Hyfija

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Simkaart niet geregistreerd en nog geen oplossing

Het lijkt me tijd om een eigen topic te starten, want nu voeg ik steeds iets toe aan het topic dat begonnen is door iemand die het niet eens was met een afschrijving van zijn rekening. Daarom de laatste stand van zaken, maar vooraf even een samenvatting van het probleem dat deels hier vermeld stond: niet eens met afschrijving.

Eerst kreeg ik in de contractbrief bij mijn nieuwe simkaart (brief dd. 23 mei jl.) van mijn abonnement (ben ca. 25 jaar prepaidklant geweest) de melding dat de kaart reeds geactiveerd zou zijn en meteen in de telefoon kon. Gedaan maar toen bleek de kaart niet te werken. Ik bellen. Blijkt de kaart pas op 31 mei geactiveerd te worden. Lijkt me toch een kleine moeite om dat even in de brief op te nemen. Op 31 mei werd wel mijn oude prepaidkaart gedeactiveerd, maar werkte de nieuwe kaart nog niet. Weer bellen. Antwoord: kan wel 24 uur duren. Hoezo "je simkaart is al geactiveerd"? Ik twitter erover naar de klantenservice. Krijg ik als antwoord dat ze daar nog nooit van gehoord hebben dat de simkaart meteen is geactiveerd. Duurt volgens deze Vodafone-twitteraars gemiddeld 4 uur. Die zijn ook voorbij gegaan. 24 uur later is het weekend ingegaan en is er nog steeds geen verbinding. De klantenservice kan niets meer doen omdat de technische dienst niet werkt in het weekend. Op maandag opnieuw de klantenservice gebeld. Het nummer blijkt handmatig te moeten worden overgezet en dat kan tot 5 dagen gaan duren. Tegen die tijd is het weer weekend. Inmiddels heb ik gehoord dat het tot 10 dagen kan gaan duren. Klacht ingediend.

Vanochtend 4 juni contact met iemand van Vodafone die de zaak nog eens nagekeken heeft en die wederom een melding heeft doorgegeven aan de afdeling die het moet invoeren. Er zijn geen responstijden gegeven vanuit de technische dienst. In de tussentijd heeft de klantenservice aangeboden dat ik op hun kosten een prepaidkaart mag kopen om te kunnen bellen. Dat is nodig omdat ik om medische redenen wel eens plotseling hulp nodig kan hebben onderweg. Ik heb aangegeven dat ik dat wel ga doen, maar dat ik tegelijk ook mijn nummer nodig heb. Dat nummer is verbonden met medische instellingen waarop ik moet inloggen en die - voor ik definitief kan inloggen - een sms sturen die ik moet invullen op de betreffende site. Ik ga mijn nummer bij hen niet tijdelijk wijzigen, want dat zorgt voor nog meer chaos. Ook sites van mijn VVE en van de overheid die via DigiD gaan, sturen dergelijke sms'en. Ik kan dus op allerlei belangrijke adressen gewoon niet naar binnen op dit moment.

Als ik de gang van zaken zou moeten evalueren, zou ik zeggen: de klantenservice doet ontzettend zijn best en het zijn vreselijk aardige mensen. De tweede lijn (technische dienst) wordt - terecht - uit de wind gehouden. Maar waar het niet goed gaat, is het management. Het is absurd dat mensen in de eerste lijn zich in allerlei bochten moeten wringen om mij te helpen zonder daadwerkelijk iets te kunnen doen en zonder dat er een manager in de buurt is die er even achteraan gaat. Vroeger was Vodafone een heel goed werkend bedrijf, waar ik altijd goed geholpen ben. Maar dat kan ik na deze ervaring niet zeggen.

Ik verwacht ten eerste dat iemand mij vertelt wat er exact aan de hand is (ja, ik weet dat het probleem daarmee niet opgelost is, maar als iets uitgelegd wordt, dan begrijp je tenminste wat er gebeurt), en ten tweede wat de vermoedelijke tijd gaat worden waarin de telefoon het weer doet. Als ik weet dat ik onderop een stapel van 100 andere problemen lig, dan kijk ik niet elke ochtend wanhopig op mijn telefoon om te zien of er al iets veranderd is. Ten derde zou het goed zijn als Vodafone zijn eigen communicatie evalueert. Ik krijg steeds na contact met de klantenservice verzoeken om aan te geven hoe ik het gesprek heb ervaren. Ik vul steevast in dat de klantenservice prima is, maar dat het bedrijf zijn zaken niet op orde heeft. En dat is echt een managementkwestie. Don't trust words, trust actions. Dat geldt ook voor Vodafone.

Wordt vervolgd
13 Reacties 13
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Hyfija

Ik ken het verhaal en kan alleen maar zeggen, succes. Jammer genoeg kan ik niets voor je betekenen. Laten we hopen dat Vodafone het snel oppakt en je helpt met info.

Succes!
Laat nog maar weten hoe het afloopt. Zelf heb ik goede ervaring met het sturen van een privé bericht naar Twitter of Facebook.
Hyfija
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Nog steeds geen verbinding, vandaag 5 juni. :disappointed_relieved:
Facebook heb ik niet Energyboy en Twitter heb ik geprobeerd maar daar kreeg ik ook geen antwoorden. Dus die weg is afgesloten. Een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten is blijkbaar de enige route.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hyfija wrote:
Nog steeds geen verbinding, vandaag 5 juni. :disappointed_relieved:

Facebook heb ik niet Energyboy en Twitter heb ik geprobeerd maar daar kreeg ik ook geen antwoorden. Dus die weg is afgesloten. Een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten is blijkbaar de enige route.

Dat is echt heel vervelend. Zo ken ik Vodafone niet, zeker niet via Twitter. Laten we hopen dat een moderator nog even mee leest en je misschien kan helpen?!

Anders maar naar de geschillencommissie 😞
Hyfija
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
6 juni. Nog steeds geen geregistreerde simkaart. :tired_face::tired_face::triumph:

Marcel de Groot, CCO Consumer VodafoneZiggo: 'Bij VodafoneZiggo is de klantervaring ons belangrijkste uitgangspunt. Dus onze marketinginspanningen en het ecosysteem van bureaus nemen dat als leidraad. Zo zorgen we dat we optimaal inspelen op de behoefte van de steeds meer digitaal onderlegde consument.
Medianieuws marketingtribune.nl
:joy::joy::joy:
Als het niet zo treurig was, zou je je tranen lachen om zo'n uitspraak van de COO Vodafone.

Deze is ook buitengewoon leuk: “Het wordt hoog tijd dat we de klant niet meer als een nummer zien, maar als uitgangspunt.” Stevige taal van Jeroen Hoencamp, de nieuwe baas van VodafoneZiggo.
Interview Hoencamp

Wat ontbreekt in deze uitspraken is de datum waarop dit in zou moeten gaan. Wanneer ik vertrokken ben?
Hyfija
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Wat voor bedrijfscultuur wens je VodafoneZiggo toe?
“Een open cultuur in een platte organisatie. Dat betekent een simpele bedrijfsstructuur, korte lijnen, heel klantgericht..." :lying_face:

Wordt nog hard werken voor de heer Hoencamp.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Je bent lekker op uitspraken tour
Ja, je moet wat als je geen Vodafone hebt ☺️?
Hyfija
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Precies Energieboy. Ik zit me rot te ergeren en daardoor het hele bedrijfsprofiel van Vodafone na te kijken. Kom je vanzelf dit soort dingen tegen en dat is dan wel weer een lolletje. :smirk:

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven, kan jij misschien helpen?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hyfija wrote:
Precies Energieboy. Ik zit me rot te ergeren en daardoor het hele bedrijfsprofiel van Vodafone na te kijken. Kom je vanzelf dit soort dingen tegen en dat is dan wel weer een lolletje. :smirk:

Uireraard niet leuk maar wel grappig om allemaal te lezen. Laten we hopen dat Vodafone zelf hier nog iets van kan leren (eigen uitspraken).
Hyfija
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Stand van zaken 11 juni 11.05 uur. Vanochtend van twee kanten door Vodafone gemaild. In het weekend een route gevonden om de hoogste baas maar eens te mailen. Niemand kan me iets toezeggen, maar er wordt weer gekeken. Nu maar hopen dat er iets gaat gebeuren, voordat ik definitief mijn vertrouwen in Vodafone verlies. Ik heb de Geschillencommissie nog even in de wacht gezet. Een klacht indienen die straks opgelost is voordat zij zich erover uitspreken is mosterd na de maaltijd, dus als ik daar terecht kom wil ik een duidelijk eis hebben: ontbinding van het contract. Maar dan is elke rem er ook echt af.

Hyfija
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Godzijdank het is opgelost:star2:. De omzetting hing vast in het netwerk en toen dat was opgelost bleek mijn nummer aan een andere simkaart te zijn gekoppeld. Met een fotootje van het nummer van de simkaart kon een zeer doortastende dame in Maastricht de zaak uiteindelijk aan de praat krijgen. pfffff...

Leermomentje voor Vodafone: hele simpele dingen eerst nakijken. Een simkaart heeft een lang nummer en een fout bij de invoer is zo gemaakt. Dat een klant 12 dagen moet wachten voor een oplossing van zoiets eenvoudigs, zou niet moeten hoeven. Enfin, de pijn is geleden. Ik kan weer verder. Dank voor alleen die hebben meegedacht. Ik kan tenminste mijn mobieltje weer gebruiken.:selfie:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Fijn om te horen Hyfija
Veel plezier in ieder geval en dat je er blij mee mag zijn 😉
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel voor je feedback Hyfija
Ik zal het intern aankaarten. Fijn om te lezen dat het nu wel werkt.

Ik zal het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic