Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
BertS

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben nu al drie kwartier aan het bellen en krijg geen mens aan de lijn.
Werken er wel echte mensen bij Vodafone??????????????????
De enige die ik gesproken heb is iemand van de order lijn, die natuurlijk ook nog nooit van de klachten had gehoord, deze man kon de oude sim nummers dus ook niet verwijderen.
MAAR WIE DAN WEL???????????????????

Er zijn honderden mensen met deze klachten, afgelopen weekeind stond er zelfs een artikel in de Telegraaf.
Ik denk dat ik het maar via de media moet gaan regelen, en goede reclame maken voor dit fijne bedrijf.
Ga de consumentenbond en kassa maar om hulp vragen.
Leve de grote bedrijven zoals Vodafone die hebbel maling aan de klant en laten ze gewoon barsten.

Jolijn1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn abbo na 2jr verlengt bij Vodafone, naar vodafone red. Ik kreeg een nieuwe telefoon en nieuwe simkaart toegestuurd. Deze simkaart heb ik via 1201 klantenservice geacticeerd en zou het na ongveer 2 uur doen. Odertussen ben ik 6u verder en de simkaart reageert niet. Op My Vodafone is ook niets te zien. Kan ik niet gewoon mijn vorige vodafone simkaartje overplaatsen van mijn oude Iphone naar mijn nieuwe HTC? Of weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik wil graag gebruik gaan maken van mijn nieuwe toestel.
Jolijn1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn abbo na 2jr verlengt bij Vodafone, naar vodafone red. Ik kreeg een nieuwe telefoon en nieuwe simkaart toegestuurd. Deze simkaart heb ik via 1201 klantenservice geacticeerd en zou het na ongveer 2 uur doen. Ondertussen ben ik een aantal uren verder en de simkaart reageert niet. Op My Vodafone is ook niets te zien. Kan ik niet gewoon mijn vorige vodafone simkaartje overplaatsen van mijn oude Iphone naar mijn nieuwe HTC? Of weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik wil graag gebruik gaan maken van mijn nieuwe toestel.
suziedalmation

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Toestel opnieuw opstarten. Toen ik op het forum wat zocht was dat het antwoord en het werkt voor mij in ieder geval. Succes!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Jolijn1,

Is het nog gelukt met de tip van suziedalmation ?
Normaliter is een simkaart binnen 2 uur in de lucht echter het officiële traject is 48 uur. Mocht het niet gelukt zijn neem dan contact even op met de klantenservice.

Groetjes stevied86
BertS

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En weer een dag verder maar nu twee keer met mensen van Vodafone te hebben gesproken,
nog steeds geen activatie mogelijk, ben nu al bezig sinds 23 april.
Ook zij vinden het belachelijk maar blijkbaar kan niemand de wachtrij beinvloeden.
De Computer hangt op een vier dubbele activatie en niemand is in staat om er drie uit te gooien.
Foutje bedankt hoor Vodafone, is door jullie veroorzaakt en de klant is de dupe.
Wat een waardeloos systeem heeft Vodafone, is toch een marktleider onwaardig
Ik heb mijn contract met twee jaar verlengt maar heb sindsdien geen gebruik meer kunnen maken van mijn telefoon. Vodafone ik wil van mijn contract af, met zo'n slecht bedrijf wil ik niet verder.

Johanko

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu een nieuwe simkaart besteld omdat de andere nieuwe defect zou zijn. Nu kan ik de simkaart niet activeren omdat het andere simkaart nummer nog op my vodafone staat!?! Iemand een oplossing??
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai Johanko,

Mocht het niet lukken via MyVodafone neem dan even contact op met de klantenservice. Via het forum kunnen we dit niet verhelpen, helaas.

Alvast succes!
Cyberamp

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik moet eerlijk zeggen dat ik jullie klantenservice slecht vind. Ik wordt van kastje naar de muur gestuurd. Ik sta op het punt mijn nieuwe abbonement te annuleren. 3 dagen verder en ik weet niets wijzer. Er wordt niet structureel afgehandeld, daardoor blijven mensen klagen. Dit is ontwijkend gedrag. Wie kan ik bellen over simkaart activatie die mijn simkaart kan activeren? Via klantenservice werkt het niet.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Cyberamp

Ik kan je helaas geen individuele nummers geven, dus de telefonische klantenservice is wat dat betreft je enige optie als je telefonisch contact wenst. Als de telefonische klantenservice je simkaart niet kan activeren dan heeft dat waarschijnlijk een reden. Geloof me als ik zeg dat wij je echt niet bewust onbereikbaar laten zijn. Soms zijn er technische issues die niet eenvoudig opgelost kunnen worden.
LK1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone crew, jullie hebben de echt de allerslechtste klantenservice. Dat moet als eerste gezegd worden. Alweer bijna twee weken geleden kreeg ik mijn nieuwe telefoon binnen. Deze ziet er prima uit. Nu wilde ik mijn simkaart activeren. Ik heb hier een Vodafone account voor aangemaakt, maar hier staat mijn nieuwe simkaart niet geregistreerd. Toen heb ik geprobeerd dit via het keuzemenu te regelen via de klantenservice (1201 optie 2 oid). Ook dit is niet gelukt na twee pogingen (en ja ik heb na 2 uur mijn telefoon uitgedaan voor minstens 15 minuten, tevens twee dagen gewacht).

Zojuist heb ik een half uur (!) in de wacht gestaan om in ieder geval een medewerker aan de lijn te krijgen. Na bijna drie kwartier uiteindelijk maar opgehangen. Dit is echt belachelijk. Het kost mij veel meer tijd en telefoonkosten dan de bedoeling moet zijn. Ik eis een reactie van jullie kant. Jullie raken klanten kwijt op deze manier.
BertS

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En eindelijk na 3 weken is het iemand van Vodafone gelukt om mijn sim kaart te activeren, het is een heel groot wonder dat we in 2015 daar 3 weken voor nodig hebben.
Inmiddels 5 simkaarten in bezit voor dat het gelukt is.
Na 3 weken iritatie en 10 jaar ouder te zijn geworden ga ik nu maar eens met mijn toestel verder installeren.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@LK1,

Wat vervelend om te lezen dat het steeds niet lukt om de simkaart te activeren 😞 Zoals je vast al hebt gelezen zijn hier inderdaad wat problemen mee geweest. Deze problemen zouden inmiddels opgelost moeten zijn. Is het ook al gelukt je simkaart te activeren? Zo niet, raad ik je toch aan nog even contact op te nemen met de klantenservice. Mocht je niet willen bellen, kan het uiteraard ook via een andere manier.
Zanular

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben al 4 jaar klant bij Vodafone en heb nooit problemen met me toestel of abbonementen gehad en ook nooit contact hoeven opnemen met de klantenservice.

Totdat ik in eind april besloot mijn abbonement nogmaals te verlengen met een sim-only + NFC-chip simkaart. Deze zou 14-15 mei actief worden met dat mijn oude abbonoment verloopt.

Toen ik mijn simkaart ontving op 22 april besloot ik deze gelijk te activeren (dit kan gewoon, is hetzelfde als je een sim verliest en nieuwe laat activeren). Ik ging ervan uit dat dit binnen 24 uur gerealiseert was, aangezien ik voor mijn dagelijkse werkzaamheden als ICT'er ook vaak via vodafone zakelijk sim-kaarten activeer, de-activeer en omzet. Overigens was mijn oude mobiel eens in het water gevallen waardoor ik een nieuwe telefoon en simkaart nodig had. Toen ik bij de vodafone winkel was had ik binnen 5 min een nieuwe en actieve simkaart.

In de mededeling die je krijgt bij het verwisselen van je simkaart die je telefonisch of via het web kan aanvragen staat er dat het 48 uur kan duren (dit doen ze voor de zekerheid). Echter besloot ik na 42 uur (de 24e) al contact op te nemen met de klantenservice. Toen werd mij vermeld dat er een storing in het systeem zat en dat ik nog eens 24 uur moest wachten (dit vond ik toen nog oké, omdat ik weet dat storingen spontaan op kunnen doen en oplostijd noodzakelijk is).

Ik had dus al 42 uur geen mobiele data en ik was ook telefonisch niet bereikbaar, wat voor mijn werkzaamheden als flexibele inzetbare medewerker heel belangrijk is! Dit heb ik overigens ook weerdere malen telefonisch aangegeven.

Echter na nogmaals 24 uur te wachten en me mobiel de heledag in de gaten te houden en te herstarten had ik nog steeds geen mobiele data of telefonie. Ik besloot nogmaals contact op te nemen (25 april en al 70 uur onbereikbaar). Er werd mij vertelt dat mijn order vasthing in het systeem en dat ze bezig waren de achterstand aan het wegwerken. Ook werd mij vertelt dat mijn order 22 april was aangemaakt en de storing in hun systeem 23 april begon (dan ga je er dus van uit dat jou aanvraag als 1 van de eerste in behandeling word genomen). Tenslotte vertelde ze mij om nogmaals 24 uur te wachten! Ik vond dit maar bizar en broeg nader na. De medewerker van de klantenservice vertelde mij dat diegene die ermee bezig waren niet aanwezig zijn en waarschijnlijk pas dinsdag weer verder opgepakt zal worden dit m.b.t. koningsdag. Ik zei dat ze dit niet kunnen maken en vroeg of er een mogelijke weg was om dit sneller te laten verlopen of dat we nog iets konden testen, hier was het antwoord: "Helaas meneer ik kan u hiermee niet verder helpen, u moet nog geduld hebben. U bent niet de enige er zijn meerdere mensen die hier last van hebben kan ik u vertellen". Ik besloot te wachten omdat ik hiermee niet verder kwam.

Dinsdag 28 april heb ik 2 maal contact opgenomen. S'ochtends en smiddags. s'ochtends kreeg ik Demi aan de telefoon, ik vroeg wat nu de status was. Zei vermelde mij dat de storing nog steeds vast staat en zag ook dat ik al sinds de 22e hierop wacht. Zei vermelde mij weer te wachten. Ik zei dat ik hiermee geen genoegen nam en eiste dat er iets getest of gedaan moest worden. Hierop antwoorde ze: "Ik ga een mail naar mijn teamlead sturen om te kijken wat we nog kunnen doen voor u, ik zal contact opnemen wanneer ik hierop antwoord krijg." Ik heb na dat telefoontje die ik om half 12 pleegde gewacht tot ik thuis was van werk en toen nogmaals om 17:30 contact opgenomen. Ik kreeg toen Demi weer aan de telefoon, die vermelde dat ze toevallig (ja natuurlijk, heel toevallig!) net een email kreeg van haar teamlead die vermelde om een "sim wissel" te testen. Na deze simwissel was mijn probleem na 7 dagen eindelijk opgelost. Gelijk vroeg ik of dit gecompenseerd kon worden en zei vermelde mij: "Ik zie dat u een 500MB internet abbonoment heeft, ik kan u daar 500MB bij geven als compensatie." Hiermee nam ik geen genoegen omdat ik dus overging naar een ander abbonoment van 2GB en 4G. Hierop zei ze "ja ik kan u helaas geen ander aanbod doen, dan moet u een feedback formulier invullen." Dit heb ik zeker gedaan. (ook al kon ik maar 1300 tekens invullen)

Hieronder mijn feedback formulier en jullie reactie daarop:
Mijn feedback formulier van 28 april:

Beste,

Op 22 april heb ik een simwissel laten uitvoeren. Door een storing in jullie systeem kon dit niet uitgevoerd worden. Dat vond ik nog oké.

Echter na 7 dagen 1 á 2 keer per dag te bellen en elke keer te horen te krijgen dat ik 24 uur moet wachten was mijn geduld op. Ik heb een medewerker gesproken en die gaf aan dat de order nog steeds vast hing en ze ging mailen naar haar team lead. Later op de dag belde ik nog een keer. Toen kreeg ik dezelfde medewerker aan de telefoon, zij melde mij dat ze "toevallig" net een mail ontving. Hierin stond dat de actie "Sim Switch" uitgevoerd moest worden. Nadat de switch was uitgevoerd werkte alles weer.

Nu rust mij de vraag: Waarom word dit pas gedaan NA 7 DAGEN?! Ik ben hier HEEL erg boos over als ICT'er!
Waarom hebben medewerkers niet eerder deze tochwel standaard test uitgevoerd? Maar pas na contact met teamleider.

Ter compensatie bood ze me 500MB internet bij mijn 500MB abbo, ik heb dit afgewezen omdat ik over 2 weken een abbo heb met 2gb data en 4G bij jullie.

Ik eis een betere compensatie. 7 Dagen zonder mobiele data, geen telefoonische bereikbaarheid met Koningsdag en 10x gebeld voor een storing van jullie kant. Dat lijkt me niet niks. Plus dat ik (nog) klant bij jullie blijf.

Ik hoor graag heel snel (4G) van u!!

Vodafone’s reactie op 1 mei:

Beste meneer,​

Hartelijk dank voor uw e-​mail. Ik vind het vervelend dat u problemen heeft ervaren met het activeren van uw simkaart. Op het moment van uw activatie was er helaas een storing met het activeren van simkaarten. Hierdoor is de activatie niet goed doorgekomen. Deze storing is wel intussen verholpen,​ waarbij eerder mislukte activaties nu alsnog doorgevoerd zijn. Daarmee kunt u intussen wel gebruik maken van uw nieuwe simkaart.

Voor een storing geldt er geen compensatie,​ waardoor ik u dit helaas ook niet kan bieden. Excuses voor het eerdere ongemak.

Met vriendelijke groet,​

John
Vodafone klantenservice

Een latere e-mail van vodafone op 9 mei over de storing met simwissel:

Goedemiddag, Bedankt voor je feedback. Ik begrijp dat je hier duidelijkheid over wilt. Door een storing werden nieuwe simkaarten niet op het netwerk aangemeld. Op dit moment is dit probleem helemaal opgelost. Mocht je nog steeds geen bereik hebben met je nieuwe simkaart, neem dan contact met ons op via de chat. Mijn collega?s lossen dit dan binnen enkele minuten voor je op. Namens Vodafone bied ik je mijn excuses aan voor het ongemak. Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Sandra Vodafone Online Feedback

Mijn Conclusie: "Als er bij ons een storing is krijg je geen compensatie. Ook niet als je hierdoor 7 dagen zonder mobiele data en telefonie zit." Overigens is mijn andere feedback zonder terugkoppeling gesloten. "Uw verzoek met vraagnummer 192362 is inmiddels gesloten" En ik kon ze ook niet zien op vodafone.nl/myvodafone

Jayymm

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone,

Heb vanmiddag een abonnement afgesloten en simkaart geactiveerd maar nu doet ie het nog steeds niet wat nu?
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
dit duurt meestal 2 uurtje maar maximaal 48 uur
wacht het even tot morgen af is die dan nog niet geactiveerd neem dan even contact op met de klantenservice
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Jayymm,

Het kan zoals hiervoor genoemd is het beste even 48 uur wachten. Het oude simkaartje stopt vanzelf met werken en dit is de indicatie dat de nieuwe geactiveerd gaat worden. Je zou ook even in My Vodafone kunnen kijken of het simkaart nummer al is aangepast naar het nieuwe kaartje.

Mocht je twijfel hebben of blijft het probleem ontstaan dan heb je de klantenservice nodig om dit te verhelpen.

Met vriendelijke groet,
MrMister
Jayymm

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste MrMister

Ik heb de abonnement voor mijn vriend gegeven ik heb al een abonnement lopen bij Vodafone voor mezelf maar er is dus geen oud simkaart je. Het is dus gewoon een heel nieuw abonnement en ze zeiden tegen mij ja werkt gelijk. En klantenservice hadden we gebeld en die zeiden dus ja je moet je simkaart activeren en dat hebben we gedaan en dat lukte ook alleen moeten nog een SMS ofzo krijgen en die krijgen we niet
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Jayymm,

Heel gek dat ze een smsje zouden vesturen dat heeft niet echt toegevoegde waarde. Bel morgen gewoon even met de klantenservice tussen 08:00 en 20:00 dat iemand even bevestigd dat het simkaartje is geactiveert of niet. Vaak duurt een sim activatie ook niet lang en kan dit binnen een uur al werken echter is het totale proces maximaal 48 uur om zichzelf in te dekken voor als het druk is op de Vodafone server.

Helaas kan ik dit niet voor je inzien en kan je alleen doorverwezen worden.

Met vriendelijke groet,
MrMister
rsschaap

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
op 22 april heb ik (na verlengen) mijn nieuwe toestel gekregen met nieuwe sim.
Ik kan die nog steeds niet activeren (geen nieuwe sim beschikbaar volgens website)
De helpdesk weet niet meer te melden dan dat ik nog even geduld moet hebben
Hoe lang moet ik nog geduld hebben?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic