LadybugDee

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Toestel met defect ontvangen en nu??

Hallo.

Ik zit even met het volgende:

Ik heb op 14 augustus een pre order gedaan op de Google pixel 9 pro XL.

Na een week wachten heb ik deze op 23 augustus ontvangen.

Helemaal blij en de toestel uitgepakt en ingesteld.  Echter kwam ik er vrij snel achter dat er iets niet helemaal lekker was met het geluid van dit toestel.

Maar ach misschien was het even wennen omdat het een nieuw toestel is en een verandering van samsung naar google.

Echter begon het geluid mij wel erg te storen er valt bij filmpjes/telefoneren/muziek (met name bij de wat zwaardere stemmen) een gekraak en geruis te horen. 

2 dagen later ontving een vriendin van mij ook dit toestel en heb ik naar haar geluid gehoord en die blijkt niet last van dit probleem te hebben en haar geluid klinkt zuiver.

Daarbij ben ik er dus achter gekomen dat mijn telefoon een defect heeft met de speaker. Nu heb ik meerdere keren contact opgenomen met vodafone omdat ik graag een vervangend toestel wil aangezien de mijne een DOA had. Echter is de enige optie die ik steeds aangeboden krijg dat hij ter reparatie kan worden opgestuurd of ik moet het contract annuleren. Met een reparatie ga ik dus niet akkoord aangezien de telefoon gloednieuw is en dat ik ervan mag verwachten dat deze gewoon werkt zoals hij hoort te werken. Met het opsturen ter reparatie betekend dit dat de telefoon word open gehaald een onderdeel word vervangen en weer terug word gestuurd. Bij een toestel van 1199 euro mag ik toch verwachten als hij een defect heeft dat hij gewoon word vervangen en niet gerepareerd in zo'n korte tijd. Aangezien de telefoon word opengehaald heb ik ook nog risico dat de telefoon zijn waterdichtheid verliest waardoor er in de loop van tijd water vocht of stof schade in de telefoon kan ontstaan en mocht er dan wat mis mee zijn dat daarmee mijn garantie is vervallen.

Ik wil gewoon een vervangend toestel. Waarom is de enige oplossing die jullie dan nog bieden om het toestel retour te sturen waarmee automatisch mijn contract word geannuleerd? Ik wil mijn contract namenlijk helemaal niet annuleren. Het toestel en het contract staan toch los van elkaar? Er is niks mis met mijn contract enkel met het toestel. 

Het lijkt mij dat jullie toch een vervangd product kunnen aanbieden aangezien dit probleem er al was met de levering in plaats van de rompslomp van retourneren/annuleren? 

Is er dan niemand die mij kan helpen want met annuleren moet ik 7 tot 10 dagen wachten tot hij geannuleerd word en daarna moet ik hem weer opnieuw aanvragen en ben ik dus dagen telefoonloos.

Heel graag zie ik een reactie tegemoet. 

14 Reacties 14
Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 27Posts
  • 12Oplossingen
  • 2Likes

Goedemiddag @LadybugDee en welkom op de Vodafone Community!

Kijk je reikhalzend uit naar je nieuwe telefoon en dan is die helaas defect! Het is zeldzaam maar gebeurt helaas weleens. Wanneer een toestel defect is bij levering zijn er twee opties. We annuleren de hele order en nemen het toestel retour. Plaatsen daarna een nieuwe bestelling met de telefoon. 

Of en dat is de verreweg de meest gekozen optie, we sturen het toestel op ter reparatie! Dan wordt het apparaat onderzocht, kan zijn dat we het toestel in zijn geheel vervangen of alleen een onderdeel. Dat ligt aan de oorzaak van het defect! Dat kan op afstand niet bepaald worden. Kijk hiervoor meer informatie over de reparatie van je toestel

LadybugDee
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Dennis oké bedankt voor je info.

Dan zit ik echter toch nog met 1 vraag. Als ik morgen naar de winkel ga om de order te annuleren zal ik uiteraard moeten wachten tot jullie hem hebben ontvangen voor ik weer een nieuwe bestelling kan plaatsen. Ik weet niet hoelang dit precies duurt. Maar aangezien ik hem heb gepreorderd was er de actie dat ik het toestel van 256GB kreeg voor de prijs van 128GB. Deze actie loopt echter maar tot 5 september en aangezien we al erg dicht op deze datum zitten krijg ik dan nog steeds wel hetzelfde toestel voor die prijs? Zo ga ik ben ik bang ook de inruilactie missen . Ik heb namenlijk wel al de promocode ontvangen voor 200 euro extra inruilwaarde van mijn oude toestel maar die gebruik ik tot ik weer een nieuw toestel bij jullie kan aanvragen en tevens is bij die aanvraag het imei nummer van dit toestel ingevuld en aangezien die order word geannuleerd kan ik hier zeker ook geen gebruik meer van maken?

Met vriendelijke groet

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 3Likes

HI @LadybugDee

Ik kan mij zeker voorstellen dat je zo snel mogelijk een gebruik wilt maken van dit toestel. Echter is het verstandig het toestel op te sturen, we moeten hoe dan ook kijken wat er aan de hand is alvorens je een nieuw toestel toe te sturen. Annuleer je het contract kun je helaas geen gebruik meer maken van de actie, hoe zuur dat ook is. 

Voordeel is mocht het zo zijn dat het toestel niet gerepareerd kan worden krijg je uiteraard een nieuwe. 

LadybugDee
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gisteren bij de vodafone winkel geweest en de bestelling geannuleerd. Ik ben erg fijn geholpen in de winkel door de medewerker en alles is in orde gemaakt. Hij heeft via de chat in de winkel met de klantenservice alles opnieuw voor me geregeld dat ik cezelfde aanbieding opnieuw kreeg. Helaas bleek achteraf toch nog een fout gemaakt in het contract en heeft de persoon van de klantenservice niet opnieuw dezelfde kortingen toegepast. hiervoor gebeld met de klantenservice en er zou een case zijn aangemaakt voor kreditering. hier heb ik nog geen bericht van ontvangen maar vandaag ontvang ik een nieuw toestel en nou kom ik erachter dat ik tijdens het afleveren een bedrag moet betalen waarbij 2x wettelijke thuiskopieheffing is toegepast. zou iemand mee kunnen kijken want ik hoor dit bedrag toch maar 1x te betalen? 

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 66Posts
  • 8Oplossingen
  • 10Likes

Wat fijn dat je zo goed bent geholpen in de VodafoneZiggo winkel @LadybugDee! 🙂

Ik kijk dit graag voor je na. Ik zie dat je al een mobiel nummer in je profiel hebt staan. Zou je deze eens willen controleren? Het lijkt erop dat dit niet het juiste nummer is.

LadybugDee
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

klopt het gaat om een ander mobiel nummer ( nieuw contract) hoe kan ik deze het beste doorgeven aan je?

LadybugDee
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Marco heb het mobiele nummer waar het over gaat aangepast in mijn profiel

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 66Posts
  • 8Oplossingen
  • 10Likes

Dank je wel @LadybugDee. Bij een nieuw toestel betaal je altijd wettelijke thuiskopieheffing. Als het eerste toestel retour is, dan wordt ook de wettelijke thuiskopieheffing gecrediteerd. Voor het nieuwe toestel betaal je opnieuw de wettelijke thuiskopieheffing.

Uiteindelijk betaal je het dus alleen over je nieuwe toestel. 🙂

LadybugDee
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Marco dat begrijp ik maar op de factuur van de telefoon die vandaag word geleverd (dus dit staat los van het eerste toestel ) staat onder aan het toestel, het abbonement en 2 maal wettelijke thuiskopieheffing. dus dat gaat alleen over het nieuwe toestel. Kijk foto van factuur hieronder.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 66Posts
  • 8Oplossingen
  • 10Likes

Dat gaat inderdaad niet goed @LadybugDee. Omdat er nog een nummerportering actief is, kan ik het bedrag nu nog niet vergoeden. Zou je nog een bericht willen plaatsen nadat je abonnement is gestart, en je de factuur hebt gekregen? We kunnen dan de creditering koppelen aan de factuur. 🙂

LadybugDee
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Marco prima als het goed is word het nummer vanaf 20 september overgezet. Dan zal ik opnieuw een bericht plaatsen 😀 dankjewel voor je hulp!

LadybugDee
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Marco ik heb nog even 1 klein vraagje. Ik heb een promo code ontvangen van likewize om gebruik te kunnen maken van de 200 euro extra inruilwaarde boven op de toestelwaarde bij inlevering oud toestel. Kan ik met deze promocode ook de telefoon inleveren bij de vodafone winkel of kan dit alleen via verzenden van het toestel? Het liefst ga ik namenlijk weer langs de VodafoneZiggo winkel.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 66Posts
  • 8Oplossingen
  • 10Likes

Helemaal top dat je inmiddels de promo code hebt ontvangen! @LadybugDee 🙂 Dit kan helaas alleen door het toestel naar Likewize te sturen. Mijn collega's in de VodafoneZiggo winkel hebben helaas niet de mogelijkheid om je oude toestel naar Likewize te sturen.

LadybugDee
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Oke dan doen we dat 😀 Dank voor je reactie! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic