MarcelMollering

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SignaalPlus ervaring samen met Ziggo Ubee 3200 Modem/Router

Klein verslag voor gebruikers van SignaalPlus en Ziggo Modem/Router.
 
Bestelling geplaatst bij Vodafone en de SignaalPlus dag later ontvangen, lekker snel.

Maar toen, was er al bang voor liep het niet zo als het moet en men denkt meteen dat het aan Vodafone of de SignaalPlus de oorzaak is, mens eigen niet eerst in je eigen toko zoeken 😉

Eerste stap het aanmelden bij MyVodafone ging perfect, dacht al van kan toch niet waar zijn 😉
Toen thernet kabeltje aan gesloten aan de router en de SignaalPlus en ja toen kwam het, werkte niet zo als het zou moeten, van alles uitgeprobeerd en liggen te zoeken en de service van Vodafone via Twitter en Facebook benaderd want na 24 uur met resets en poorten open zetten in de router geen leven erin te krijgen.

Toen maar eventjes 2 uurtjes rust genomen en kwam het idee van ik ga in de router dingen uitzetten en begin vanaf stap 1, alles open dus geen Firewall aan.

En ja hoor er kwam leven en ik dacht van yes het komt goed want toen duurde het maar 5 minuten en alles branden zoals het moet en perfecte G3 in mijn toko 😉

Toen stap voor stap alles gaan goed zetten en nu verklap ik maar waar het probleem in zat.

Heb alle poorten die je vindt op het net die op forward zouden moeten staan eruit gezet want dit is echt niet nodig.
Dan heb je bij d einstellingen de Topic Fierewall en 3 optie's:
 
Block Fragmented IP Packets
Port Scan Detection
IP Flood Detection

Alle 3 de opties uitvinken, zelf had ik de eerste 2 aan staan.
 
Dan staat
IPv4 Firewall Protection  Low en is volgens www.grc.com goed.
 
En dat is het eigenlijk
 
Let op wel voor een Ziggo Modem/Router Ubee 3200

Alle poorten, 7 stuks wat ik hier gevonden heb uit de Poort Forwarding gehaald en het werkt perfect.
 
Dan gewoon iets wat ik ook kwijt wil ik lees veel negatieve dingen wat betreft kosten en dat anderen gebruik maken van jouw internet.

Het is en blijft jouw beslissing of dat ook zo is, je kunt het ook alleen voor jouw telefoon open zetten en voor de rest niemand.
Dat Vodafone geen vergoeding geeft of dat bel minuten niet van je bundel af gaan is vreemd maar de beslissing ligt nog altijd bij de persoon zelf en kies ik voor een optimale verbinding binnen huis en ja ik merk het behoorlijk.
Luxe kost in deze tijd nu eenmaal wat extra en i.p.v. negatiev zijn zouden wij ook een verzameling aan handtekeningen kunnen starten en die te overhandige aan Vodafone Top en de Opta dat SignaalPlus gebruikers het toch wel terrecht zouden vinden voor een compensatie als je SignaalPlus ook op open netwerk zet.
Hier staat die op Open en zou het overbelast worden door dat er meer als 8 users zijn dan wordt het anders, nu ligt die data hier en wordt het ook beter benut en meer waar voor mijn Ziggo Abbo.

Wat betreft straling kan kloppen als je alleen woont, maar normale situatie zou je de buren ook moeten vragen om alles uit te zetten en zou je in een stralings vrije bunker moeten gaan leven.
Denk dat werk stress en cariere jagers eerder enge vreemde ziektes krijgen dan levens genieters 😉

Lang verhaal maar schrijf nu eenmaal graag en vooral help graag andere gebruikers ermee en het ergste is, heb nu niks meer om verder te testen het werkt perfect 😉
 
 
 
 
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Marcel, super bedankt voor het op het forum zetten van deze tip
Ik denk dat er heel wat mensen met een Ziggo router hiermee gebaat zijn

Thx 🙂
Bas (^BT)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic