pekky

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simkaart probleem icm Whatsapp

Hallo,

Ik heb een probleem: mijn Whatsapp gegevens en gesprekken stonden op een simkaart die verlopen was. Ik heb toen mijn Ahatsapp nummer verandert naar een andere nummer, maar met deze functie maakt Whatsapp een nieuw account aan en kopieert mijn gegevens en gesprekken niet naar het nieuwe nummer. Toen probeerde ik weer om op mijn oude nummer mijn gesprekken weer te zien, maar dat moest je weer verifiëren met sms, aangezien mijn oude simkaart was verlopen kan ik de verificatie code niet ontvangen en kan Whatsapp me ook niet automatisch bellen met een 6 cijferige code. Kan vodafone op een of andere manier mijn simkaart activeren, zodat ik een verificatie/sms kan krijgen van Whatsapp om mijn oude gegevens en gesprekken terug te krijgen? bij voorbaat dank.
7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Als je oude nummer stop is gezet of verlopen (prepaid etc) dan is dit niet mogelijk.
pekky
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan ik ergens dan een andere simkaart krijgen met hetzelfde nummer?
Anonymous
Niet van toepassing
Als het nummer nog niet is stopgezet of zoals ik al aangaf verlopen is is dan kan dat. Je kunt een nieuwe simkaart Halen in de winkel. Echter als de gesprekken juist op de andere simkaart staan ben je kwijt. Echter maakt whatsapp ook een back-up.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Via de menu-keuze:
---> Bestandsbeheer (Bestandenverkenner of verkenner)
---> WhatsApp
---> Media

kun je zelf al je WhatsApp-gesprekken en WhatsApp-foto's en overige WhatsApp-media-bestanden gewoon raadplegen. En eventueel op een andere geheugen-drager overzetten. Of misschien heb je op tijd een back-up gemaakt van je smartphone-bestanden naar de Cloud. Of naar een micro-geheugenkaartje?

Tenzij je nieuwe WhatsApp-account alle bestanden heeft verwijderd.
Heb je al geprobeerd om via je oude nul-zes-nummer in te loggen via internet?
Dat kan sinds enkele maanden ook.

Anders vrees ik toch dat je WhatsApp-bestanden verloren zijn gegaan.

Succes!

Netwerker
pekky
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het zit zo:
Ik heb mijn WhatsApp ongeveer 2 jaar geleden geverifieerd met een prepaid sim-kaart. die simkaart is nu verlopen. Gisteren heb ik mijn WhatsApp nummer proberen te wijzigen naar een nieuw nummer. WhatsApp maakte toen een nieuw account aan, maar dat wilde ik niet, want ik wilde dat mijn groepsgesprekken en normale gesprekken naar mijn nieuw nummer werden overgezet en dat gebeurde niet. Nu wil ik weer mijn oude nummer (van mijn verlopen simkaart) verifiëren, maar dat kan niet, want je moet WhatsApp verifiëren met een sms of je werd automatisch gebeld met een 6-cijferige code. Omdat mijn simkaart verlopen is, kan ik geen sms ontvangen en kan ik niet gebeld worden met dat nummer.
Nu is mijn vraag, kan Vodafone mijn verlopen sim-kaart weer herstellen, al is het maar voor 10 minuten, zodat ik mijn WhatsApp weer kan verifiëren?

PS: Kan je ergens zien sinds wanneer je sim-kaart is verlopen of hoe lang je sim-kaart al verlopen is?
PS: Kan ik mijn verlopen simkaart weer opwaarderen zodat ik hem weer kan gebruiken?
Anonymous
Niet van toepassing
Wanneer de simkaart verlopen is kan je opvragen bij de klantenservice vanaf maandag weer. Helaas is het niet mogelijk zoals ik al aangaf om de simkaart weer opnieuw actief te maken
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic