Jasper0172

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Telefoon krijgt niks binnen op bepaalde plekken, wel 4g ontvangst. Alphen aan den Rijn

Hallo,

Ik heb op verschillende plekken dat ik helemaal niks met me internet kan. Op me werk en bij de McDonald's er tegenover krijg ik soms whattsapp binnen, maar dan klik ik ze aan word het niet geladen. Ik heb op dat moment wel gewoon 4G. Afbeeldingen kan ik niet downloaden, Facebook laad niks etc..
Dit heb ik meerdere dagen gehad, en dan rij ik weg bij me werk en heb ik opeens 100 nieuwe whattsapp berichten.. Dit is ook gewoon buiten op straat, niet alleen binnen.

Dit is allemaal in Alphen aan den Rijn.
Vrienden van mij met Vodafone hebben hetzelfde probleem. Telefoon meerdere malen gereset en aan en uitgezet maar dit geeft geen oplossing.

Gaat om de gouwelandenlaan in alphen aan den Rijn en de prinsenstraat en het gebied eromheen. Dit zijn de plekken waar het mij in ieder geval is opgevallen.

Waar ligt dit aan, heb dit al een week of 2..
Hiervoor heb ik alleen geen duur abonnement genomen om alleen maar op de WiFi te zitten!

Graag een antwoord en oplossing, in de Vodafone winkel zeggen ze ja ligt aan je telefoon, maar dat is wel erg vreemd dat het dan op bepaalde plekken is, en andere plekken het wel normaal werkt.
*moderator edit: onderwerp verduidelijkt*
14 Reacties 14
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @Jasper0172,

Jeetje balen zeg!
Wat voor een telefoon heb je en wat heb je allemaal al zelf geprobeerd?

Wat je kunt proberen:
- Je simkaart in een ander type en merk telefoon stoppen om te zien of het dan wel werkt en een werkende simkaart in jouw toestel.
-indien het aan de simkaart ligt een simwissel uitvoeren. Dit kan via de klantenservice of de Vodafone winkel.
- met de klantenservice bellen om te zien hoe je op het netwerk staat en anders een reset uitvoeren.
-via http://handleidingen.vodafone.nl kijken of alle settings kloppen van jouw telefoon voor het internet.
-met de klantenservice checken hoe de dekking is op deze postcode of via de website. Tevens kan het zijn dat er werkzaamheden of een storing is.
-het laten onderzoeken door de technische dienst indien mogelijk.
- Mocht het aan je telefoon liggen deze ter reparatie laten gaan.

Het forum is bedoeld voor tips and tricks voor en door vodafone klanten. Wij kunnen dus niet in de systemen van vodafone. Hier dien je toch echter gewoon voor te bellen met de klantenservice, of via facebook, Twitter, chat of langs de winkel te gaan.

Ik hoop dat je met bovenstaande opties iets kunt.

Groetjes stevied86
*moderator edit: tag + url naar handleidingen gefixt*
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Jasper0172 , is het nog gelukt met het bericht van stevied86?
Jasper0172
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nog geen idee, ben momenteel in het buitenland.
Alle dingen over instellingen etc is onzin aangezien het niet op alle plekken is, maar alleen elke keer op dezelfde plek.
Heb maar een nieuwe simkaart gehaald bij de winkel voordat ik weg ging. Degene die daar stond kon nogmaals niks vertellen en vond het allemaal maar raar.
Net als ik trouwens. Maar had weinig tijd om het verder uit te zoeken.
Maar wat gaat er gebeuren als het probleem blijft?
Want dan heb ik vrij weinig aan mijn abonnement.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @Jasper0172

Ik had zoiets van zet alle mogelijkheden erin.
Als het echt op een bepaalde plek is dan is het waarschijnlijk de dekking. Dit kan meerdere oorzaken hebben door gebouwen en bomen die in de omgevening staan.
Ik raad je wel aan om je simkaart op die plek in een ander type en merk telefoon te stoppen.
Groetjes stevied86
Jasper0172
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Eerst werkte het daar wel, hoge gebouwen staan daar niet, buiten midden op straat werkt het ook niet. Vrienden van mij met Vodafone hebben het daar ook.
Sim kaart in ander type telefoon gaat niet lukken, iedereen heeft een iPhone die ik ken..
Maar als het niet aan m'n simkaart van nog geen jaar oud ligt dan word het maar contract ontbinden Vodafone. Beetje kansloos als ik op m'n werk (en de omgeving ervan) niks werkt..
Jasper0172
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Met nieuwe simkaart werkt het nog steeds niet in die omgeving..
Anonymous
Niet van toepassing
Mag ik vragen wat voor een IPhone?
De iPhone 5 generatie heeft namelijk een zwakkere antenne dan de overige.
wat je ook kunt proberen is bij mobiele netwerken 4g uit te zetten om te zien of je dan wel dekking hebt.

Groetjes stevied86
Jasper0172
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Werkt ook niet, iPhone 5s heb ik. De iphone 6 van een collega en een iphone 6plus van m'n werkgever werken ook niet.
Jasper0172
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het al enkele weken..
Anonymous
Niet van toepassing
Neem eens contact op met de klantenservice via de chat of 1201
Zij kunnen de dekking zien en tevens ook of je correct op het netwerk staat aangemeld.

Groetjes stevied86
Jasper0172
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteravond 38 minuten de klantenservice aan de lijn gehad, niet veel wijzer geworden behalve dat het niet aan mijn toestel ligt oid. Ze gaan er wat mee doen/uitzoeken en bellen terug binnen 10werkdagen..
Anonymous
Niet van toepassing
Ik hoop voor je dat het wordt opgelost!
Eigenlijk moet je de mensen die daar Vodafone hebben ook laten inbellen. Nu lossen ze het bij jou op maar of dat ook de oplossing voor de rest is.....

Groetjes stevied86
Jasper0172
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het nummer van m'n werkgever ook doorgegeven, en vrienden van me laat ik nog wel bellen.

Vandaag deed zowaar m'n internet het half als ik 4g uitzetten. Een filmpje van whattsapp was alleen nog steeds teveel gevraagd. Maar versturen en ontvangen van berichten deed die wel nu.
Anonymous
Niet van toepassing
In ieder geval wordt er nu actie ondernomen. Super dat tenminste iets het al doet!
Nu is het wachten op het onderzoek wat daad gaat uitwijzen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic