Yspriem

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tijd via netwerk verschil 3 minuten

Als ik op mijn HTC aangeef dat de tijd automatisch van het netwerk gebruikt moet worden dan gaat de tijd 3 minuten terug. Hoe komt dat. Een kennis van mij heeft dezelfde instelling en ook vodafone en wel de juiste tijd. Een dagje handmatig de juiste tijd en dan opnieuw de optie autom. aanvinken geeft weer tijdsverschil. Hoe kan dat??
44 Reacties 44
Yspriem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als starter van deze rubriek wil ik nog een keer een update geven. Zoals ik al vorige week aangaf is het probleem bij mij over. Klok loopt weer goed. Ben ik blij mee. Maar snap nog niet waarom het ontstaan is en waarom anderen er nog steeds last van hebben. Ik wens de specialisten veel wijsheid.
mrvanes

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren contact gehad met Vodafone klantenservice en m'n vraag doorgespeeld aan 2e lijns. Direct daarna was m'n probleem verholpen (maar ik heb geen terugkoppeling gehad, wat wel beloofd was). Inmiddels loopt m'n klok weer 48 seconden achter.
Blijkbaar moet 'r iemand bij 2e lijns af en toe de klok gelijk zetten, per abonnee ofzo. ROFL! 🙂
vitoke

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan hetgeen hierboven staat bevestigen. De tijd was gisteren weer _redelijk_ nauwkeurig met een verschil van -30 seconden. Helaas is dat vandaag alweer opgelopen tot -80. Nog steeds clock skew dus..
 
Het lijkt er dus op dat iemand wel weer de klokken gelijk heeft gezet, maar het onderliggende probleem nog niet heeft opgelost..
 
Natuurlijk is het niet het einde van de wereld, maar wel behoorlijk irritant. Was altijd tevreden over Vodafone maar eind dit jaar maar eens goed nadenken over het volgende abonnement.
Peter0000

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij is het gedurende de afgelopen weken steeds erger geworden. Zit nu ook op een achterstand van ~10 minuten. Toch maar eens overgeschakeld op handmatig. Een paar keer van klokstand wisselen of telefoon rebooten werkt niet.
mrvanes

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Momenteel ~124 seconden verschil (lijkt naar 1/2 minuut per dag te gaan?) en weer met 1e lijns aan de lijn gehangen. Jullie klok op mijn telefoon loopt achter (lange stilte...). Of ik m'n telefoon wil reseten, dan is alles verholpen. Ja, maar dat helpt niet. We weten niks van een klok probleem. Het forum gonst van de opmerkingen hierover. Oh, ik kijk nooit op het forum. (zucht). Ok meneer, 2e lijns gaat 't weer oppakken en terugkoppelen. Dat zei je de vorige keer ook. Ja, maar nu echt! Mag ik doorverbonden met 2e lijns. Nee helaas, dat mogen wij niet doen. Nee, dat klopt, ik zou ook gek worden als ik op 2e lijns zat...
 @vitoke: Dat is het wel! Vooral nietsvermoedende eindgebruikers missen op deze manier treinen en zoals ik eerder schreef is (time-based) 2-factor authentication compleet uitgesloten met deze skew.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Op dit moment zou het issue met de netwerktijd opgelost moeten zijn. Wanneer je na een herstart van je toestel echter nog steeds een onjuiste tijd doorkrijgt, dan horen we het graag. Je kunt je melding doorgeven via 1201, e-mail of sociale media. Het helpt als je daarbij de volgende info aanlevert:

  • 06-nummer
  • gebruik je 2G of 3G
  • sinds wanneer merk je dit
  • welke APN gebruik je (live.vodafone.com voor consumenten, office.vodafone.nl voor zakelijk / tablets / laptops)
  • welk toestel gebruik je
Alvast dank voor jullie medewerking!
PS: denk er aan dat dit weekend de klok in ieder geval 1 uur achteruit gaat 😉
mrvanes

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Sido, het probleem is (zelfs na een herstart) nog steeds niet verholpen.
Telefoonnummer ga ik hier op 't forum uiteraard niet geven, 3G, sinds vorige week woensdag, live.vodafone.com, Acer Liquid Glow, maar dat laatste doet er niet toe, want de AL-Glow van mijn vrouw op T-mobile is spatzuiver!
 
mrvanes

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2e lijns aan de lijn gehad en het zou opgelost moeten zijn. Dat klopt, vanmiddag zat ik op -2 maar inmiddels alweer op -5s. Ben benieuwd waar het heen gaat. Overigens heb ik wel een idee waar het aan ligt: Guest clock problemen in virtuele machines, altijd lastig.
update: jahoor, daar gaan we weer: 't is alweer -11s.
 
Let op vodafone: Alleen de klok gelijkzetten helpt niet, je moet de klok ook repareren! Kijk hier eens naar bijvoorbeeld:
http://www.vmware.com/files/pdf/techpaper/Timekeeping-In-VirtualMachines.pdf
 
Update 26-10: Jahoor, we zijn weer -36s onderweg...
27-10: -87s. Gaat lekker zo Vodafone! Zou Simyo hier ook last van hebben? Vast niet, lijkt een redelijk alternatief.
mrvanes

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees dat de heren systeembeheerders momenteel hun handen vol hebben aan andere problemen, maar ik dacht, ach laat ik nog eens melden hoe de klok er vandaag bij hangt. De wintertijd is helemaal goed doorgekomen hoor, daarover niets dan lof, maar inmiddels zitten we wel weer op een dikke 172 seconden achterstand tov de rest van de wereld. En die wordt niet minder, mocht iemand dat ergens nog denken of hopen...
 
Dit topic is geopend op 9 oktober, dus nog even wachten en we zitten een maand met een scheve klok. Voor de vodafoners onder ons: bijna een maand, want die lopen dan wel weer iets achter...
meijerpb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem (daarvoor had ik geen problemen). Vorige week maandag liep de klok op mijn HTC ONE X van Vodafone al zo'n 7 minuten achter. Toen heeft iemand kennelijk de netwerkklok een keer gelijk gezet, maar nu loop hij weer geleidelijk meer achter, momenteel ~213 seconden volgens de ClockSync Android app. Op de HTC ONE X met Android 4.04 is het helaas niet mogelijk om een andere provider voor de netwerktijd in te stellen. S.v.p. herstellen!
 
 
mrvanes

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn klok loopt sinds vanmiddag weer in de pas en vertoont (voorlopig) geen tekenen van oplopende skew. Gefeliciteerd hoor.... heeft jullie maar 3 weken gekost om 't op te lossen!
vitoke

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wegens drukte heb ik een tijdje niet gereageerd, en had mijn telefoon op handmatige tijd staan dus geen probleem. Maar als ik nu weer automatische tijd gebruik is het verschil -28. Ik verwacht dat dit nog steeds oploopt, maar zal het in de gaten houden. Ik vind eigenlijk dat het verschil binnen de 15sec zou moeten blijven.
 
En het lijkt er inderdaad op dat er steeds iemand handmatig weer de klok even gelijk zet, maar nog steeds het onderliggende probleem niet oplost. Teleurstellend..
 
Nogmaals, ik zal het weer in de gaten houden en ook weer hier posten.
 
meijerpb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad lijkt iemand vandaag de klok gelijk gezet te hebben, maar de ClockSync Android app geeft bij mij aan dat de systeemklok nu alweer 41 seconden achterloopt, dus het onderliggende probleem is nog steeds niet opgelost.
vitoke

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij inmiddels -70sec, dus het loopt weer snel op. Terug naar handmatig.
 
Helpdesk: ik heb al in een van mijn eerste posts beschreven wat naar mijn inzicht het onderliggende probleem is. De oplossing die jullie technische staf nu steeds kiest is van zeer tijdelijke aard, namelijk eenmalig de klok gelijk zetten. Zo moelijk kan het toch niet zijn om iemand even de echte oorzaak te laten achterhalen en oplossen??
meijerpb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mogelijk is er een probleem met de NTP server (voor Nederland) 0.nl.pool.ntp.org, al kan ik niet zien of Vodafone die gebruikt voor tijdsynchronisatie, want Android 4.04 op mijn HTC One X laat mij niet zien welke NTP server wordt gebruikt voor tijdsynchronisatie. Die 0.nl.pool.ntp.org forward nu namelijk naar www.alt001.com terwijl bijvoorbeeld de Engelse en Duitse tegenhangers 0.uk.pool.ntp.org en 0.de.pool.ntp.org dat niet doen. Reaktie van Vodafone graag?

Zie http://www.ntppool.org/zone/nl en http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/winserverNIS/thread/f5445aa2-1f26-48c8-aeb8-850eaf605ef8

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
meijerpb schreef:
Reaktie van Vodafone graag?

Mijn reactie is dat we opnieuw onderzoek moeten doen naar de oorzaak. Dat zou ik graag willen instellen. Daar heb ik wat voorbeeldnummers voor nodig.@meijerpb en@vitoke, zouden jullie me je 06nr/naam&adres/geboortedatum/laatste 4 cijfers bankrek/de periode waarover je de tijdsverschil hebt zien oplopen van 0 tot xxx seconden of minuten willen sturen in een persoonlijk bericht?

Dan laat ik het gedane onderzoek heropenen.

(disclaimer:@all: PB's die niet expliciet op verzoek worden verstuurd worden niet beantwoord ;))
meijerpb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OK, ik heb de gevraagde gegevens zojuist naar je gestuurd. Tijdsverschil nu -83.64s t.o.v. atoomtijd (ClockSync).
meijerpb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gistermiddag was de achterstand van de systeemklok weer opgelopen tot zo'n 250 seconden. Vanmorgen begon het met zo'n -20 seconden. Kennelijk is de klok in de tussentijd een keertje goed gezet, maar een oplossing is het niet want op het moment van schrijven is het alweer -36 seconden.

vitoke

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn tijd sinds gisteren weer op automatisch ingesteld, en het verschil was gisteren -0.3 sec en nu -0.9. Het lijkt dus op zich opgelost bij mij. Hoewel het nog altijd kan dat het verschil nog steeds oploopt maar dan een stuk trager. Ik ga er nu dus even vanuit dat het opgelost is, maar hou het in de gaten.
 
Jammer en ook vreemd dat het blijkbar niet bij iedereen zo is.. succes!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dank je voor de terugkoppeling! Wees gerust dat wij er ook een oogje op houden en onze technische dienst direct aanschieten als we weer meldingen krijgen. 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic