Anton81

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Sinds Android 6 update op Samsung S5 val het Vodafone netwerk elke 5 minuten weg

Sinds onvegeer een week heb ik de Android 6.0 update ontvangen op mijn Samsung S5. Telefoon draait iets beter dan eerder, performance is wat beter.
Echter, elke 5 minuten heb ik dat het Vodafone netwerk uitvalt. Een vriend van mij ( ook Samsung S5/ Vodafone) had precies hetzelfde probleem.
Het probleem doet zich niet voor als hij met zijn auto de grens over rijdt, België in. Daar werkt de Samsung S5 prima. Eenmaal weer in NL op het Vodafone netwerk valt het netwerk elke 5 minuten weg.

Ons vermoeden is:
- dat alle Vodafone klanten met een Samsung S5 sinds de Android 6 update hier last van hebben.
- het probleem is extra goed zichtbaar als men in de auto zit (schakelen van netwerk paal tot paal)
- bij de update naar Android 6 zijn de Vodafone netwerk configuratie instellingen voor 4G corrupt geraakt

Oplossing:
1. Ga naar settings, More networks, Mobile networks
2. Zet network mode op: 3G/2G (auto connect)
3. problem solved!

Conclusie:
Ik betaal nu Vodafone voor 4G, maar ik kan het niet gebruiken. Hopelijk komt er snel een fix!
135 Reacties 135
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Dit is klinkklare onzin, de winkelier, dus Vodafone, is altijd verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product, ze mogen nooit afschuiven naar de fabrikant! Staat in burgerlijk wetboek.
Ik zou je rechtsbijstandverzekering inschakelen en die een brief laten schrijven. Het is dan wel handig een dossier aan te leggen met een lijst van alle klachten en de data erbij en deze naar je verzekering te sturen.
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Is natuurlijk gelul van Vodafone dat Samsung verantwoordelijk is want Vodafone levert het toestel en moet dus ook de garantie kwestie oplossen, en Vodafone keurt de firmware goed voor gebruik in ed telefoons die VF levert.! Dus Vodafone dient het probleem op te lossen.

Als ik jou was zou ik sowsio (als je die hebt) je rechtsbijstand eens een belletje geven of even een berichtje doen naar het Juridisch Loket.

Vodafone dienst als leverancier gewoon zijn verantwoordelijkheid te nemen, en nogmaals, laat ze contact opnemen met het filiaal Middelburg want hun kunnen het namelijk WEL oplossen.!!


jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Kwam er vandaag achter dat ik deze maand geen abonnementsgeld hoef te betalen, verder niets gehoord van de klantenservice ook geen bericht ontvangen. Normaal wordt dat geld altijd zo rond de 18de van mijn rekening afgeschreven, toen ik vanavond belde werd mij verteld dat er een restitutie was doorgevoerd.
Hartelijk dank Vodafone.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Beetje sneaky zo, maar toch fijn want jij hebt wel erg veel ellende meegemaakt.
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Bij mij is het nu opgelost en heb net in de winkel de Galaxy S6 opgehaald aangezien de S5 niet meer leverbaar is 🙂
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Voor mij zou het niet echt geschikt zijn, ik heb liever een verwisselbare batterij en SD kaart, daarom heb ik vorig jaar bewust voor de S5 gekozen terwijl de S6 al uit was. Maar goed, ik hoop dat je er blij mee bent! 🙂

Benieuwd of er nog meer mensen hier in aanmerking komen voor een refund of andere schadeloos stelling.
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Als je voor refund in aanmerking wilt komen zal je zelf wat moeten ondernemen.
Vodafone houd zich wat dat betreft op de achtergrond en wacht af.
Geen goede set, want ik denk zelf dat voor heel wat klanten dit de druppel is om over te stappen naar een andere provider..Zelf vindt het netwerk van Vodafone prima werken, maar als er problemen zijn wordt er intern niet goed over gesproken. Als een klant belt met een klacht wordt er net gedaan of jij de enige bent met deze klacht.
Verder ben ik er achter gekomen dat als er netwerk problemen zijn, de specialisten in Engeland er aan te pas moeten komen om dit op te lossen.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ja, mijn besluit staat al vast, ik ga naar KPN volgend jaar. Omdat we ook glasvezel hebben krijgen we dan ook nog extra voordeel.
blijle10

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem.

Mijn toestel is tot twee keer aan toe naar Dynafix geweest. Die geeft aan dat het toestel in orde is.

De klantenservice heeft een maand geleden een firmware update beloofd met een oplossing van uit Samsung. De medewerker erkende het probleem. Vodafone wijst de vinger naar Samsung en Samsung weer naar een slecht netwerk van Vodafone. Typisch kastje naar de muur.

Vandaag weer contact opgenomen met de klantenservice en weer het vingertje naar Samsung. Gesproken met Samsung en die kunnen, behalve het melden, niks voor me doen. Vodafone klantenservice zou een melding maken naar de klachtenafdeling.

Wederom ben ik weer niet geholpen. Heb me aan de telefoon beroept op de wet die zegt dat de verkoper, in dit geval dus Vodafone, me moet helpen aan een oplossing. De klantservice geeft hieraan geen gehoor.

Zojuist de zaak aangemeld bij de advocaat. Een ding weet ik wel. Vodafone is een klant kwijt nadat m'n contract is afgelopen.
WMuetstege

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik begreep van helpdesk vodafone dat de "bug" die in de laatste update zat inmiddels verholpen is? Iemand ervaring?
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik had vandaag weer een kleine update van 9 mb. Hopelijk is het een verbetering, hoewel ik geen klachten had.
Baseband is nu G901FXXU1CPH3, build nummer is MMB29M.G901FXXU1CPF6
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ik ben benieuwd Rick hoe de nieuwe update werkt?
Merk toch wel dat af en toe het netwerk uitvalt tijdens het bellen, opnieuw verbinding maken lukt dan niet.

Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
jrwalker ik weet niet wat ze hebben gedaan, het schermpje kwam tevoorschijn tijdens het autorijden dus heb ik weggedrukt en later kon ik de changelog niet meer lezen, toen begon hij meteen te installeren. Iets met "verbeterde apparaatprestaties" ofzo, het standaard verhaal.
Maar ik heb geen problemen tot nu toe. Ik bel niet veel moet ik erbij zeggen.
ReservoirDog

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds de update is het probleem van netwerk uitval weg, maar is er een nieuw probleem voor in de plaats gekomen.
Als ik bel of gebeld wordt kan ik de gesprekspartner wel horen, maar andersom niet.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Dit herken ik niet. Ik had afgelopen week overigens alweer de tweede tussenupdate van 13 mb van Samsung. Smart manager is daarbij ge-update. Verder niets gemerkt, ook geen problemen meer.

Misschien even een nieuw topic aanmaken voor dit probleem anders wordt het hier erg onoverzichtelijk.
Anonymous
Niet van toepassing
ik heb gereageerd op je andere topic hierover 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic