sander020

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Smartphonegarantie heet nu Next??

In juli is mij telefonisch een nieuwe Vodafone abonnement verkocht. Mijn oude abonnement was Red Super en het nieuwe abonnement is dat ook. De oorspronkelijke einddatum was 23 september 2016 en voor het nieuwe 1 jarige contract is de ingangsdatum gezet op 24 september 2016 met een eindatum op 23 september 2017.

Tijdens het afsluiten heb ik gezegd eind september een nieuwe toestel te willen aanschaffen. Dat was geen probleem omdat twee maanden na de verlengdatum altijd kan worden geupgrade naar een nieuw abonnement met toestel. Dat betekent dus inderdaad dat ik eind september dit jaar opnieuw een toestel kan uitzoeken.

Nu is de smartphonegarantie compleet van de site verdwenen en heet blijkbaar "Next". Maar onduidelijk is nu wat er precies voor regels gelden. Dit staat er op de site:

2.1.4. Er zijn minimaal 2 maanden verstreken sinds de ingangsdatum van je huidige SimOnly abonnement;
Maar bij de ingangsdatum via My Vodafone staat 24 september 2016 (terwijl het nog niet eens 24 september is). Ik betaal al wel bijna twee maanden het nieuwe abonnementstarief en heb ook de nieuwe databundel van 12 Mb.

Onder welke regels val ik nu en kan ik zoals beloofd twee maanden na de verlengdatum (in mijn geval: half september) een nieuw abonnement met toestel nemen of pas twee maanden na de ingangsdatum van het nieuwe contract? In dat laatste geval zou tijdens het opgenomen gesprek verkeerde infornatie zijn verstrekt.

Graag een definitief antwoord, het is erg onduidelijk nu jullie de oude regeling niet meer op de site hebben staan.

Dank!
5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Hoi

Ik kan me voorstellen dat er nu verwarring is. Als ik je bericht zo leest dan heb je een sim only abonnement.
Bij een sim only abonnement kan Vodafone Next worden toegepast via de klantenservice. Hierdoor kunnen ze een toestel toevoegen aan jouw abonnement. Normaliter is dit zover ik weet na 2 maanden. Echter kan ik niet vanuit hier controleren wat voor een abonnement jij hebt. Als je contract na April 2016 is afgesloten dan maak je automatisch gebruik van Vodafone Next.

Vodafone Next is dat als al een toestel hebt wat in het abonnement zit en je wilt bijvoorbeeld een nieuwe telefoon omdat je de telefoon kwijt bent of omdat je gewoon een andere wilt. Dan betaal je de telefoon af en zoek je een nieuwe uit. Zit er geen toestel bij je abonnement dan wordt het toegevoegd. Hiervoor moet natuurlijk wel het contract al zijn ingegaan. Na 2 maanden mag je dus een toestel uitzoeken. Zie voor meer informatie
https://www.vodafone.nl/next/?cmpid=02505m_|Next_BR_Vodafone_Next_high|vodafone_next|vodafone%20next...
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Hi Steve,

Op zich een verduidelijking van Vodafone Next maar geen antwoord op mijn specifieke vraag. Wanneer mogen klanten die hun contract verlengd hebben vóór de einddatum (naar sim-only) een nieuw toestel uitzoeken?

Er is mij expliciet verteld dat ik twee maanden na de verlenging een toestel kon uitzoeken. Dus zeker niet: eerst de maanden van het vervallen contract uitzitten en dan ook nog eens twee maanden extra. Dit is ook niet logisch omdat ik al geruime tijd het nieuwe tarief betaal.

Moch dit wel zo zijn dat ben niet alleen ik in mijn kennissenkring, maar tenminste vier andere klanten verkeerd voorgelicht en onder valse voorwaarden telefonisch een nieuw abonnement verkocht.

Graag een definitieve reactie.

Groet,
Sander

Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Hoi sander020 , dit is een goede vraag waar ik ook niet direct het antwoord op weet. Ik heb de vraag intern uitgezet. Zodra we meer weten zullen we je hierover informeren.
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Hi , ik heb inmiddels contact gehad met Vodafone Next / Loyalty en volgens hen kan het contract sim only > abonnement zelfs ten alle tijde worden omgezet (dus zonder wachtperiode van twee maanden). Ik zie dat niet op de website, maar het klonk vriendelijk en heel overtuigd: halverwege september wanneer ik de nieuwe iphone wil aanschaffen wordt ik hierover terug gebeld.

Evengoed fijn om hier jouw bevindingen te delen voor andere klanten die mss dezelfde vraag hebben.

Thanks, S
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Hi @sander020 , excuses voor mijn late reactie. Ik heb navraag gedaan voor je. Voor Vodafone NEXT geldt bij Sim Only 2 maanden na de start van het abonnement. Hierbij gaat het dus inderdaad om de 2 maanden nadat jouw abonnement is omgezet. Dit staat dus los van de ingangsdatum van jouw contract (24 september).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic