Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
Nazmo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Afgelopen dinsdag verlengd en nog steeds geen netwerkdekking. Wel hoorde ik van de klantenservice vandaag dat het binnen 24 uur wordt opgelost.
Laten we het hopen en ja mijn rekening loopt ook gewoon door en ik vind dat Vodafone door hun eigen technische storingen wel met een coulance regeling mag komen.
tonjansen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook hetzelfde probleem ze mogen voor alle ergenis wel een ruime tegemoetkoming regelen
Wat een slechte zaak ik hadden beter naar de kpn overgestapt
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes

Zie het forum topic: Technische problemen simkaart activatie.
Melding op het forum:
Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer kunnen worden geactiveerd.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is helaas een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij morgenvroeg is opgelost.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Jdejonh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik wacht al sinds 3 april op activatie van nwe simkaart, kan niet bellen, en ben ook niet bereikbaar.
Na weken asn het lijntje te zijn gehouden, van het kastje naar de muur gestuurd wordt, nimmer probleem erkent!! Nadat ik op FB wall post geplaatst had, die was best wel stevig ???? weer smoesjes en heen en weer sturen, vodafone heeft na een dag mijn post verwijderd en tot vandaag (wederom) geen enkele reactie terwijl ze meerdere keren de belofte gedaan hebben dat als er nieuws was zouden ze dit melden.,,
Mag toch aannemen dat de oplossing nu kenbaar gemaakt is en dat de termijn van activatie op morgen ligt...en waarom weet ik dat niet??? Wat heeft die toezegging mij te informeren nu eigenlijk voor nut ??
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Jdejonh,

En nieuwe update vandaag:

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer kunnen worden geactiveerd.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is helaas een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij morgenvroeg is opgelost.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Bron: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Technische-problemen-simkaart-activatie/m-p/241998#M422

Wees ervan op de hoogte dat er door de tijdelijke problemen met de activatie en wachtrij is komen te staan.
joeyvanlaar

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,
woensdag heb ik mijn abonnement weereens verlengd helaas met Simwissel.
mij werd verteld dat ik binnen een uur gebruik zou kunnen maken van mijn nieuwe telefoon en dat mijn oude vanzelf niet meer zou werken. nou klopt het dat mijn oude telefoon niet meer werkt maar mijn nieuwe nog steeds niet.
ik heb de zelfde avond nog naar de klantenservice gebeld en er werd mij verteld niet ongeduldig te zijn want het kon tot 48 uur duren. volgende dag ben ik weer naar de Vodafone winkel gegaan om te kijken of hun iets konden doen.
ze belde daar zelf met hun eigen klantenservice en die hadden aangegeven dat ze een nummer wouden hebben om mij te kunnen bereiken en ze zouden me binnen een half uur tot een uur terug bellen met meer informatie.
ik ben die middag niet meer gebeld en vind dat erg jammer want dat is gewoon slechte service.
savonds heb ik weer naar de klantenservice gebeld en toen bleek er een storing te zijn in de simwissel en verder konden ze me niks vertellen. vrijdag ben ik weer naar de winkel gegaan en kwamen ze ook met het verhaal dat er een storing zou zijn.
ik betaal nu 80eu per maand en kan niet bellen,niet gebeld worden, geen sms ontvangen(bankzaken), geen internet en heb dus een nieuwe telefoon waar helemaal niks mee gedaan kan worden.
als ik dit tevoren geweten had dan had ik wel een week of 2 gewacht tot de storing over zou zijn.
en wat ik op internet zie is dat mensen er al wat dagen eerder last van hebben gehad, en was het probleem al bekend bij Vodafone

ElineH1

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En hoe zit het nu met de wachtrij? Mijn simkaart heeft nog altijd geen netwerkservice. Ook niet nadat ik mijn toestel een periode uit zet en dan weer aan.
geoffrey

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier precies hetzelfde, alleen noodoproepen staat er.
Terwijl mijn oude simkaart gister is gedeactiveerd en de nieuwe wel in my vodafone staat.
Ben nu dus telefonisch niet bereikbaar.... 😞
Frustrated

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik wacht ook nog steeds. Ik blijf net als Vodafone gewoon denken dat het binnenkort weer goed komt. Maar elk uur dat ik wacht neemt de frustratie toe.
Jdejonh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels is het 10.30, dat is bij mij niet meer morgenVROEG.... Een wachtrij is ook wel bijzonder, enerzijds omdat Vodafone niet wilde erkennen dat er een probleem was, sterker nog, ik zou de enige zijn met dit probleem en daarom duurde het zo lang want een 'oplossing op maat' was blijkbaar erg lastig en koste tijd.
Wat een onzin!! nu ik lees dat het een bekend probleem was en honderden (?) Vodafone gebruikers dit zelfde probleem hebben.
En hoe lang gaat het nu dan duren? Sinds 3 april geen telefoon, is een zakelijk abonnement en dit probleem heeft er voor gezorgd dat ik al bijna 4 weken mijn agenda/afspraken heb moeten veranderen en afzeggen omdat ik niet bereikbaar ben, oude iPhone laad niet meer op, ligt al 4 weken aan draadje om nog enigszins bereikbaar te zijn, maar draadje is niet mobiel he?!
Frustrated

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Toch opvallend dat vrijwel alle forum deelnemers nog in de wachtrij zitten..
Cas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee klopt. we zijn weer voor de gek gehouden om weer tijd te winnen.
ik ben inmiddels al een maand bezig en aan mijn vierde sim toe. drie keer naar de winkel gestuurd want als je daar een sim haalt dan werkt het altijd. not. .
ze verzinnen elke keer iets anders. nu is het afwachten " tot het systeem iets doet. "

waarom geven ze mij niet te vrijheid om over te stappen naar een andere provider? mijn 14 dagen bedenktijd is verstreken terwijl vodafone bezig is de problemen op te lossen.
ElineH1

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Spreek ik net een medewerkster op de chat, krijg je te horen dat er een vertraging is in de wachtrij. Dat is toch te onzinnig voor woorden? Het advies is om telkens maar mijn telefoon uit en aan te zetten en dan zal ik zien dat het uiteindelijk wel lukt om netwerkverbinding te krijgen. Ik vraag me af hoe lang ik nog moet wachten op dat moment.
Frustrated

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben naar een Vodafone winkel gegaan en heb een nieuwe sim gekregen en die deed het gelukkig wel gelijk. He he
ElineH1

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben blij voor jou! Maar hier klopt dus duidelijk iets niet. Wat is er dan waar van een wachtrij als de mensen achteraan eerder worden geholpen blijkbaar? De Vodafone winkel ligt hier letterlijk om de hoek en dit doet mij overwegen om dan (alweer) een nieuwe sim aan te vragen.
Jdejonh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dit slaat dus echt nergens op!! Sinds 3 april geen telefoon, niet bereikbaar! Krijg je antwoord dat vandaag alles opgelost is, alleen 'even' geduld want er is een wachtrij....hoe kang willen jullie nu nog dit ik wacht? Het is nu 13.30 uur, hoezo ' vanmorgen vroeg is alles opgelost.....' ????????
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Update 25-04 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.
Nynapien

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier dezelfde problemen...en inderdaad medewerkers van de klanten service die blijven herhalen dat ik maar geduld moet hebben en dat de problemen over een paar uurtjes opgelost zouden moeten zijn...wat nou als dat niet zo is? Morgen is het zondag en ik ga er vanuit dat er maandag ook niet gewerkt wordt...? Als het niet wordt opgelost vandaag, houdt dat dus in dat er nog eens 48 onbereikbare uren bij komen...goed verhaal van Vodafone ????
peekay64

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik wacht al sinds afgelopen zaterdag dus dat is nu al een week na het verlengen van mijn abonnement. Een duurder ook nog. Ik bind het schandalig dat vodafone ons aan het lijntje houdt en zich beroept op onmacht. Dit is is gewoon onacceptabel en verwacht hiervoor compensatie van vodafone. Zelf ben ik 3 dagen in het buitenland geweest en had daar geen verbinding. Moest iemand anders zijn toestel lenen en onnodig exta kosten maken om nog maar te zwijgen van het ongemak. Ik ga serieus overwegen de 14 dagen bedenktijd te gebruiken om over te stappen
Anonymous
Niet van toepassing
Er zijn afgelopen week inderdaad een paar problemen geweest met het activeren van de simkaarten. Zie http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Technische-problemen-simkaart-activatie/td-p/241998
Gelukkig werkt hij wel al bij jouw Frustrated

Voor de rest raad ik aan om nog even geduld te hebben. Mocht hij t binnen nu en een paar dagen nog niet doen neem dan contact op met de klantenservice.

Groetjes stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic