Anton81

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Sinds Android 6 update op Samsung S5 val het Vodafone netwerk elke 5 minuten weg

Sinds onvegeer een week heb ik de Android 6.0 update ontvangen op mijn Samsung S5. Telefoon draait iets beter dan eerder, performance is wat beter.
Echter, elke 5 minuten heb ik dat het Vodafone netwerk uitvalt. Een vriend van mij ( ook Samsung S5/ Vodafone) had precies hetzelfde probleem.
Het probleem doet zich niet voor als hij met zijn auto de grens over rijdt, België in. Daar werkt de Samsung S5 prima. Eenmaal weer in NL op het Vodafone netwerk valt het netwerk elke 5 minuten weg.

Ons vermoeden is:
- dat alle Vodafone klanten met een Samsung S5 sinds de Android 6 update hier last van hebben.
- het probleem is extra goed zichtbaar als men in de auto zit (schakelen van netwerk paal tot paal)
- bij de update naar Android 6 zijn de Vodafone netwerk configuratie instellingen voor 4G corrupt geraakt

Oplossing:
1. Ga naar settings, More networks, Mobile networks
2. Zet network mode op: 3G/2G (auto connect)
3. problem solved!

Conclusie:
Ik betaal nu Vodafone voor 4G, maar ik kan het niet gebruiken. Hopelijk komt er snel een fix!
135 Reacties 135
Anonymous
Niet van toepassing
Zo ver ik weet loopt het onderzoek nog steeds, helaas 😞
Kaastostie

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zelfde probleem hier. Netwerk en GPS valt weg en inderdaad in frankrijk/belgie geen last gehad.
Heb mijn toestel nu naar 3g/2g gezet en de verbinding blijft nu stabiel.

Jammer dat Vodafone niet serieus omgaat met deze klachten!


Joe1983

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb hetzelfde probleem en zoals hier in de posts aangegeven heb ik een officiele melding gedaan hierover. Er is redelijk wat mail verkeer geweest met een probleem omschrijving en referentie naar deze pagina en dit is het uiteindelijke antwoord:

"De technische dienst adviseert om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, indien dit geen oplossing bied dien je contact op te nemen met de fabrikant. De technische dienst heeft geen storing kunnen herleiden op ons netwerk."

dit terwijl hierboven aangegeven word dat er duidelijk een onderzoek loopt. Factory reset uiteraard al lang gedaan en aangegeven

Zeer vermoeiend dat Vodafone hun klanten niet serieus nemen

Groetjes J
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Oke dat zou mooi zijn als die rom gaat werken op de S5+
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
jrwalker ik heb hem er net opstaan, morgenochtend even testen in de auto naar mijn werk. Zal het hier wel even melden.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
jrwalker Nou ik ben op mijn werk, helaas heeft de andere ROM niet mogen baten. Alle klassieke symptomen waren weer aanwezig... Steven- kun je ook wat concretere informatie geven over de "het onderzoek" dat "zover jij weet" nog steeds loopt? Wie is er nu aan het onderzoeken, Samsung of Vodafone? Of allebei? Het zou erg helpen als je ons hier een issuenummer zou kunnen geven waarnaar wij in de communicatie met de klantenservice kunnen verwijzen. Het verwijzen naar dit topic heeft niet veel zin blijkt wel uit de reactie van Joe1983 ...
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik heb het verhaal ook maar even op klachtenkompas gezet, baat het niet dan schaadt het niet(?)
Helaas is Vodafone daar niet actief (waarom niet?)

https://www.klachtenkompas.nl/vodafone/4g-storing-na-update-naar-android-6-van-samsung-galaxy-s5-plu...

Anonymous
Niet van toepassing
De technische dienst van Vodafone is dit aan het onderzoeken
Het ticketnummer kan ik je niet geven. Dit is omdat ik niet vanuit hier in de systemen kan, en omdat ik in mijn vrije tijd reageer (dus ook niet op kantoor ben) en daardoor alleen kan adviseren. De klanten die hier tegen aan lopen dienen dit zelf aan te kaarten bij de klantenservice, zoals hierboven al aangegeven is. Ik kan me goed voorstellen dat jullie het zo snel mogelijk opgelost willen zien. De klanten die een onderzoek hebben laten plaatsen kunnen de status hiervan opvragen.
Kaastostie

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nu ook maar een bericht naar de servicedesk gestuurd met een link naar dit forum.
goed bezig, ik zie overigens dat ze wel problemen oplossen op klacht.nl wellicht kun je daar je tekst kwijt?

edit: al maanden geen klachten meer opgelost daar.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Dankjewel! Ik heb nog even geprobeerd of het uitzetten van "Infoberichten" ook zin heeft maar dat heeft geen effect gehad. Tijdens het rijden nog steeds dezelfde storingen.
Kaastostie

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Rick_Blaine, geen probleem. Klopt, dat leek bij mij in eerste instantie ook te werken. Was alleen van hele korte duur.

Hier trouwens de reactie van de Klantenservice:

"Bedankt voor uw e-mail. Wat vervelend dat u toestelproblemen ervaart na een software update.

De verwachting is dat Samsung spoedig met een nieuwe update komt, waarmee de problemen opgelost zullen zijn. Helaas is er alleen geen directe oplossing. Wat wel mogelijk is, is om langs een Vodafone winkel te gaan. Zij hebben daar de mogelijkheid er een andere software versie op te zetten. Ik verwacht dat het daarmee wel opgelost zal zijn."

Ik wacht liever op een normale update vanuit samsung dan dat ik mn telefoon factory-reset en alle sht weer opnieuw moet instellen / installeren.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Kaastostie ik geef je gelijk, want wat kunnen ze anders doen dan 5 weer terugzetten? Dat heb ik ook al geprobeerd maar het hielp niet. Het lijkt erop dat er door de update drivers oid worden ge-update die niet meer teruggedraaid (kunnen) worden bij een rollback. Natuurlijk is het afwachten of de bewering over de update van Samsung op waarheid berust, een wild guess is of een kluitje in het riet. Ik heb al zitten overwegen om van mijn eigen centen een Nexus 5X aan te schaffen maar het feit dat Vodafone zich dan "rot lacht" en een jaar lang aflossing voor het toestel ontvangt voor niks heeft mij er van weerhouden... Laten we maar afwachten en slikken... Maar voor mij geen Samsung en Vodafone meer hierna.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Rick_Blaine, ik hoop dat het snel kan worden opgelost met een update. Wat betreft je stukje over "rot lacht" kan ik zeggen dat wij zoiets ook gewoon vervelend vinden voor onze klanten. Vodafone koopt het toestel in bij Samsung (eventueel met aangepaste software) en verkoopt deze door aan de klant. Het is niet zo dat wij extra winst maken zodra blijkt dat er een probleem is ontstaan in de software en we ons daarom rot aan het lachen zijn. In dit soort gevallen zijn we gewoon afhankelijk van andere partijen in afwachting van een oplossing.
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ja een andere provider welke dan? Ik moet zeggen ben nu drie jaar klant bij Vodafone het netwerk prima is.
Jammer dat nu mijn Samsung S5+ problemen heeft. Ik zal je zeggen van mijn werk heb ik een zakelijk abonnement van KPN. Al twee nieuwe mobiel's gehad ( Iphone S6) Het gebeurd regelmatig dat iemand zegt jij bent nooit te bereiken. In delen van Amsterdam met name bij de Zeeburgertunnel komt het regelmatig voor dat ik een gemiste oproep krijg? Mobiel staat aan zit in de auto geen oproep gehad, krijg dan wel een SMS met gemiste oproep. En ik ben niet de enige met dit probleem de dekking laat te wensen over.
Nee ik moet zeggen dat ik wat het netwerk betreft zeer tevreden ben met Vodafone.
Max91

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn s5. Netwerk en internet vallen om de haverklap uit!
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
jrwalker Tja, ik hoor wel eens andere verhalen van andere mensen... Misschien ligt het aan de iPhones? 😉
Als Vodafone samengaat met Ziggo/UPC dan hoeft het van mij ook niet meer. Voor tv, internet en vaste telefonie ben ik juist bij Ziggo weggegaan naar KPN Glasvezel. Daarom is het voor mij ook zeer aantrekkelijk om voor mobiel ook over te stappen naar KPN, vanwege de alles in 1 voordelen. Zeker als mijn vrouw ook Vodafone inruilt voor KPN. Maar voorlopig zit ik nog een jaar vast aan Vodafone dus maar even uitzingen.
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ik moest gister even in Purmerend zijn, onderweg werd ik gebeld op de jaagweg viel het netwerk weer eens uit , mijn verbinding werd direct verbroken. Opnieuw gebeld, na één kilometer opnieuw geen verbinding.
Ik was het vanochtend zat, ben weer naar de Vodafone winkel gegaan hier in Amsterdam-Noord.
De medewerker wist niet dat er problemen waren met de Samsung 5S+, kan me dat niet voorstellen. Oke mijn mobiel is weer ter reparatie aangeboden ( Dynafix B.V.) Ben benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren (vorige maand werd er een Boardswap (nieuw binnenwerk gekregen) uitgevoerd en een software update.
Ik hou jullie op de hoogte...

Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik ben benieuwd! Sterk staaltje interne communicatie van communicatiebedrijf Vodafone, om te huilen...
Edit
Had je de telefoon in 4G modus staan of 3G / 2G?
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Nee de mobiel stond op 4G modus, op 3G/2G valt het netwerk niet uit..terminste nog niet meegemaakt.
In de stad gaat het gebruik van 4G goed, behalve dus als je de stad uitgaat rijden.

Ik weet nog jaren geleden kreeg ik van iemand een Motorola mobiel met een klepje, ik nam een heel goedkoop abonnement bij Libertel, de dekking was toen alleen in Amsterdam. Ik ging met de fiets richting Purmerend.
Net even buiten Amsterdam had ik al geen dekking, maarja wat wil voor ik dacht 7 gulden 50 per maand.
De tijden zijn veranderd, de prijzen ook trouwens.
Mirjam69

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem met s5+, het netwerk valt om paar minuten uit, ook als ik het op 3g/2g heb gezet...

Snap niet zo goed dat vodafone is doorgegaan met android 6 update van s5+ nadat al netwerkproblemen bekend waren....

Ik ben benieuwd of mijn zakelijke s5neo ook een update krijgt...die zit nog op android 5....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic