davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

Tethering werkt plots niet meer.

Ik heb plots een vervelend probleem. Soms als ik met mijn thuis Internet aanlsuiting van Ziggo storing heb, zoals nu vandaag, gebruik ik wel eens de tethering optie om toch nog online te kunnen met mijn laptop/desktop.

Sinds het weekend van 4 en 5 juli kan ik plots de tethering optie niet meer gebruiken. Ik heb ook nog met het toestel van mijn vrouw geprobeerd ook hier werkt het niet meer. Vorige week heb ik 1201 gebeld en heb met de medewerker de instellingen doorgelopen dat was allemaal goed hij vond het ook vreemd en hij zou het laten testen dit zou paar dagen tijd kosten en hij zou mij 12-07 terug bellen.

Ik werd helaas 12-07 niet terug gebeld maar zit nog steeds met het probleem. Ik heb gisteren en vandaag op de Vodafone app via de chat verbinding proberen te maken maar daar zijn geen medewerkers op aanwezig krijg ik in beeld.

Ik heb op beide toestellen dus wel gewoon mobiel internet maar als ik wifi of bluetooth tethering inschakel krijg ik met de laptop wel een relevant ip adres maar de gateway veroorzaakt een ! uitroepteken waardoor ik natuurlijk niet kan internetten. Dit gebeurd op beide mobiele telefoons zo.

Het zijn beide Motorola Moto G 4G toestellen. Die van mijn vrouw is een 2014 en die van mij een 2015 2de gen. uitvoering. Met beiden Android Lollipop.

Wat is hier aan de hand?

Volgens mij doe ik niets verkeerd want ik gebruik Tethering al jaren en werkte altijd goed zowel wifi als met bluetooth pan netwerk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb over het sms en het communicatie foutje op twitter contact gehad met iemand van vodafone webcare team. De medewerker veronschuldigde zich voor het ontstane communicatie misverstand. Het probleem is ondertussen opgelost tethering werkt weer. Ik schreef hem nog dat ik als techneut eigenlijk wel benieuwd ben naar wat nu de oorzaak is geweest. Daar kon hij me helaas geen antwoord op geven.

Tethering werkt nu weer maar nog steeds een groot vraagteken wat er aan de hand is geweest. Waarschijnlijk zullen we het nooit weten. Het is overigens niet de eerste keer dat tethering niet werkte daarom ben ik juist zo benieuwd waar de oorzaak ligt.

Bekijk in context

5 Reacties 5
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Zonet weer met 1201 gebeld om helderheid te krijgen over dit probleem. De helpdesk medewerker wist niet wat tethering is hmm dan word het moeilijk.

davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren moest ik in Vaals zijn en dacht ik neem mijn laptop eens mee en testen of in oostelijke mijnstreek het tethering problemen zich ook voordoen. Dat was niet het geval hier werkte het dus wél terwijl het in Maastricht op 2 mobiele telefoons en met 3 pc systemen NIET werkte.

Later thuis gekomen log ik in op my vodafone en schrijf bij de case de volgende opmerking:
Vandaag ben ik met de laptop en mijn Motorola moto G 2 gen. naar Vaals geweest en tethering aldaar getest. In Vaals werkt Tethering normaal dus het probleem ligt niet aan mijn apparatuur of instellingen.

Krijg ik vandaag een sms van vodefone:
Beste, naar aanleiding van case .... informeer ik u. Tethering word niet door vodafone geblokkeerd, dus dit is mogelijk. Echter gaf u al aan dat het aan uw instellingen/apparatuur ligt. Bij deze wordt de case dan ook gesloten. Met vriendelijke groet, Vodafone Klanten service.

En case gesloten u kunt niet meer reageren ..!?!¿

Euh dat schrijf ik dus helemaal niet dat het aan mijn instellingen/apparatuur ligt. Lezen is ook een kunst en dan ook nog de case sluiten zonder dat ik erop kan reageren of de case weer kan openen.

Naja zonet maar eens tethering getest en wat denk je opeens werkt tethering weer ???
Wazig verhaal.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Guido64, heb je hierover nog contact gehad met onze klantenservice? Zo niet, raad ik je aan dit even te doen zodat hier verder naar gekeken kan worden.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb over het sms en het communicatie foutje op twitter contact gehad met iemand van vodafone webcare team. De medewerker veronschuldigde zich voor het ontstane communicatie misverstand. Het probleem is ondertussen opgelost tethering werkt weer. Ik schreef hem nog dat ik als techneut eigenlijk wel benieuwd ben naar wat nu de oorzaak is geweest. Daar kon hij me helaas geen antwoord op geven.

Tethering werkt nu weer maar nog steeds een groot vraagteken wat er aan de hand is geweest. Waarschijnlijk zullen we het nooit weten. Het is overigens niet de eerste keer dat tethering niet werkte daarom ben ik juist zo benieuwd waar de oorzaak ligt.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Fijn om te horen dat het inmiddels is opgelost. Helaas kunnen wij je ook geen antwoord geven op de vraag wat hier de reden van was. In ieder geval bedankt voor de update!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic