superwuppie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiel internet op 3G/4G d-link router type dwr921

Ik heb 2 vragen:
 
1: Is het mogelijk om d simkaart vaneen normaal gsm abonnement waar ook een data bundel op zit te gebruiken in een 3g router?
 
2: Wat zijn de instellingen daarvoor?
 
Ik heb nu:
 
3G network: WCDMA/HSPA
Username: vodafone
password: vodafone
Dailed number: *99#Authentication: Auto (keuze tussen PAP of CHAP)APN: office.vodafone.comPrimary DNS: 62.140.138.237Secondary DNS: 62.140.140.250 Hij blijft proberen te connecten. Misschien is daar een reden voor.. wie kan me helpen. Mvgr, JW   
 
3 Reacties 3
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Superwuppie, allereerst welkom op het forum. Ik zie dat je APN onjuist is ingevoerd. Het is of live.vodafone.com of office.vodafone.nl. Probeer eens even of het dan wel werkt.
superwuppie
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Ser,
Ik heb alles al geprobeerd. Veel op internet gezocht, en kwam diverse oplossingen naar voren.
Die heb ik dan ook allemaal getest. Het is dus wel mogelijk met deze simkaart??
 
Het signaal is hier in de bossen (postcode 8147) 2 (van de 5) dat moet toch voldoende zijn?
 
Groet,
Jan Willem
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Jan Willem, dat zou voldoende moeten zijn om een verbinding te krijgen ja. Nou is een bos niet de beste plek om te zijn qua signaal, maar hij zou wel moeten werken.

Ik denk dat de instellingen nog niet kloppen. Ik weet niet precies wat voor sim je gebruikt, dus even wat algemene instellingen:

- gebruik je een sim die bij een bel abonnement/prepaid nummer hoort, dan zit daar meestal de live.vodafone.com APN bij
- gebruik je een sim van een data abonnement/prepaid nummer gebruikt is het meestal office.vodafone.nl
- authentication hoort "PAP" te zijn
- username en pw zijn idd beiden "vodafone"

De andere instellingen lijken me specifiek voor het modem. Ik zou die in eerste instantie even leeg laten en kijken of de verbinding ze waar nodig zelf instelt.
Ik weet daarnaast niet waar je 3G modem vandaan komt, maar vaak is het zo dat als hij van provider a komt, de software van die provider geen sim van provider b accepteert.

Dat wil niet zeggen dat je geen verbinding kunt maken, maar ik zou proberen de verbinding te maken via verbindingsinstellingen van windows (startmenu -> netwerkverbindingen). Dat kan ook schelen 🙂
Is het een Vodafone modempje met een Vodafone sim, dan kun je natuurlijk gewoon onze Mobile Connect software gebruiken
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic