Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
Anonymous
Niet van toepassing
Hey rsschaap,

Ai dit is niet fijn. Wat geeft de klantenservice precies aan? Hangt de order vast betreft een simactivatie?
Ik weet dat er in die periode problemen waren met de simkaart activatie etc. Ik raad je aan om even in dit topic te kijken over het geen wat he allemaal kunt doen hieraan. http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Technische-problemen-simkaart-activatie/td-p/241998

Groetjes stevied86
rsschaap

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas de melding op de website blijft "Er zijn geen nieuwe simkaarten beschikbaar om te activeren"
En de telefoon meld alleen noodoproepen.

En de chat melde giostern nog "er is nog een tranactie onderweg dus ik kan niets doen"
Anonymous
Niet van toepassing
dan is er inderdaad een order die vast hangt 😞
Weet je ook of ze er een case voor aan hebben gemaakt. Hebben ze dat niet gedaan raad ik je aan om dit alsnog aan te vragen zodat het opgelost kan worden voor je.

Groetjes stevied86
rsschaap

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe doe ik dat? Bellen is voor mij geen optie en de chat is slechts bij hoge uitzondering af en toe actief.
Breur1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb zelfde probleem , wilde probleem met internet bellen oplossen omdat beide niet werkte. Telefoonnummer geblokkeerd van voda uit om vervolgens weer te deblokkeren hangt de blokkade in het systeem vast. snel opgelost NEE tot 48 uur geen internet en bellen met mijn nieuwe S6. Bedankt vodafone. Mocht het ma nog niet werken ga ik maar weer naar de winkel in maastricht. Ga tevens een klacht indienen.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey rsschaap,

De chat is deze ochtend weer geopend vanaf 8 uur meen ik. Je kunt eventueel ook met een ander toestel bellen naar het nummer:0900-0940
Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt.

Hey Breur1

Het officiële traject van een simwissel duurt 48 uur.
Daar valt helaas niks aan te veranderen. Ik hoop voor je dat het snel is opgelost.

Groetjes stevied86
Breur1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Krijg nu een mail dat ik een wachtwoord moet hebben om de blokkade op te heffen maar heb geen ww ontvangen of doorgekregen ???? En het mooiste is dat er ook nog kosten zijn mbt blokkeren hebben ze ook niet van te voren gemeld en ik kan 48 uur helemaal niets met mijn phone dubbele winst toch
Breur1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Normaal zou deze blokkade gelijk opgeheven kunnen worden werd mij verteld. Maar omdat de blokkade in het systeem blijft hangen ben ik de man met de korte achternaam
wdv

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik heb vanmiddag mijn abonnement verlengd en de verkoper van de vodafone winkel zei dat de simkaart geactiveerd was.
Alleen nu heb ik de me oude telefoon al een paar keer uitgedaan daar blijf ik netwerk ophouden en op me nieuwe telefoon niks heb hem al een paar keer aan en uit gezet ook beide telefoons nog steeds niks.
misschien kunnen jullie me helpen groeten wietse
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
simkaart activeren duurt meestal 2 uur maar uiterlijk 48 uur 😉
wacht deze 48 uur even af mocht hij dan nog niet geactiveerd zijn zou je de klantenservice even kunnen bellen
Edd

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
my vodafone geeft 2 gb aan tewijl ik 3 gb in mijn contract staat.
Aub vodafone pm mij voor persoonlijke info om dit op te lossen
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Edd,

Hiervoor dien je contact op te nemen met de klantenservice. Vanuit het forum worden er geen inhoudelijke gegevens gedeeld ivm jouw privacy.
De klantenservice is daarvoor weer vanaf maandag geopend vanaf 8 uur.

Groetjes stevied86
majanka

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn nieuwe simkaart geactiveerd alles gelukt met invoeren. Moest na 2 uur mijn telefoon opnieuw opstarten. Ben nu 3 uur verder en nog steeds niet bereikbaar. Wat kan ik nu nog doen. Graag een antwoord
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai! majanka,

Ai ai natuurlijk wil je bereikbaar zijn daarom raad ik je aan om even contact op te nemen met de klantenservice dan helpen ze je graag verder en bekijken ze ook even of er niet is mis gegaan in het systeem.

Via het forum kunnen we je helaas niet verder helpen.
wdm

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Ik heb gisteren mijn nieuwe telefoon en nieuwe sim-kaart ontvangen bij een verlenging van mijn abonnement. Het lukt mij echter niet om mijn nieuwe sim te activeren. De website geeft namelijk aan dat er geen nieuwe sim te activeren is. Op de website staat als simkaart ook het nummer van de oude kaart vermeld en niet de nieuwe. Via de telefoon heb ik ook geprobeerd, deze gaf aan dat na 2 uur de activatie doorgevoerd zou zijn, maar dat is niet het geval. Wat kan ik nu nog doen? Ik kan nu namelijk niet bellen en gebeld worden wat best wel vervelend is.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey wdm,

Normaliter is een sim actief binnen een kwartier en 2 uur. Echter is het zo dat het tot 48 uur kan duren voordat deze geactiveerd is. Wanneer heb je de simkaart geactiveerd en heb je dit gedaan via 1200 of via de klantenservice?

Ik ben bang dat je nog geduld moet hebben en dat het traject van de activatie nog niet afgerond is. Heb je het niet via de klantenservice gedaan raad ik je aan om contact met hun op te nemen. Zorg er dan wel voor dat je het klantnummer bij de hand hebt.

Groetjes stevied86
mamagyver

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb half mei overstap van Hi naar vodafone aangevraagd. Via een chat met ene Jacques leek dit allemaal in kannen en kruiken.
Op 15 juni zou ik overgezet worden. Maar nee, ik kreeg kort daarvoor de melding via sms dat mijn nummerbehoud was afgewezen. Foutje van vodafone: niet vermeld dat ik akk was met afkoopsom bij Hi. Dus opnieuw aangevraagd en jawel, donderdag11 juni een sms dat ik de 17de over zou gaan. Maar op de 16de had ik nog altijd geen simkaart van Vodafone ontvangen. Die dus maar even in een winkel gehaald eind deze ochtend. Inmiddels was ik bij Hi afgesloten en dus onbereikbaar.
De hele dag ben ik aan het bellen, chatten, mailen geweest en van het kastje naar de muur gestuurd. De ene zei dat ik alleen nog maar de sim hoefde te activeren, de ander zei dat ik nog helemaal niet in het "systeem" voorkom. Dat mijn nummer nog gewoon bij Hi zit. Je wordt er helemaal gek van. Eindeloos in de wacht gestaan met afgrijselijke muziek, terug gegooid in het hoofdmenu omdat het te lang duurde, en dus weer het hele verhaal aan medewerker 20 uitleggen, etc. Nu is het negen uur, en ik ben nog steeds onbereikbaar.
WAT IS ER IN VREDESNAAM AAN DE HAND??? Sluit mij gewoon aan aub!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey mamagyver,

Oei dat is erg vervelend. Echter vanuit hier kunnen wij hier niks in betekenen omdat wij niet vanuit hier in de systemen van Vodafone kunnen. Zo krijg je natuurlijk geen duidelijkheid. Wat ik ga doen is dit zoizo intern aankaarten alleen heb jij hier natuurlijk niks aan. Ik raad je aan om hierover toch weer contact op te nemen met de klantenservice. Zij dienen namelijk wel de correcte informatie te delen. Je kunt of via de chat contact opnemen, telefonisch of via Twitter door de link te posten van hier zodat mijn collega's meteen kunnen zien en lezen wat er aan de hand is. Ik hoop voor je dat het heel snel wordt opgelost en ieder geval mijn excuses voor het ongemak

Groetjes stevied86
mamagyver

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
tsja dank je wel hoor, maar chatten mailen en bellen heb ik nu al de hele dag gedaan, en wat je bedoelt met de link posten, dat begrijp ik niet. Twitteren doe ik niet, op facebook heb ik hetzelfde verhaal gezet maar daar wordt al helemaal niet op gereageerd. Ik zie op dit forum dat mensen soms een week zitten te wachten om aangesloten te worden, dus ik begrijp nu wel dat ik bij Vodafone niet moet zijn en heb inmiddels met Hi gebeld en ga morgen regelen dat ik teruggezet wordt naar hun. Zo iets belachelijks als dit heb ik nog nooit meegemaakt.
wdm

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben nog aan het wachten. Het is echt wel vervelend om een paar dagen zonder telefoon te zitten.
Ik heb jet activeren via het menu van de klantenservice tel. lijn gedaan. Ik zou niet weten hoe je dit via 1200 kunt doen, gezien mijn oude telefoon defect is en de oude sim niet in de nieuwe telefoon past. Het vreemde is ook dat "My Vodafone" blijft aangeven dat er geen nieuwe sim te activeren is en het oude simkaart nummer blijft weergeven.

Bestaat er een methode om het activeren sneller te laten verlopen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic