GidoH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sony Xperia T Batterijproblemen

Hoi,
 
De batterij van mijn telefoon werkt al enige tijd niet meer optimaal.
Het gebeurd de laatste tijd regelmatig dat mijn batterij-indicator aangeeft dat er nog 15-20% aanwezig is, maar ineens valt mijn dan telefoon dan toch uit en springt de indicator naar 0%.
Hebben meerdere mensen hier last van en hoe is het te verhelpen?
 
Alvast Bedankt
4 Reacties 4
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Gido,

Hoe lang doe je ongeveer met de batterij als hij volledig opgeladen is?
Je zou eventueel kunnen kijken of een softwareupdate helpt om de indicator iets accurater te maken.
GidoH
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lastig om te zeggen, soms dagen met heel intensief gebruik, soms met minder gebruik. Vanochtend om 7uur uit de oplader gehaald, niet heel intensief gebruikt, wi-fi aan, 3g uit en nu om 13.00u geef batterij-indicator 60% aan. Telefoon heeft alle aangeboden update gehad.

Groet,
Gido
GidoH
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Arina,
Mijn telefoon vertoond nog steeds het boven genoemde probleem.
Alle mogelijke updates zijn uitgevoerd.
Mijn nieuwe vraag, wat kost het om de batterij te vervangen, heb mijn telefoon nog geen jaar in mijn bezit.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groet,
Gido
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Gido, voor een prijsopgave zou ik denk ik langs één van onze winkels met een inhouse monteur gaan. Omdat het toestel niet zo open kan moet het denk ik opgestuurd worden (als de monteur in de winkel het niet direct voor je kan regelen) dus vandaar dat ik de prijs niet direct weet.
Wat ik misschien ook nog zou proberen is:
- maak een back-up van je data, contacten etc
- reset je toestel naar de fabrieksinstellingen
- update opnieuw

- her-installeer je apps en controleer als je een app installeert gelijk hoe hij verbinding met het internet maakt
Door te resetten kan bv een batterij-vretende instelling gereset worden, en ook het achtergrondsynchroniseren van push-message van mailaccounts, whatsapp, twitter, agenda's, facebook etcetera kan behoorlijk wat batterij gebruiken.

Als je toestel 's ochtends vol en 's avonds leeg is, dan is dat bij regulier gebruik opzich normaal. Is dat na het resetten nog niet zo, dan zou ik naar de winkel gaan (die met een monteur vind je door dat vinkje aan te zetten).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic