Hallo.
Ik zit even met het volgende:
Ik heb op 14 augustus een pre order gedaan op de Google pixel 9 pro XL.
Na een week wachten heb ik deze op 23 augustus ontvangen.
Helemaal blij en de toestel uitgepakt en ingesteld. Echter kwam ik er vrij snel achter dat er iets niet helemaal lekker was met het geluid van dit toestel.
Maar ach misschien was het even wennen omdat het een nieuw toestel is en een verandering van samsung naar google.
Echter begon het geluid mij wel erg te storen er valt bij filmpjes/telefoneren/muziek (met name bij de wat zwaardere stemmen) een gekraak en geruis te horen.
2 dagen later ontving een vriendin van mij ook dit toestel en heb ik naar haar geluid gehoord en die blijkt niet last van dit probleem te hebben en haar geluid klinkt zuiver.
Daarbij ben ik er dus achter gekomen dat mijn telefoon een defect heeft met de speaker. Nu heb ik meerdere keren contact opgenomen met vodafone omdat ik graag een vervangend toestel wil aangezien de mijne een DOA had. Echter is de enige optie die ik steeds aangeboden krijg dat hij ter reparatie kan worden opgestuurd of ik moet het contract annuleren. Met een reparatie ga ik dus niet akkoord aangezien de telefoon gloednieuw is en dat ik ervan mag verwachten dat deze gewoon werkt zoals hij hoort te werken. Met het opsturen ter reparatie betekend dit dat de telefoon word open gehaald een onderdeel word vervangen en weer terug word gestuurd. Bij een toestel van 1199 euro mag ik toch verwachten als hij een defect heeft dat hij gewoon word vervangen en niet gerepareerd in zo'n korte tijd. Aangezien de telefoon word opengehaald heb ik ook nog risico dat de telefoon zijn waterdichtheid verliest waardoor er in de loop van tijd water vocht of stof schade in de telefoon kan ontstaan en mocht er dan wat mis mee zijn dat daarmee mijn garantie is vervallen.
Ik wil gewoon een vervangend toestel. Waarom is de enige oplossing die jullie dan nog bieden om het toestel retour te sturen waarmee automatisch mijn contract word geannuleerd? Ik wil mijn contract namenlijk helemaal niet annuleren. Het toestel en het contract staan toch los van elkaar? Er is niks mis met mijn contract enkel met het toestel.
Het lijkt mij dat jullie toch een vervangd product kunnen aanbieden aangezien dit probleem er al was met de levering in plaats van de rompslomp van retourneren/annuleren?
Is er dan niemand die mij kan helpen want met annuleren moet ik 7 tot 10 dagen wachten tot hij geannuleerd word en daarna moet ik hem weer opnieuw aanvragen en ben ik dus dagen telefoonloos.
Heel graag zie ik een reactie tegemoet.