Ik heb plots een vervelend probleem. Soms als ik met mijn thuis Internet aanlsuiting van Ziggo storing heb, zoals nu vandaag, gebruik ik wel eens de tethering optie om toch nog online te kunnen met mijn laptop/desktop.
Sinds het weekend van 4 en 5 juli kan ik plots de tethering optie niet meer gebruiken. Ik heb ook nog met het toestel van mijn vrouw geprobeerd ook hier werkt het niet meer. Vorige week heb ik 1201 gebeld en heb met de medewerker de instellingen doorgelopen dat was allemaal goed hij vond het ook vreemd en hij zou het laten testen dit zou paar dagen tijd kosten en hij zou mij 12-07 terug bellen.
Ik werd helaas 12-07 niet terug gebeld maar zit nog steeds met het probleem. Ik heb gisteren en vandaag op de Vodafone app via de chat verbinding proberen te maken maar daar zijn geen medewerkers op aanwezig krijg ik in beeld.
Ik heb op beide toestellen dus wel gewoon mobiel internet maar als ik wifi of bluetooth tethering inschakel krijg ik met de laptop wel een relevant ip adres maar de gateway veroorzaakt een ! uitroepteken waardoor ik natuurlijk niet kan internetten. Dit gebeurd op beide mobiele telefoons zo.
Het zijn beide Motorola Moto G 4G toestellen. Die van mijn vrouw is een 2014 en die van mij een 2015 2de gen. uitvoering. Met beiden Android Lollipop.
Wat is hier aan de hand?
Volgens mij doe ik niets verkeerd want ik gebruik Tethering al jaren en werkte altijd goed zowel wifi als met bluetooth pan netwerk.