Goofymaya

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simkaartnummer en puk code komen niet overeen

Goedenavond,

Ik heb vandaag op mijn rekening gezien dat mijn nieuwe abonnement al is ingegaan. Echter zie ik dat het simkaart nummer en pukcode op mijn rekening niet overheen komen met wat opbdd simkaart zelf staat. Ik kan dus op dit moment niet mijn nieuwe toestel en simkaart gebruiken, terwijl het abonnement al wel is in gegaan.
Wat kan ik het beste doen?
Groet,
Maya Goossens
4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Maya Goossens,

Je PUK-code wordt nooit op een faktuur van Vodafone vermeld.
De PUK-code van acht cijfers vindt je op het plastic kaartje (credit card-formaat), waaruit jij je SIM-kaart hebt gepushed. Die PUK-code heb je alleen nodig indien je drie maal de verkeerde PIN-code hebt ingevoerd. De PIN-code vindt je ook op het plastic kaartje, tenzij de de SIM-kaart PIN-code inmiddels zelf al hebt gewijzigd naar een nieuwe PIN-code.

De PUK-code van je SIM-kaart is ook op te vragen via MyVodafone website. Of via de Klantenservice van Vodafone. Als je die niet kunt bellen met je eigen SIM-kaart. Gebruik dan een geleende smartphone. En bel daarmee naar telefoonnummer: 0900-0940
Er vindt dan een uitvoerige controle plaats van de identiteit van de contractant.

Succes!

Netwerker
Ontwikkeling

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
GoofyMaya,

Bedoel je misschien dat de geregistreerde SIM kaart in My vodafone niet overeenkomt met de SIM die nu in je nieuwe toestel zit?
In dat geval heb je wrs een nieuwe (nano) kaart gekregen waarbij deze nog niet is geactiveerd.
Goofymaya
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat klopt inderdaad.
Ik heb verlengd twee maanden voor het einde van mijn abonnement. Ik heb een nieuw toestel en inderdaad met een nieuwe nano simkaart.
Nu zie ik in mijn rekeningen wel dat mijn abonnement is ingegaan, maar ik niet de nieuwe telefoon met simkaart kan gebruiken, ook niet naardat ik geprobeerd heb deze te activeren.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Dat is niet handig. Neem hierover even contact op met onze klantenservice. Via het forum kunnen we dit niet voor je regelen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic