Allen,
Ik heb ook de Galaxy S6, en ik stel vast dat deze (véél) meer geheugen gebruikt dan mijn HTC One M7, met Lolypop. Op de M7 hield ik vaak rond 1 GB over, en dat haal ik maar nauwelijks met de S6 die 1 GB méér heeft. Dat is dus 2 keer zoveel geheugengebruik door de S6!
Het is in mijn optiek in dit geval niet zozeer het Androïd besturingssysteem waarin apps blijven draaien, maar de TouchWizz schil die Samsung er omheen bouwt en de Samsung Bloadware die ze je opdringen. Ondanks de 1GB méér RAM die je beschikbaar krijgt zie ik nog altijd dat de S6 vaak hapert. Iets wat ik op de HTC nooit zag.
Ik vind in de huidige situatie de S6 géén aanrader!! Mijn advies als je wachten kunt, doe dat dan tot er een patch is die dit oplost, of laat de S6 ondanks dat deze zo veel belovend is, links liggen. Deze machine kàn veel meer, maar dan moet Samsung eerst nog aan het werk.
Ik begrijp dat Vodafone elders al een patch beschikbaar stelt, en ik adviseer om, als ze de naam van de S6 (Edge) niet te grabbel willen gooien, ze die ook verder uitrollen.