit te wachten maar geduld is de enige oplossing. Maar dan is het ook des te meer genieten als hij er is toch?
Lamppie
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goh wat denk je, krijg de lumia 800 een bericht dat er een update klaar staat voor de telefoon.
En wat schetst mijn verbazing, ding aangesloten op de pc, zune aan en nee hoor telefoon is nog steeds up to date. Niks update, nopes nada. Word hier zo moe van.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hé Lamppie,

Dat is balen! Probeer eens of de update er wel staat als je jouw telefoon opnieuw opstart? Mocht Zune dan nog steeds geen update aangeven dan zul je toch moeten wachten totdat een nieuwe update beschikbaar wordt. 😞
mariovandongen

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wie is nu verantwoordelijk voor de update wp7.8. Jullie zeggen Microsoft, Microsoft zegt jullie... fingerpointing poltiek...
 
En wie is er zoals altijd de dupe, de KLANT
 
Wanneer neemt er nu eens iemand verantwoordelijkheid...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic