deHond schreef:
Collega Nokia Lumia 800 kopers.
Ik ben bang dat de door Vodafone verkochte Nokia Lumia 800 toestellen, de zogenaamde branded toestellen, een B-keuze is. Zeg maar toestellen met kleine gebreken die dan goedkoper verkocht worden en waar de fabrikant dan geen of minimaal support op hoeft te leveren.
Ik juich het toe als mensen zelf op onderzoek gaan en met info komen.
Dat een "branded" toestel technisch of qua support inferieur is, is echter niet juist.
Het enige verschil bij deze toestellen is de software die er op draait. Je krijgt op geen enkele manier minder support qua garantie, toestelvragen, updates, enzovoort. Het is bovendien normaal dat als je bij een willekeurig electronisch product bijvoorbeeld een beroep moet doen op de garantie, dat je dan naar de verkoper gaat en niet naar de fabrikant. Het enige verschil dat er is, is dat updates worden gedubbelcheckt door providers en bepaalde aanpassingen krijgen. Daarom komt de branded update iets later.
Zoals Maartje al aangaf staat de update op het punt uitgerold te worden/is dat al aan de gang, maar valt het ons ook op dat het lang duurt. Vandaar de vraag om ons de komende tijd (ca week) op de hoogte te houden of je de update al hebt.
Maar dat je een minder goed product hebt als je een branded toestel wil ik bij deze ontkrachten.